Litt hjelp av de rampete nissene 🙂

Som jeg skrev i dette innlegget så fikk jeg malt litt mandler til kakebaking.

Det jeg ikke fortalte,  var at jeg fikk god hjelp 😉

De rampete nissene synes det var ille at jeg skulle gjøre det alene siden mannen i huset var borte, så i går var de langt fra rampete..

De var bare hjelpsomme 😀

I full fart kom de og inntok hver sin posisjon

Snublenissen tok ansvar for å sveive, og han snublet ikke på vei dit engang

 

Hengenissen passet på mandelposen, for det må jo passe mengde oppi kverna..

Sjefsnissen tok ansvar for å ha oversikten, så alle mandlene ble malt, og at det havnet oppi beholderen 😁 Og å holde ned lokket 😄

Og malte mandler ble det…

Som du sikkert så, så har Snublenissen snublet oppi beholderen, for han og Kosenissen byttet plass. Tungt å sveive, så han ville heller sjekke om mandlene var gode når de ble malt også ☺️

Hengenissen passer på Kosenissen, og hjelper til med å støtte henne, for når sveiva går opp, så går Kosenissen opp i lufta, og det er litt skummelt 🙈

Til slutt var alle mandlene malt, ja, også de som hadde falt utenfor..

Og de rampete nissene, som i går var snille, de var så slitne at de hang, satt, og lå rundt omkring 😂

Snublenissen skulle sjekke om alle mandlene var ute av kverna, og da gikk han på hue igjen…

Hengenissen fant en plass å henge, så han kunne slappe av igjen..tar på en gammel nisseskrott dette 😳😄

Og i dag måtte jeg hjelpe dem tilbake i postmappa, for dette tok på så de ikke orket å kravle seg tilbake…

Først måtte de støvsuges litt 😂

Men mandler hadde vi malt, og for en gangs skyld gjorde de det sammen med meg 😀

12 kommentarer

Siste innlegg