Julefeiring med familien

I år ble det endelig julefeiring med familien på julaften!

Vi har hatt en fin jul værmessig, så selv om det i dag blåser, regner og sludder, så har vi hatt hvit og snørik jul til nå.

Barna til Olav er hvert år på hytta ikke så langt fra oss, og vi har ofte hatt faren hans hos oss. Men nå er jo ikke han her lenger, og selv om sønnen min ønsket å komme oppover, så fant vi ut at det ikke var helt året for det.

Han hadde ikke noe fri utenom juledagene, og å kjøre 60 mil på julaften, for så å kjøre ned igjen 2. juledag og med været som var meldt, så var det bedre å utsette det til en jul med flere fridager.

Her er vi pyntet og klare til å feire jul 🙂

 

Nå var vi så heldige at ungene var alene på hytta, dvs at de var bare 8 totalt, og de ønsket at vi kom og var sammen med dem. Vi var ikke vanskelige å be, så kl 15:30 på julaften ble vi hentet. Fint med privatsjåfør 😉

 

Glade og spente barnebarn ventet på oss, og kom ut på verandaen og ropte til oss da vi kom. Barna har pyntet treet

 

For første gang på veldig mange år, skulle jeg slippe å lage julemiddag, og det var så godt å bare kunne sette seg til bords, og nyte en fantastisk mør ribbe, og godt tilbehør

Kvelden ble utrolig koselig, med liv og røre av ungene, og skravling på oss voksne.  Dessert var riskrem, is og kaker. Så det var godt å ta bena fatt på veien hjem i flott vintervær

1.juledag slappet vi av til vi igjen skulle opp på hytta.  Vi var nemlig bedt på pinnekjøtt middag, og takket ja igjen vi.  Denne gangen gikk vi begge veier 😀

 

Mens vi ventet på middagen, hadde vi julebrustesting.  Vi ga poeng, og skulle gjette hvilken brus det var. 😉 Her venter vi på å få ny brus i glassene, vi kunne jo ikke kikke 😄

Caisa og jeg ryddet i noen tusjer m.m.

 

Så gikk vi hjem kl 21:30 på kvelden

 

2. juledag våknet jeg 09:45 og Olav stakk hodet opp trappa, for han begynte å lure på om  jeg levde.  Og det gjorde jeg, men helt i ørska etter å ha sovet så lenge, etter å ha vært våken 3 timer på morraskvisten

Det ble joggedressdag for meg, og utpå dagen kom alle sammen bortsett fra eldste dattra til Olav som går med krykke etter operert fot. De andre gikk hit, og det var etter invitasjon fra bestemor, for jeg synes det er så koselig å ha dem innom i jula.

De har pleid å komme til oss på Flatåsen, og nå er vi jo bare her, så da måtte jeg huke fatt i dem før de skulle hjem igjen i dag.

Her ventet litt overraskelser under juletreet, og oppe på korallrommet.

“Bestemor”!  “Rampenissene er her, og de har pakke til alle oss”, ropte Tian ovenfra.

Jammen meg var nissene her enda. Trodde de hadde gått i hi jeg nå 😉 Rota hadde de gjort også. 😲

Det ble jubel av både store og små, for spillet “Ryktet går”, er veldig artig, og det gamle de hadde, var brukt opp..i hvertfall tursjene.

Sophie fikk også drømmefangeren sin, og hun var så fornøyd. ☺️

Også fant hun kjærligheter til alle i husa her

I år fikk jeg virkelig mitt ønske oppfylt om jul med barn, svigerbarn og barnebarn, og kanskje jeg neste år får feiret med mine i Halden. Det gjenstår å se, og det er et helt år til, så nå kan jeg slappe av og bare kose meg med fine juleminner, og rolige dager sammen med Olav resten av jula.

Nå er det sjakk, så da kan jeg lese, blogge og slappe av. 😀

Været i går fristet ikke for noen gåtur, for det regnet, sluddet, og blåste veldig, så vi bare koste oss i varmen inne foran tv.

Bildene er tatt med bare få minutters mellomrom. Veldig skiftende 🙂

 

Hvis du ikke fikk med deg De rampete nissenes lek i desember, så kan du finne dem her.

Rampete nisser

Rampete nisser på hustak

Rampete kalendernisser

Godt med sol for rampete nisser

Mer utsikt for rampete nisser

På tide å få friskt luft

Litt hjelp av rampete nisser

Å pakke julegaver er artig

Fjerne snø fra bilen

De rampete nissene måtte også leke i snøen

Sjokolade og rampete nisser

Rampenissene vil ha mere julepynt

Ramoenissene måtte være rampete på do

Tid for å leke litt

De måtte bare ut i dag

Hviledag for rampete nisser

På tide med en tur ut

Facetime med rampenissene og rampedama

God jul

27 kommentarer
    1. Så koselige dager dere har hatt i julen med familien 🙂 Og så mange flotte bilder, vi lesere føler da virkelig at vi er med dere 🙂 Kjekt med oppsummering av rampenissehistoriene 🙂 Ha en fin dag 🙂

      1. Tusen takk for det. Ja, vi har hatt veldig koselige dager, og det trengte spesielt jeg. Har savnet jul med ungene 🙂 Måtte ha en oppsummering for å avslutte de rampete nissenes jul 😉 Ha en fin dag du også. 😀

    2. Så fint å se bilder og høre om hvor fint og koselig dere har hatt det! Høres ut som jula ble akkurat så hyggelig og flott som du hadde ønsket! 😀 Fortsatt god romjul til deg og dere! 🙂

      1. Tusen takk Kari. Ja, jula ble slik jeg har ønsket meg i så mange år, så det gjorde veldig godt 🙂 <3 Nå kan vi "gamlingene" slappe av i sjakkens "stillhet" 🙂
        Fortsatt god romjul til deg også 🙂 <3

    3. Så koselig dette ser ut da <3 Deilig å komme til dekka bord.. liker både ribbe og pinnkjøtt jeg.. 🙂 Pinnekjøtt fikk vi hos yngstesønn før jul.. ribba lagde jeg her på julaften… Her var det sol i går..ellers grått og veeeeldig glatt… Masse fine bilder her…. Fortsatt og jul til deg og dine <3 Klem <3

      1. Tusen takk. Ja, både ribbe og pinnekjøtt er godt, men julaften må være ribbe, og det har heldigvis ungene også 😉 Vi hadde det veldig koselig. God jul til dere også. Klem <3

    4. For en koselig jul dere har hatt med barn og barnebarn, og jeg tenker at det var godt å kunne sette seg til middagsbordet uten å ha vært kokk å stått på i flere timer. Ønsker dere begge en fortsatt fin onsdag og romjul, klem 🤗

      1. Tusen takk for det. Ja, det var veldig godt å slippe å lage mat, og det hele to dager til og med 🙂 Husker ikke sist jul jeg slapp det 😉 Vi har hatt en veldig koselig jul så langt. Kos deg videre du også. Klem <3

    5. Høres ut som dere virkelig har hatt koselige og fine juledager sammen med familien.🎄🎁🎅🏻
      Det gir gode minner og verdifulle øyeblikk.🥰
      Nydelig drømmefanger altså!🤩
      Nyt romjulsdagen!🎄🎁🎅🏻

      1. Tusen takk. Ja, vi har veldig fine dager, og det gjorde såå godt for bestemor 😉
        Ble veldig fornøyd med drømmefangeren selv også. 😀

        Kos deg videre i jula. Klem <3

    6. Så flott familiekos og hygge, et virkelig koselig og et innlegg man blir glad av..Dette er jul og det slik man ønsker jula skal være <3 hus på landet og idyll med barn… Stort hjerte <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg