En dag uten gjøremål?

Det hender jo oftere og oftere at jeg har dager uten spesielle gjøremål. Da tenker jeg på husarbeid m.m.  Ofte fordi jeg ikke har energi og helse til det, men andre dager fordi jeg ikke har lyst.

Jeg er i sånn “kosemegmodus”  😉

Vet du ikke hva det er?

 

Det skal jeg fortelle deg…det er sånn god følelse av at jeg bare vil gjøre ting jeg har lyst til. Enten det er som i dag, lese ferdig boka jeg holdt på med, male litt, blogge litt, og kanskje strikke litt etterhvert mens vi sitter og ser på tv.

Dvs mannen ser på livet i Alaska m.m. og jeg får med meg litt jeg også.

Det er god varme i ovnen, og været utenfor er mildere, så det blir kanskje en liten gåtur etterhvert.

Tenkte egentlig at jeg skulle ta en skikkelig rengjøring i “gammelstua”, men hadde ikke lyst til det i dag, og ettersom mannen ikke er helt i form, så trenger jo ikke jeg lage mas og stress i huset.  Vet selv at det er slitsomt når jeg ikke er i form til sånt.

 

Så hva annet kan jeg gjøre enn å kose meg da? ☺️  Heldige meg! 😍

 

November er en mnd jeg liker.   Margrethe skrev om det også.

Jeg synes det er en fin mnd, for da kan vi gå litt i hi. Det er en tid for tente lys, varme i ovnen for oss som har vedovn, å roe ned innendørs. Har alltid likt det. Men liker også en god tur ut i frisk luft, og gjerne en lang tur i skogen.

Så godt å komme inn etterpå ☺️

 

Dere har sikkert fått med dere nå at jeg har begynt å male, og det er jo forsåvidt ikke noe spesielt med det.

Her brukte jeg opp maling etter “Sommerfugldans” i går. Fint å ha gamle rammer på lur

Jeg koser meg med det, og tror jammen meg at det har gitt meg en ny giv i hverdagen. Noe nytt, noe jeg får til litt (merkelig nok), og så mye fin tilbakemelding jeg får, så må jeg snart begynne å tro på at jeg får det til på mitt vis.😉

 

Bilder jeg ikke er så fornøyd med selv, får jeg mye positiv omtale på, både privat og i kommentarer her, og på instakontoen “heltenklemalerier”

Har lagt det ut på facebook også, og blir helt overveldet. At jeg til og med har solgt 5 bilder, gitt bort 5 stk etter ønske til julegaver, er over all min forstand.

Hadde ikke i min villeste fantasi trodd at noen skulle si at jeg malte fine bilder, og enda mindre ville kjøpe noen av dem.  Og at det til og med er flere som ønsker å bestille bilder…herlighet, jeg bøyer meg i støvet og tar av meg hatten (jeg ikke har) og bare må si tusen takk! 😀

 

Kjenner at det er veldig, veldig vanskelig å tro at det dere og andre sier virkelig er sant…at dere ikke sier det for å være snille.  Klarer fortsatt ikke helt å tro at dere mener det, men de som kjøper må jo liksom like bildene, for ellers er det rimelig dumt å betale for noe de setter i en bod eller lignende. 😉

 

Nå skriver jeg ikke dette for å få tilbakemeldinger på hvor flink jeg er etc, må bare få ut litt hvor vanskelig det er å tro det.

 

Kjenner det her jeg sitter og skriver også, at jeg ikke tror helt på meg sjøl 😁

 

Men jeg koser meg med det, og har lekt meg litt med akvarellmaling i dag, mens mannen satt ved siden av meg og jobbet med budsjettet m.m.

 

Som du ser, så øver jeg på blomster  og blad, med mer eller mindre hell 😄

Koselig at vi kan sitte slik og holde på med hvert vårt, prate litt, og få litt tilbakemeldinger.  Olav er flink til å gi meg konstruktiv kritikk, og komme med forslag, og det er så godt.  Bare det at han også liker noen av bildene, og at han gleder seg på mine vegne, betyr så enormt mye for meg.

I tillegg har jeg fått min egen hemmelige “assistent ” som også sier rett ut hva huk mener. Så glad for det 😀

Er det rart jeg føler meg takknemlig ❤️

 

Og når jeg har det så godt, så kjenner jeg at jeg skulle ønske jeg kunne gi deg den samme følelsen, den samme tryggheten og kjærligheten jeg har i livet mitt.

At jeg kunne stoppe kriger, stilne sult, gi varme og trøst…  men så er det vi mennesker da…som må krige, som må være slemme, uten empati, uten samvittighet..ja, så mye vondt i verden også i vårt lille land.❤️

 

Allikevel, i dag velger jeg å legge det bort litt, for jeg trenger å kjenne disse gode følelsene i hverdagen innimellom.☺️

 

Sender varme tanker, og gode klemmer til deg som orket å lese tankene mine i dag 🥰

15 kommentarer
    1. Kanskje det er Olav som ber dem kjøpe og betaler på vegne av dem? 😀 Hihi, nei, det var veldig slemt, og medfører selvsagt ikke riktighet!!! Håper du fikk et raskt “hakeslipp” bare og at det gode smilet raskt er på plass igjen! 🤗 Jeg er så glad på dine vegne for at du finner så mye glede i å male bilder, og du fortjener virkelig all ros og andre positive tilbakemeldinger! ❤️ Du er superflink og det merkes at du legger deg selv i bildene du lager! ❤️

      1. Haha…fikk meg en god latter nå ja! 😀 Vet du, det hadde han aldri gjort, så den kom du ikke langt med. 😉

        Han gjør aldri ting for å “være snill” på den måten. Han mener det er viktig å si ifra når ting ikke er bra også, og holder ikke inne for å være snill 😉 Det lærer man ikke på, sier han 😀

        Ja, det beste er gleden jeg har ved å male. Tusen takk! <3

        1. Bra! 😂 Høres ut som en bra mann! Det er viktig å være ærlig og realistisk, uten å være slem 😉 Ha en fin kosedag videre! 😀

    2. Jeg vet veldig godt hva “kosemodus” er, for jeg er i de ganske ofte jeg. I dag er faktisk en sånn dag 🥰 Maleriene dine flotte, og jeg har vært inne på IG kontoen å kikket. Liker fargekombinasjonene du bruker 😊 Ønsker deg en fin torsdag, klems 🤗

    3. Klart jeg vet hva kosemegmodus er! Beste modusen jeg vet! Da blogger jeg, eller leser, strikker eller hekler! Gjerne i saccosekken foran ovnen….! Tipp topp! Og du – du er flink til å male faktisk – jeg sier det ikke for å være snill! Bare så du vet det…. 🙂 mange gode klemmer <3

      1. Ja, det er livsglede 😀 Kjenner at jeg har fått litt ny giv pga malinga, og det er godt ☺️
        Skjønner at du savner Norge, og da blir det ekstra godt å komme hjem igjen 🥰

    4. Et nydelig innlegg, den følelsen er så god å ha, føle på det gode. Og vettu, jeg hadde tro på deg før du tenkte å begynne, men du overrasket meg fordi du har et blikk og en hånd som du har i deg.
      Og så er det så viktig å bare være i seg sjøl, ikke løpe etter en eller annen «må» greie. Ønsker deg en fin, ny dag. Klem <3

      1. Tusen takk Ingvild 🥰
        Ja, jeg husker du også syntes jeg burde male, og jeg har overrasket meg selv også. 😄
        Ikke minst at jeg synes det ernså artig ☺️
        Jeg er meg sjøl, får aldri til noe annet, for da blir det ikke bra. Også maler jeg det jeg har lyst til akkurat der og da.
        Det gir best resultat 😉
        Ha en fin dag. Klem ❤️

    5. Godt å kose seg med både det ene og det andre. Klart folk vil ha bildene dine. Du må nok jobbe opp selvtilliten din. 🙂 Jeg heier på deg. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg