Handletur på Øra

I dag måtte jeg en tur til Kyrksæterøra for å handle, og besøke svigerfar.

Det var meldt snø, men nå må jeg venne meg til å kjøre denne turen ofte uansett vær, så jeg dro avgårde i 9 tida.

Olav måtte være hjemme, for vi fikk elektriker som skulle fikse strøm og flere kontakter på det lille soverommet oppe.  Ja, jeg nevnte jo det i går i dette innlegget.

 

 

Det snødde ikke da jeg dro, bare litt når jeg nærmet meg Kyrksæterøra, så det ble en flott tur!  Tenk å kunne nyte dette hver gang jeg skal på butikken da. 😀

Joda, det er 3 mil en vei, men jeg har det jo ikke travelt lenger, så det går fint det.  Liker å kjøre bil jeg, og har alltid vært vant til å kjøre langt for å handle da jeg bodde på Østlandet også, så det sitter i kroppen enda det.

Bare til info:  Jeg stoppet for å ta bildene. Var lite trafikk i dag, og god sikt.  🙂

 

Jeg fikk handlet det jeg skulle, og stakk innom bakeren igjen, for i dag skulle jeg kjøpe kaker til oss for litt feiring av bryllupsdagen vi hadde i går.

 

Så da kjøpte jeg med litt til svigerfar også, og meg.  Var også innom bensinstasjon, for de selger såååå gode vafler der!

 

Svigerfar ble gledelig overrasket over at jeg kom, og jeg fikk hentet kaffe til oss, så fikk vi en koselig stund sammen en times tid.

 

Da var det på tide å kjøre hjem igjen. Og om det snødde litt på veien til Øra, så snødde det desto mer når jeg var der, og på vei hjem. Men turen gikk fint.  Om jeg skal si det sjøl, så er jeg en god sjåfør! 😁

 

Det var bare den siste kilometeren som var litt ekkel, for det var sånn sørpesnø.  Jeg kom helskinna hjem…å, det er så godt å si hjem…selv om vi ikke har flytta helt enda.  Det føles litt sånn.  😀

Jeg var sliten når jeg kom hjem, men etter 4 timer er det lov 🙂  Allikevel ikke mer sliten enn 2 timer på City syd. Og for en gevinst å ha slik utsikt på turen.😍

Nå har jeg fått hvilt en stund på sofaen med pc,n på magan igjen, og skal gå å se hvordan det ble på “kontoret” matlageret vårt etter at Olav har holdt på å rydde. 😉 Han er så god på det!☺️

 

Senere skal det bli et lite innlegg med middagen, og kakene vi skal kose oss med 😀

Nå kan det bare snø ☺️

13 kommentarer
    1. Så herlige bilder, og så godt det er så se på snøen falle. Når alt er gjort, er det jo bare å slappe av. Flink du, både med bilkjøring og det andre. Svigerfaren din ble sikkert superglad i dag også. Glede andre, gir deg glede!!!! Nyt helga og kos dere 🙂

      1. Tusen takk. ☺️
        Ja, han sa det når jeg gikk, at det var overraskende og koselig 🥰 En stund siden vi har fått vært der, så det var godt å se han igjen 🥰
        Nå har vi spist good middag, så nå blir det bare avslapning resten av kvelden 😀

    2. Ikke farlig med litt vei til butikken når det er sååå vakkert! Godt å være glad i å kjøre bil – det er jeg også! Lekre bilder, Heidi <3 klem

      1. Det går fint med litt vei til butikken da ja 😀
        Jeg sa det til meg sjøl når jeg kjørte, at ikke før jeg absolutt må, skal jeg slutte å kjøre bil 😉😀
        Tusen takk! Klem 🥰❤

    3. Så flotte bilder du fikk tatt på vei til butikken! Deilig når utsikten er så god, og alt er bare fryd og gammen. Hyggelig av deg å besøke svigerfaren din med kaffekos også, og nå er det vel mannen som får godt stell med kaker og kaffe, tenker jeg 😀

      1. Tusen takk! Ja, det var en fin tur, og koselig å besøke svigerfar igjen 🥰
        Ja, nå har han/vi spist god mat, så blir det nok et kakestykke etterhvert 😁☺️😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg