Herlighet! ….. og stetteglass.

Du ser ikke alle stetteglassa her, for det er ganske mange flere, og det merkes godt når ett og ett skal pakkes så det ikke knuses på veien til Huset.

Tenker liksom at, nå er det ikke mye igjen å pakke, men alle småtinga, og spesielt glass, krystall etc. er jo det verste å pakke egentlig.

 

Vi er i grunn flinke til å selge, gi bort og kaste, men herlighet!  Vi har da mer enn nok likevel. Også har vi jo mye fra før i Huset etter besteforeldrene til Olav. Så jobben tar ikke slutt når vi er ferdige her på Flatåsen.

Men fint det, da har vi jo noe å finne på i gråværsdager. 😉  Og slipper å kjede oss, og se på spennende serier på tv 😀

Må sortere og selge unna gamle ting, og det er ikke bare enkelt. Nostalgi, affeksjonsverdi m.m. må vurderes. Men som du kanskje vet, så er mannen min flink til å  Rydde,  sortere, kaste m.m.  Og jeg er flink til å rydde, selge og sortere 😀

Da må det jo bli bra, tror du ikke?

 

Hva med deg, er du god på å kaste ting?

 

 

Det har vært kontraktsmøte også i dag, og det var digitalt, så det gikk fort og greit.

 

Nå skal jeg slappe av litt, og hvile før mannen kommer fra jobb.  Han er så glad i dag, for han fikk svar angående AFP, og det ble innvilga. Så nå kan han senke skuldrene, og vite at vi klarer oss fint.

 

Alt blir jo rimeligere for oss i Huset i Gjengstøa, og langt til butikker, så der skal vi spare penger…håper vi 🙂  Vet vi! 😀

 

“Kroner en, kroner to, kroner tre, kroner fir..

Pengegalloppen

 

 

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Jeg finner liksom en eller annen grunn til å beholde ting, men så er jeg også sånn at jeg må ha orden i skuffer og skap så innimellom kjører jeg på. Tar meg selv i nakken og kaster ting jeg ikke har brukt på lang tid. Det er godt etterpå!🥰

      1. Ja, det er akkurat det. Veldig godt etterpå ☺ Jeg kan rydde og tenke jeg skal kaste, men så er det kjekt å ha, for det husket jeg ikke at jeg hadde 😁😄😘

    2. Fine glass og kjekt å ha.. Men koselig å ha fine glass i skapet. Her er stappa over det hele.. Men bruker jo alt man har. Bytter på litt 😀😍 men rydder og kaster også. Og deilig å hygge seg med noe godt i glasset 👍

      1. Ja, det er artig med litt fine glass. Burde bruke de mer, men det blir mye andre glass vi bruker. Men skal vi en sjelden gang ha vin, konjakk e.l blir disse brukt 😀

    3. Jeg er god til å rydde, men ikke så veeeldig god til å kaste egentlig! Selge gjør jeg mest med store ting! Har også brukt “gi bort mot rask henting”! Dere er proffe på dette – og det blir nok billigere å bo i Huset som ikke ligger så nær allverdens butikker…! Klemmer <3

      1. Vi begynner å bli litt “proffe “, men har langt igjen 😄 Ja, det blir billigere, og det er jo et hus vi ikke har kjøpt, med stort lån ☺😉 Klem ❤

    4. Ooooh – æ er en racer på å kaste.. (eller egentlig gi bort til de som vil ha) Men noe sier meg at jeg kanskje har vært litt for ivrig i min ikke-materialistiske levemåte – for pr. i dag kan alt jeg eier av ting (unntatt møbler) får plass i noen få esker og fraktes i ett eneste billass, hehe.. Til sammenligning – jeg har 7 stettglass (4 hvitvin- & 3 rødvinsglass), LOL =D

    5. Ja, rydde må til om man skal flytte eller bo! Jeg har gitt bort mye til de unge som stifter hjem, men fortsatt har jeg alt for mye. I dag knuste jeg et stetteglass på kjøkkengulvet og da lo mannen min. Han lurte på om jeg tenkte på å kjøpe meg noe nytt!!!! Men nei, det trenger jeg virkelig ikke. Her er glass nok ja. Ha en fin kveld. Klemsiklem:)

      1. Det blir som regel nok glass ja,og trengs sjelden erstattes 😀
        De unge hos oss vil ikke ha så mye av det vi har, de har penger nok til det de vil ha 😁☺ Får si god natt jeg nå da. 😄 Klem ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg