Heldige meg :)

Hvorfor jeg er heldig?

Jo, det skal jeg si deg…i dag er det fredag. Og da bør en jo gjøre rent, bake litt m.m.  men vi hadde ikke hverken arbeidslyst, eller ork noen av oss i dag, så da koser vi oss bare i stedet. Hvor mange kan gjøre det liksom? ☺️

 

Etter noen dager med litt forskjellige gjøremål, så hadde jeg lyst til å gå en tur i dag. Det var regn i lufta, grått og bløtt, men det gjorde ikke noe.

Ikke en gang at det begynte å bøtte ned, som mannen min sier. Det plaskregnet, så jeg ble rimelig våt kan du si. En kort liten tur ble det, men godt var det..

Men hadde selvfølgelig regnjakke på, men ikke regnbukse.

 

Nå ser jeg det er opphold ute, så jeg få gå i kjelleren og legge det våte tøyet i tørketrommelen…

Bare vent litt, så er jeg straks tilbake 😉

 

 

Her er jeg, bustete og sliten/utmatta 😄

 

Gjøremål denne uka, har vært en tur på Kyrksæterøra, rydde bort kvist, male, matlaging, klipping av bærbusker, strikking og en del hvile.

Vi har også hatt middagsgjester sist søndag, og det var koselig. Søstra til Olav og mannen er ute i huset sitt lenger oppe i bakken, og da er det fint å treffes litt mer.

Olav lagde deilig hønsefrikasé.

 

Du skal få flere bilder av uka her.

Vi har en del besøk i hagen nå, for jeg tror de synes det er trygt å holde seg ved husene nå i disse jakttider.

Olav fjernet en syrin, så nå er det enklere å vaske vinduet der igjen, og vi kan sitte i solveggen der til våren.

Han fjernet de nederste greiene på furua, for den skal også legges ned etterhvert.

Vi har hatt litt finvær innimellom..

På vei til Kyrksæterøra tirsdag

Etterpå lånte Olav Atv med henger av naboen, så da fikk jeg være eksosrype også 😉

Hvile med naturprogram på tv

Jeg fikk vasket kjøkkenvinduene, og skiftet til høstgardiner

Maler litt på bildet til sønnen min, men så langt, så er det ikke noe som kommer på hans vegg. Dårlig på å male etter bilder jeg. Skal gi det et forsøk til, men dette er ikke artig maling. Der er storesøstra mi en kløpper, så jeg tror han får spørre henne 😉

I går fikk vi klippet bærbuskene

Det ble en del vind, så det regnet løv 😀

 

Vafler og rips i går

Cruiseskipene passerer i leia. Burde tatt med speilrefleks, men du ser lysene da 😉 Aidabella

Etter alt dette skjønner du nok selv at vi trenger noen hviledager 😉

 

Hadde noen sagt til meg for noen år tilbake at jeg skulle orke så lite, da hadde jeg ikke trodd på dem.

 

Men i utgangspunktet har jeg egentlig ikke orket det jeg har gjort en gang. Kroppen er så i ulage, og så tom for energi at det er skremmende.

Før så var det godt å presse seg, men nå gjør det bare kroppen værre, så jeg passer på å ikke komme opp i høy puls, da kommer smertene i både rygg og bryst, så jeg må legge meg. Motsatt av alt en har lært…at aktivitet gir energi og kondis. Ikke for meg nå ihvertfall 😁

Venter fortsatt på å høre fra St. Olavs hospital, så i går ringte jeg og sjekket om de hadde fått henvisning, men de fant ikke noe på meg. Så hva som har skjedd vet jeg ikke men tok kontakt med legekontoret, så de skulle få legen min til å sjekke opp.

 

Er jo mye trøbbel med meldinger og div som ikke kommer fram via Helseplattformen, så en må følge opp selv. En mnd siden jeg var hos legen, og selv om jeg vet at jeg ikke får time så fort, så får jeg det ihvertfall ikke når de ikke har mottatt henvisning.

 

Sånn går no dagan her i Huset, og da kommer jeg tilbake til hvorfor jeg er heldig.

Til tross for at jeg helst skulle vær frisk, jobbet, og hatt normale dager, så kan jeg ikke annet enn være glad for at jeg fikk innvilget uføre for noen år tilbake, slik at jeg kan ta dagene mye som de kommer.

Ikke alle dager er like, og når vi bor som vi bor, så må vi jo gjøre ting både ute og inne, og da kan vi ikke bare sitte i sofaen…eller ligge, som jeg må gjøre mye nå.

 

Ikke fordi jeg har lyst, men fordi det er det eneste kroppen vil nå.

 

Kjenner at jeg hviler lite når jeg ligger også, det er noe i kroppen som stresser hele tiden.

Derfor har jeg ikke brukt tid og krefter på hverken å blogge, eller lese blogger.  Har ikke overskudd til det. Tenkte egentlig å bruke tid på det i dag, men kjenner at når jeg har skrever dette innlegget, så må jeg legge meg litt igjen.

 

Det er mange ting å gjøre, med både bilder og album jeg skal lage, men det går ikke nå.

 

Jeg tenker på alle dere jeg følger på blogg, men håper å komme sterkere tilbake med å lese hos dere etterhvert.  Stikker innom en og en i ny og ne 😉

Skulle vært en tur hos Bforb Ingvild også, men må vente med det kjenner jeg.

 

En liten oppdatering fra meg, sånn at du ikke tror jeg har sluttet å blogge.  😉  Nå har jeg holdt på lenge nok, og kvalmen kommer sigende, så sofa, here I come 😀

 

God fredag, og helg..hvis du orket å se og lese helt hit 😀

 

 

27 kommentarer
    1. Hyggelig med oppdatering fra deg. Jeg er også slik . Av og på bloggen:)
      Helsa først. Men jeg ser at du får da oppleveve litt og gjøre en del ting innimellom. Slik er det med meg også.
      God helg til deg:)

      1. Takk for det. Joda, får gjort litt, men det er minimalt i grunn. Sånn er det bare, som du sier. 😉
        Vi får gjøre der det beste ut av der ☺️ Og helsa først…i hvertfall når det gjelder bloggen 😉 God helg 😀

    2. Så koselig med en skikkelig oppdatering av natur, rådyr, mat, vafler og deg. Du får ta den helsa som den er, ikke annet å gjøre. Synes du er driftig likevel jeg. Kos deg på fredagen. Her ble det litt rengjøring i formiddag, men jeg tar det når det trengs, om det så er mandag. Nyt dagen som best du kan og ikke gi deg med å male bildet. Kanskje sønnen din liker det vet du. Klemsiklem:)

      1. Tusen takk for det. Ja, det er bare å følge kroppen og ta helsa som den er. Men sliter litt med å aldri føle meg i form, og frisk..sånn er det nå. ☺️
        Skal gi bildet en sjanse til, men det er veldig slitsomt å male sånn, og ikke få det til. Liker bedre abstrakt, for da blir det slik det blir, og alt er rett 😉
        Jeg må kjenne og se selv at jeg vil han skal ha det. Skal være noe jeg kan være stolt av å se på veggen deres 😀 God klem ❤️

    3. Så fint å høre fra deg, at du er der :). Fryktelig kjedelig når kroppen ikke vil, men du får likevel mye til. Veldig fint oppi alt at du kan hvile når du har behov. Sjøl ble jeg sykemeldt i går. Skulle vært et sted en kunne dratt for å lade opp kroppene, for kjenner på det jeg også. Ønsker deg en nydelig fredag. Skriv og les når du orker. Klem <3

      1. Tusen takk for. Ja, det hadde vært godt å være et slikt sted…hvor vi bare kunne slappe av, hvile, gå til dekket bord, gå små turer og bare kunne tenke på seg selv. ☺️
        Bra du ble sykmeldt tenker jeg, du har gått altfor lenge slik du har hatt det, og har det. God bedringklem 🥰❤️

    4. Oj, du har jo fått gjort en hel del, så jeg syns du skal gi deg selv et realt klapp på skuldra. <3 Masse flotte bilder.<3 Tusen takk for titten! ;))

      1. Tusen takk for det. Ja, vi har fått gjort en del, men det er veldig lite i forhold til hva jeg skulle ønske, og hva jeg har klart før. Men sånn er det bare. Koselig å høre fra deg her også 😉❤️

    5. Koselig med oppdatering fra deg, Heidi ❤️ Det kan være at du over tid har overskredet din tålegrense og da tar det veldig land tid å bygge opp energilagrene igjen. Noen ganger flere måneder med hvile og lading om hverandre. Det er ikke lett når det er så mye man vil og som må gjøres. Planen min var å lade mer enn jeg trenger på denne Spania-turen, men det går jo ikke når jeg har døtrene på besøk! Hviler og lader imidlertid mye, fordi jeg ikke klarer annet, men skulle så gjerne vært med dem på mye mer!!! I dag var det yngste som vasket hele leiligheten, mens jeg lå på sofaen. Heldige meg! 🥰

      1. Så fint at du også er heldig ☺️
        Vi trenger å være det også innimellom 😉
        Kan nok tenkes at jeg har gjort for mye, men vanskelig å gjøre mindre enn jeg gjør..Da må vi selge, og flytte 😁Håper du får vært med på en del ihvertfall 🥰

        1. Vi er heldige som er heldige, tross alt. 😀 Huff, ja, håper virkelig at det ikke kommer til det at dere må flytte og selge! I alle fall ikke på noen år enda! 🥰

    6. Flotte bilder her og skjønner deg altså. Du må bare hvile, men du ser det positive og sier “heldige meg” – ikke greit å være syk. Men du har et flott sted å bo og mann og flott hjem. Håper det blir bedre etter hvert. Nei, blogge orker man ikke når man er sliten. Bloggen går ingen vei..
      Ta det med ro og la humla suse og MASSE GODE TANKER – GOD KLEM 🥰

      1. Tusen takk ☺️ Godt noen så overskrifta også 😉 Jeg er heldig tross alt, og det ser jeg og vet jeg heldigvis 😀
        Takk for gode ord ❤️God klem 🥰

    7. ja de er viktig å lytte til kroppen ,og godt når en ikke trenger tenke på jobb men ta dagen etter eget tempo :=)men ellers synes jeg dere er flinke og får gjort en del jeg da ,nå er hagen klar for en ny vinter:=) ha en fin dag ,her har vi fått besøk i heimen så får vi se hvor mange dager dei blir

      1. Tusen takk for det. Ja, vi får gjort en del, så må vi bare ta hver dag som den er.
        Hatt besøk av barn og barnebarn i dag, koselig 😀
        God lørdagskveld ☺️

    8. Koselig å se og lese hva du holder på med.🤗👌🏻
      Fint å lese at du er ved godt mot selv om overskuddet ikke er så stort.🥰
      Nyt lørdagskvelden!🤩

    9. Hei på deg!
      Masse herlige bilder fra hus og heim og utvendig og besøk i hagen og eksosrype… Ting skjer, Heidi, og dagene flyr og vi med de. KJenner meg igjen ang dette med at det stresser i kroppen når jeg skal prøve ligge og slappe av en stund… men som du skriver; vi er heldige. Vi er her! Om vi ikke er i jobb, så skjer det noe hele tiden, sakte film eller fullfart! Lag deg gode dager <3 klems

    10. Heisann. Det er blitt søndag her nå. Tar meg tid til å lese andres innlegg. Koselig inne hos deg, da, med fine bilder og rapport fra uka. Takk for at jeg fikk komme😀 Fortsatt god helg🙋🏼‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg