Gjengstøa matservering

Det er kø til matstasjonene for tida, selvom ekorna glimret med sitt fravær.  De tror nok at restauranten har gått konk.

Det var nemlig tomt i ekornhusa ☺️🐿

Men det var desto flere fugler, og i går kom en gjest som stort sett holder seg nede ved sjøen.

Litt fornærmet fordi restauranten ved sjøen har vinterstengt

Men da er det bare å finne et nytt matserveringssted da 😀

Nøtteskrika kom inn i full fart, og lav høyde

Men fikk klar beskjed om å vente. “Jeg er først i køen”, sa måkefar/mor ☺️

“Da flyr jeg til restauranten i høyden jeg da, svarte Nøtteskrika med en stemme som kan skremme noen og hver

Og det var det flere som tenkte, for Hakke Hakkespett kom like etter at Nøtteskrika var ferdig å spise

Alle småfuglene er veldig fornøyde med at de har en egen spiseplass hvor alle de store fuglene ikke kommer til 😀

Ellers må de bare vente i køen de også ☺️

Vi fylte opp til ekorna også 😉 Så det skulle ikke forundre meg om de dukker opp i dag 😀

14 kommentarer
    1. Å mate fuglene gir mye underholdning! Så kjekt å stå i kjøkkenvinduet å se på de🙂 Nøtteskrike har jeg ikke sett her denne vinteren, men vi har 3 flaggspett. Og en hel haug meiser, masse gråspurv og ganske mange svarttrost, og litt anna🙂
      Og som med alt annet, så er også fuglematen blitt dyrere, det er ganske mange tusen vi har brukt allerede denne vinteren, men så gir det mye glede også🙂

      1. Ja, det er veldig mye underholdning, men også litt dyrt. Men vi har ingen andre kjæledyr, eller hoobyer vi bruker penger på. Ikke bruker vi penger på røyk, eller andre avhengighetsting, så da kan vi tillate oss å bruke penger på mat til fugler og dyr. 🙂
        Vi har mye svarttrost og flere slag hakkespetter, både flaggspett og grønnspett. Så det er så koselig. Også har vi en skjærefamilie som har vært her hele tiden siden ungene ble født, og de kaller vi vaktmestere, for de går og rydder opp maten på bakken 🙂 God fredag! 😀

    2. Å så koselig med mange fugler – og jeg håper ekorna dukker opp….! Jeg mater jo også, men jeg har mest kjøttmeis, blåmeis, spurv og pilfink….! Syns det er så mange blåmeis i år – har du tenkt på det? Klem <3

      1. Ja, jeg har tenkt på det faktisk, for jeg har aldri sett så mye blåmeis noen gang tror jeg 😀
        Veldig koselig ☺️
        Men ekorna dukket ikke opp i dag..Det er noen dager innimellom de ikke kommer, og jeg lurer på hvorfor. Som regel kommer de med en gang Olav har fylt opp mat 🙂🤔 Tror jeg må begynne å notere når de ikke kommer. Finne ut om det er en årsak i naturen…fullmåne kanskje? 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg