Vi klarte det denne gangen også 😀

En fin uke er over, og vi har kommet vel hjem igjen ☺️

HER kan du lese om påsken vår, og denne uka har vi hatt flere fine dager med familien min 🥰

Vi dro tirsdag morgen, og “mellomlandet” på hotell på Gardermoen.

Litt mat måtte vi ha, og av en eller annen grunn MÅTTE jeg ha cips 😂

Onsdag bar det i vei videre, og vi kjørte mot Halden. På vei dit kjører vi forbi farmor til ungene mine, og vi hadde lovt å komme innom henne, så da måtte vi gjøre.

Hun er 96 år, og bor fortsatt hjemme, og klarer det meste selv enda. Vi fikk en times koselig prat, før vi fortsatte til Halden.

Der var vi så heldige å få et koselig rom, som resepsjonisten sa…og det viste seg å være suite. Med salong, gedigen seng, badekar og litt sjøutsikt ☺️

Vi gikk og fikk oss litt lunsj, og så stakk vi innom min sønn, biblioteksjefen i Halden. Han hadde det travelt, men tok seg likevel tid til å servere oss kaffe, og gi oss omvisning.

HER kan du lese hvorfor det heter Skofabrikken

På ettermiddagen tok jeg en tur til sykehjemmet for å besøke mora min. Hun er dement, og lurte et lite øyeblikk på hvem jeg var, men så hørte hun stemmen min, og den kjenner Hun etter tlfsamtalene våre.

Da kom smilet, og vi fikk en fin stund sammen. 🥰

Resten av kvelden slappet vi av på hotellet.  Som jeg skrev i forrige innlegg, så er ikke kroppen min god, og den har dårlig ” batteri”.

Ettersom de fleste jobber, eller er på skolen, så ble det rolige formiddager. Jeg sendte derfor melding til lillesøstra mi, som også bor i Halden, om hun hadde lyst til å komme en tur til oss på hotellet.

Og det gjorde hun. Jeg gikk og møtte henne, for å få litt frisk luft. Så ble det et par koselige timer, til vi skulle ned i sentrum for å møte sønnen min. Han hadde bedt oss på middag, feire bursdagene våre 😉

Deretter kjørte jeg en tur opp til dattera min for å si hei…vi skulle til dem på lørdag, men jeg orket ikke vente så lenge ☺️

Var bare kort innom, for ” batteriet” mitt var så tomt, at jeg slet litt…

Fredag ble nok en rolig formiddag, og det var veldig nødvendig.  Vi hadde egentlig tenkt oss til Fredrikstad,  men det ble endring i de planene vi hadde, og ettersom jeg var i så dårlig form, tok enda en søster turen til hotellet.

Hun hadde med seg noe godt til kaffen, og igjen fikk vi noen timers prat. Jeg måtte legge meg på senga etterhvert, for igjen fikk jeg vondt i kroppen og hodet. Det er leit at det å være litt sosial skal ta sånn på 🙄

Allikevel tok jeg nok en tur til mamma etterpå, for det er nok henne som får størst prioritet nå, og barn og barnebarn.

Vi har alltid pleid å gå lang tur på formiddagen når vi er i Halden, men det blir bare små lufteturer nå.

 

Det er fint at resten av familien også bor i nærheten der, men jeg rekker aldri alle. Eller rettere sagt….vi klarer ikke å besøke så mange. Broren min i Hurum sa vi kunne komme innom på veien hjem, men det må bli et besøk en annen gang.

Vi kunne også komme innom sønnen min på Høybråten søndag, men for det første har vi lang vei hjem, og for det andre så blir det for mye for hu mor ☺️

Lørdag ble rolig på formiddagen,  før vi dro først på kirkegården for å se til grava til pappa, så var vi et par timer hos mamma igjen. Denne gangen var Olav med også.

Hun var veldig trøtt, og sovnet innimellom,  men vi fikk da pratet litt 🙂

Jeg kjenner at jeg må være der så mye som mulig, for jeg vet jo aldri hvor lenge hun er her, og husker meg, ikke minst. Matlysten er dårlig for henne nå, men litt sjokolade og druer var godt. ☺️

Lørdag ettermiddag var vi hos dattra mi og barnebarna på middag, og det er så godt å se dem, og kunne klemme dem igjen.  De vokser meg over hodet snart….eller det har de jo allerede gjort. Både Sarah og Andreas rager over meg nå 😄

Resten av lørdagskvelden fra 20:30 slappet vi av på hotellet, og pakket klart til turen hjem søndag.

Etter frokost, satte vi kursen hjemover kl 07:30 og var hjemme 17:40.

Utsikten fra rommet vårt 🙂

Elgen må foreviges 😄

Turen gikk over alle forventning, og på Alvdal spiste vi god middag,  før de siste timene hjemover.

Vi  kom hjem til blå himmel og sol, og alle snøen var borte! 😀  Det var såå godt å se.

Men på Høgkjølen lå det igjen en del

Nå er det på tide å roe ned, men vi har litt gjøremål denne uka også. Håper det går greit, for med den kroppen min nå, så kan jeg vel ikke fornekte at jeg har ME..

Hvis mobilen min hadde hatt så lavt batteri hver dag, så måtte jeg kjøpt meg ny. 🙄😁

Skal fortelle mer om hvordan Bodybatteriet har vist min energi siste uka, men det kommer i eget innlegg. En liten pekepinn her 😉

Det er såå deilig med vår 😀

 

12 kommentarer
    1. Så veldig hyggelig og rørende å lese dette innlegget. Så artig å se familiem din. Synd at kroppen ikke vil samarbeide, men fin tur var det:)

    2. Fint å høre og se at dere fikk truffet mange og kost dere en del til tross for dårlig batteri. Håper du legger inn ekstra mye ladetid fremover! 😉

    3. Fin tur til familie og Halden. Vakre barn du har og godt å se mamma og barnebarna..
      Fint i Halden. Jeg var der på fredag, iskaldt.
      Jeg var også innom Skofabrikken og tittet rundt. Så det var en kunstbutikk, bibliotek og kino og et flott spisested.
      Jeg spiste ikke der, men på Tistasenteret.
      Tenk om jeg plutselig hadde møtt på dere. Verden er ikke stor. Jeg visste jo ikke at dere var sørover. Men du lagde gode minner og et flott innlegg her. Med mange fine bilder fra tiden i Halden.
      Trist med ME..
      God klem fra meg <3

      1. Å, så dumt vi ikke visste om hverandre da 🙂 Hadde vært artig å ihvertfall fått hilst på deg 😀
        Det var veldig kaldt ja, iskald vind.
        Godt å få truffet mine igjen, og det blir ikke så lenge til neste gang. Men nå må jeg prøve å bli bedre…bare ta en bytur først 😁🙈
        Det var mye forskjellig inne på Skofabrikken. Artig at du var innom der. Kanskje du så sønnen min også. 😉
        God tirsdag! Nyt dagen i Fredrikstad. Klem ❤️

    4. Sååå koselig at dere har vært i Halden og sett så masse familie! Viktig med mamman din og ungane også! Innmari trist at energien din er så laber, men du får gjort mye likevel! En slitsom, men dyrebar tur! Klem <3

      1. Ja, det var veldig koselig! 🙂
        Og jeg var glad jeg klarte så mye som jeg gjorde, men det kostet masse viljestyrke. 😁
        Få gjort unna en bytur i dag, så må jeg nok roe ned. Redd for at jeg bare forverrer kroppen med å tvinge den sånn. Det gjenstår å se 😉
        God tirsdag. Klem ❤️

    5. Det er godt å ta disse turene selv om man blir sliten 🙂 Og at mor kjenner deg igjen på stemmen <3 En fin reise har dere hatt – og så er det alltid godt å komme hjem til Gjengstøa 😀 klems

    6. Så godt du fikk besøkt dine i påsken. Alltid godt å se hverandre når avstanden er lang som hos deg. Fine minner ble det sikkert. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg