En vemodig, samtidig fin dag

I går var begravelsen til Helena, min tidligere svigermor, farmor til ungene mine.

En flott, snill og herlig dame som rakk å fylle 98 år. Flere i familien feiret henne på dagen hennes noen få dager før hun døde, og det var så fint, for da ble det også på en måte det siste farvel til henne med å hylle henne på bursdagen.

 

Vi dro i begravelsen som begynte kl 12, og det var fullt av biler lang tid før den startet.

 

Et blomsterhav møtte oss når vi kom inn, og hele begravelsen ble en verdig avslutning på livet til en liten, men stor dame, som elsket blomster! 🥰

 

 

 

Jeg er så glad for at vi hadde så god kontakt hele tiden. Vi snakka på tlf ofte, og som regel måtte jeg avslutte for jeg hørte at hun ble sliten pga pusten. Hun slet mye med den på slutten. Vi tok alltid selfie 🙂 Her fra i fjor sommer

 

Hun hadde en hukommelse som få, og holdt rede på alle i familien. Hva de jobbet med, hvilken skole de gikk på, om noen var syke osv. Så det var ekstra fint å snakke med henne, for da ble vi alle oppdatert.  Vi som er så opptatt med alt annet enn å besøke våre eldre og kjære.

 

Det ble også en fin minnestund, og eldste sønnen ønsket velkommen, sønnen min ledet det hele, og mellomste sønnen, faren til barna mine, avsluttet og takket for alle som kom. Dattra hennes holdt en fin tale til henne i kirken.

 

Ellers var jo mange andre i familien der, noen hadde jeg ikke sett på mange år, og det var hyggelig å hilse på dem igjen.

 

Også andre venner og bekjente jeg har her i Østfold.

 

Om de syntes det var trist at jeg var blitt alene, så var de allikevel glad for at jeg var tilbake her. Nesten så en skulle tro jeg har vært savnet 😉

 

Veldig hyggelig da!😀

 

Var jo litt usikker på hvordan jeg skulle bli tatt i mot. Ikke av familien, men av andre.  Men det trengte jeg visst ikke være usikker på.

 

Som dere, så var det jo en del som ble overrasket her også.

 

På kvelden var jeg en liten tur hos barnebarnet mitt Sarah, og vi fikk en god prat. Hun er så snill og omtenksom den jenta. Og jeg er veldig stolt av henne. Hun skal flytte til Kristiansand nå, (dårlig timing for mormor 😁 ) og gleder seg til det.

Hun har allerede fått jobb der, og det blir nok godt for henne å komme litt bort også. Fint å gjøre det mens en er ung. Gleder meg på hennes vegne, og det er jo ikke såå langt til Kristiansand da ☺️   Kan jo ta en ferietur dit også jeg 😍

Når jeg kom hjem, og gutta kom fra trening, da disket Billy opp med god mat igjen.

Som jeg sa til han, så blir de ikke kvitt meg om de serverer så god mat hele tiden 😄

I natt har jeg sovet dårlig. Ble vekket av tordendrønn hele tiden første del av nattan. Til slutt måtte jeg stå opp og se om jeg fikk filma lynene som for over himmelen, og det gjorde jeg. Umulig å treffe med screenshot akkurat på sikksakklynet, men det lyste godt opp som du ser ⛈️

Men nå ser det ut til at sola kommer gjennom skylaget, og jeg skal ordne meg for å kjøre Billy til togstasjon. Han skal til Oslo i helga. Greit å slippe å gå når det regner, og svigermor er i huset 😉

 

Ha en riktig god fredag alle sammen! 🥰

13 kommentarer
    1. En verdig avslutning på et langt og rikt liv <3 og du – klart du har vært savna……… du er jo så god! Kos deg nå – med alle gamle kjente og familie både her og der! God klem til deg <3

      1. Å, du er nå snill da ☺️ Takk for fine ord 🥰
        I dag har jeg kost meg med søsken, svigerinne og svoger i bursdagen til søstra mi.
        Veldig koselig 🥰
        God klem tilbake til deg ❤️

    2. For en fin avslutning for din tidligere svigermor ❤️ Det er litt rart når generasjonen over oss blir borte, og vi blir de eldste. Godt at dere hadde jevnlig kontakt, noe dere begge satte pris på. Håper du får en fin lørdag, klem 🤗

      1. Tusen takk for fine ord. <3
        Jeg har en fin og rolig lørdag helt for meg selv til en forandring 😉
        Ja, det er rart når generasjonene blir borte. Måtte en tur ned på grava til mine foreldre i dag, kjente jeg savnet dem. De har jo bodd her i Halden i mange år, og mange forskjellige plasser, så det er mye som minner om dem her. Skulle gjerne hatt dem og Helena her en stund nå som jeg bor her. Men som jeg sa til meg selv, sånn er det…og nå var tiden min til å komme hit, og da kan jeg ikke tenke mer på det.
        Uansett så er det et godt savn, samtidig som det er veldig vemodig. <3 God klem

    3. Jeg skjønner godt at de har savnet deg. 😉 Fint med alle blomstene, og så godt at det ble en verdig avslutning for den tidligere svigermora di! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg