Helse, bodybatteri og livet

Jeg lovte deg litt mer oppdatering på hvordan det er med helsa mi, og hva Bodybatteriet på klokka mi viser…

Begynner med Skjærtorsdag.  Her fikk vi besøk av barn og barnebarn,  og var ute en stund på formiddagen.  Jeg lagde middag, og vi var på kaffe hos hyttenaboer på Snøsentoppen..

Det sies av de som bruker klokker med Bodybatteri, og kan en del både om det og ikke minst ME, at det bør være minimum Bodybatteri på 20 når en legger seg på kvelden.

Langfredag, rolig dag hjemme bare oss to..tv og avslapning på sofa og i godstol. Som du kan se, så er det lite blått, og lite lading. Jeg vil si det sånn som at denne “klokka”…kroppen begynner å bli gammel og utbrukt.

 

Rolig dag hjemme, tvtitting og hvile fram til kl 16. Da gikk vi til hytta ca 1,5 km og var sammen med ungene. Fikk middag, og satt ute i sola på verandaen..koselig prat, før vi så gikk hjem ca 20:30

1. Påskedag…stekte opp en stor haug med vafler etter frokost,  og dekket på til 11 personer på kjøkkenet.  Barn, barnebarn og mor til jentene kom på vafler og sjokoladekake.  Veldig koselig ☺️

Resten av dagen avslapning, hvile, Krim på tv og enkel mat

Stryking og pakking av kofferter. Rydding, støvsuging og fiskegrateng til middag

Opp kl 06. Frokost, og kjøretur til Gardermoen. Når vi hadde sjekket inn, og jeg la meg på senga, kjente jeg for første gang på lenge, at kroppen plutselig klarte å slappe av.

Du ser det på det blå feltet ved 16 tida

Frokost, kjøretur…innom “svigermor ” i Degernes, og videre til Halden

Sjekket inn på hotellet..gikk så til sentrum og spiste lunsj. Deretter innom sønnen min på jobben. Så tilbake til Tistasenteret for å hente bilen som sto på lading.  Deretter til hotellet og hvile

Torsdag hvilte jeg hele formiddagen etter frokost,  og gikk så og møtte søstra mi, og hun ble med på hotellet.  Koselig prat et par timer. Så gikk vi til byen og møtte sønnen min til middag. Hentet bilen og kjørte til dattra mi en snartur.

Frokost….hvile til 11:30. Besøk av en annen søster til vel kl 15. Så dro jeg til mamma og var der vel to timer. Utslitt etterpå, og raskt i seng.

Lørdag,  frokost og hvile. Lå i senga uten stimuli til kl 12. Lunsj på rommet før vi dro til mamma..2 timer.

Så til dattra mi, og barnebarna på middag og kaffe til kl 20:30

Pakking og avslapning før natten resten av kvelden

Frokost og kjøreturen hjem. Stopp med middag på Alvdal.  Totalt 9,5 timer

Dette ble sikkert mye info, men det er interessant for meg.  For jeg kjenner så godt i kroppen at energien er så lav, og at det nok er sterk PEM jeg har nå. Du får mer info om ME og PEM HER

For mye sosialt og lite skikkelig hvile, tar veldig mye på.

Og det syns ikke utenpå, så ingen har merket noe særlig hvordan jeg har hatt det.

Jeg prøver å leve livet som om jeg er frisk, men det går dårlig.

Prøver å ikke følge det klokka viser, men kjenner her jeg sitter og skriver,  at jeg strekker strikken langt i dag også. I tillegg har jeg slitt med øyekatarr de siste 3 ukene,  og fortsatt ikke bra, så jeg må til legen igjen i morra,. Virker nok negativt på kroppen det også

Dagen i går, pakke ut, rydde vekk påskepynt, og vaske bil innvendig. Og lage middag

Vi har vært i Trondheim i dag,  jeg måtte til tannlegen igjen, og vi hadde et annet ærend også. Dagen begynte med 27 i BB

Vel, dette er mer enn nok, men en annen dag kan jeg ta litt om det Kari  skrev om

Regner med at du kanskje ikke orket å gå igjennom alt, men det er helt greit.

Du kan lese mer om turen til Halden HER

Og bare så det er sagt…eh…skrevet; Turen og det å treffe familien var veldig verdt det uansett 🥰

14 kommentarer
    1. Det er veldig interessant å lese om dine erfaringer med klokka og hvordan den samsvarer med hvordan du føler deg.🤗
      Jeg kan tenke meg at den er et godt hjelpemiddel for å ha oversikt og til å være litt streng med seg selv når kroppen trenger hvile også.
      Håper du har fått noen roligere dager nå.🥰

      1. Takk for det. Ja, jeg er bare nødt til å roe ned nå…og det blir nok roligere for hodet ihvertfall, og det hjelper mye ☺️
        Det er interessant, og litt skremmende hvor bra det stemmer med det jeg føler 🙂 Ha en fin kvelde videre. 🥰

      1. Takk for det. Ja, jeg får mye info, nog bør nok følge det den viser litt mer enn jeg har gjort til nå.
        Det har vært en energitappende tid, men veldig verdt det ☺️ Klem ❤️

    2. Så utrolig lærerikt å spennende å få se på dette. Måtte Google body battery for å finne ut mer etter å ha lest artikkelen din, å fikk nå skikkelig lyst på ei sånn klokke.

      1. Det må jeg nok gjøre nå ja ☺️
        Hvis du tenker på feks en mobil, og batteriet på den, så ville du nok satt den på lading når det er så lite som 27% igjen…
        Det er det jeg ikke har gjort. og da “tappes” jeg helt. og på en måte så ødelegger det for at kroppen klarer å lade…bli blå, og lave søyler.
        Kanskje litt lettere å skjønne bildene da ? 😉🙂
        Den hvite linja viser hvor høyt batteriet er

    3. Jeg har ikke noe sånt på min klokke, men syntes jo dette var interessant lesning selv om det ble mye info på en gang 😉 Selv følger jeg pulsen min, og ser hvordan den er høy når formen ikke er på topp som den siste tiden. Nå er den heldigvis på veg ned igjen. Ha en fortsatt fin midtiukendag, klem 🤗

      1. Greit å bare følge med på pulsen.
        Det ble litt mye info på en gang, men det er mye for min egen del, for å ha historien her, så jeg kan se litt hvordan det utvikler seg 🙂
        Ha en fin uke. Klem 🥰🌼

    4. Jeg har ikke en slik klokke , men er sikkert artig å følge med:)
      Oftest, yter vi litt ekstra når det trengs, men må betale etterpå.
      Jeg tenker at vi får bare hvile etterpå. Ma litt glede i livet:)
      Ha en fin dag:)

      1. Tusen takk for det.
        Ja, jeg tenker litt som deg… Må jo få treffe familie og komme oss ut litt. Utfordringa er jo at med ME så kan en forverre sykdommen ved overanstrengelse.
        Ha en fin kveld. Klem 🥰

    5. Hjelp, dette kan du da ikke fortsette med. Du må nok ta deg tid til å hvile litt mer om dagen. Men jeg vet hvordan det lett kan bli. Lurt å få der tydelig og greit på klokka, for da vet du hva du skal jobbe med. Klemsiklem:)

      1. Det er greit å se det en kjenner i kroppen. Og jeg må bare få hvilt meg bedre snart. Ikke enkelt, for det er en del å gjøre hele tiden. Men det tvinger seg fram 😉☺️ God klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg