Fin mimretur

I 2007 flyttet vi hit til Flatåsen,  og 2.januar begynte jeg i ny jobb i Trondheim kommune.

Så på mandag gikk jeg en liten mimretur.

Det var like mye snø den gangen i 2007, så det ble nesten som å gå til jobb på nytt.

Her i barnehagen startet jeg kl 06:30 den dagen

Og etter at vi hadde vasket ferdig den, så bar det i vei til skolen, for å fortsette rengjøring der.  Det var artig, men stressende for meg som ikke var kjent.  En skole kan være en skikkelig labyrint til å begynne med. 😁 For ikke å snakke om hvor fort vi måtte vaske alle klasserommene før skolen startet.  Toaletter og rom som ikke ble brukt tidlig ble tatt når skolen var i gang.

Lærte meg heldigvis raskt hva som lønte seg å ta først.

Før jeg gikk videre til skolen nyter jeg utsikten over Trondheim som alltid. Her står jeg ved siden av det gamle huset til Åge Aleksandersen. Han bodde på Flatåsen i mange år.

 

Her er Flatåsen skole Nedre bygg

 

 

 

Og her Flatåsen skole, Øvre bygg.   Jobbet ikke her før senere, for det var jo grenser for hvor mye man rakk på en dag. Men var noen syke her, var det bare å vaske her også. Senere ble det mer fast her også.

 

 

Du kan jo tenke deg hvordan det var å vaske vinduer her 😉  Vi gjorde det også.

 

 

 

 

 

 

Noen av oss renholdere som var på Øvre bygg, vasket denne barnehagen først på morran.

 

 

Det var alltid koselig å vaske der tidlig morgen i juletider. De hadde pyntet så fint, og noen ganger luktet det deilig bakst. Og ungene kom stormende. Husker spesielt godt en jente som satt på gulvet og så på at jeg vasket. Noen lånte klut for de ville hjelpe til. Men akkurat denne jenta hun sa:  “Tusen takk for at du vasker så fint til oss”. ❤  Gjett om dette varmet da.  Alltid koselig at noen setter pris på det en gjør.

Det er nok av de, både voksne og barn som ser ned på renholdere, og det merkes godt.

 

Mimreturen fortsetter

Etter at jeg var noen år ved sentralbordet i Trondheim kommune som førstesekretær, måtte jeg tilbake til renhold for jeg bare vikarierte som førstesekretær.  Kroppen min var ikke lenger så god på renhold, og det var årsaken til at jeg søkte jobb ved sentralbordet, men hadde ikke noe valg.

Så når jeg var tilbake ble det renhold ved Granskogen skole, voksenopplæring

Den ligger ikke her lenger nå..  Det var bare å gå gjennom undergangen til andre siden av veien for barnehagen, så var jeg der..

 

 

Når vi var ferdige med alle klasserom, m.m. der, var det å gå til neste oppdrag som var et sted for pyskisk utviklingshemmede.  Det er også flyttet, så nå er det Fitnesspoint der.  Har trent noen år der også etterpå 🙂

Det var mimreturen denne dagen.  Skulle jeg vært alle steder jeg har jobbet siden 2007, så måtte jeg hatt mange dager og timer, og kjørt litt bil.

Men du har fått en liten bit av meg som renholdsoperatør i Trondheim kommune.  Jeg begynte som renholder, tok fagbrev og ble renholdsoperatør.  Var også verneombud en periode.  Liker å engasjere meg, så jeg har aldri vært arbeidsledig så lenge.

Jeg skal fortelle om mine andre jobber ved en senere anledning.

Nå skal du få nyte resten av turen i bilder.

 

Disse bildene er på tur til siste oppdrag du så over. Det var så flott soloppgang denne dagen

 

Som du forstår, jeg var heldig og hadde kort arbeidsveg i mange år. Kunne gå til jobben, og var tidlig hjemme.

 

Men nå må jeg gjøre litt annet også. Om en time kommer Olav og henter meg. Han er så snill å kjøre meg til Sluppen så jeg får tatt 3. vaskinedose.  Da slipper jeg å skrape bilen, og finne parkeringsplass etc.  Snill mann jeg har ☺

 

Ønsker deg en god romjulsdag!  🥰

6 kommentarer
    1. Så hyggelig å lese om jobben din før. Jeg jobbet også som renholder og har fagbrev i det. Men klarte ikke å jobbe der i mange år på grunn av dårlig helsa. Utdannet meg som aktivitør og jobbet som det fra 2004. Håper jeg blir friskere igjen slik at jeg kan jobbe igjen. Fine vinterbilder du har tatt den tiden også.:)

    2. Du har jammen hatt aktive jobber da. Renholderyrket er ikke en jobb for pyser vil jeg si. Og spesielt med tanke på de vinduene du nevner. Det er jo et høyst fysisk arbeid, så leit at du ikke kunne bli værende i den jobben du hadde som vikariat.
      Fint å se disse bildene, og nydelig soloppgang. Sånt gjør noe med en. Fin mimretur ♥

      1. Tusen takk.
        Ja, jeg har hatt aktive jobber, og likte det veldig godt, men ikke like enkelt når kroppen streiker 🙄
        Det er absolutt ingen jobb for pyser, og alle kan faktisk ikke vaske 😉
        Det er er fag, som bør læres om man vil være god renholder 🙂

    3. Renholdsjobber er tøffe jobber! Du burde hatt medalje! Slitsomt i overkant også….! Det er en veldig viktig jobb! Håper dose 3 gikk greit! Klemmer <3

      1. Ja, det er tøff jobb, men jeg likte det godt 🙂 Og ja, det er en viktig jobb. Om ikke vi var der,måtte bedriftene stenge 😄
        Dose 3 gikk greit. Bare vondt i armen, og hodet…men det siste er nok fordi jeg har sitti flere timer med tlf 🙈😂 Klem til deg ❤❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg