Det passer aldri

Å bli syk…vel, jeg er jo syk hele tida, mer eller mindre, men når det blir halsvondt også, da kjennes det ekstra godt i kroppen.

 

Fikk plutselig vond i halsen lørdag kveld, og i går var jeg skikkelig hes, og hadde lite stemme. Det gikk i diverse varme drikker hele dagen, men heldigvis klarte jeg å lage god middag til mannen likevel.

Var jo farsdag 😉

Så til tross for en nydelig, solrik dag, så var jeg ikke ute.

Også jeg som har gledet meg til disse soldagene, også er det så kaldt at jeg ikke tør å gå noen tur nå.  Var jo ikke akkurat i form fra før, så jeg trengte ikke dette, men heldige meg som da kan slappe av hjemme.

Mannen bærer ved og fyrer, så jeg kan bare roe helt ned.

 

Prøver meg litt på å sortere bilder og litt på pc, men det blir minimalt før jeg må legge meg.

 

Håper jeg blir frisk fort, for vi har bestilt et hotelldøgn i Kristiansund, har et gavekort på overnatting som vi skulle ha brukt.  Og det kunne være koselig med en liten tur dit. Vi får se, er et par dager til 😉

 

Men først skal vi til Orkanger i morra. Det MÅ jeg orke ☺️

 

God bedring til meg, og god mandag til deg 😀

 

Neida, det er onsdag i dag, du har ikke sett feil på kalenderen. 😉 Var bare jeg som ikke orket å gjøre ferdig dette innlegget, men så tenker jeg at det er greit med en liten oppdatering likevel.

 

Som jeg skrev, i går var vi i Orkanger.  Heldigvis våknet jeg i bedre form enn på lenge, så det gikk over all forventing å dra til Orkanger.  Kunne ikke latt være uansett, for vi skulle jo hente ny bil.

Vi kjørte avgårde med Peugeot’n, og kom fram litt før avtalt tid.

Der sto bilen klar.

For første gang skal vi lease bil.  De siste bilene vi har hatt har vært nye, eller demokjørt, og de faller jo i verdi med en gang vi kjører ut fra bilforhandleren. Dessuten så er det så mye endringer i regelverk m.m. og den bilen vi hadde sies det blir vanskelig å få solgt i nærmeste framtid, så vi valgte å få igjen så  mye vi kunne for den, og med leasing, så taper jo ikke vi verdi på bilen, og vi tar jo så godt vare på biler vi har, at det skal mye til for at vi må ut med mye ved levering.

Blir det en bulk på bilen, sånn parkeringsbulk fordi andre ikke klarer å holde døra si unna. Vi fikk det på bilen i august, da vi sto på parkeringa ved hotellet i Halden.

Da måtte det rettes opp fort, for er det noe mannen ikke orker, så er det slike ting.

Så det blir også gjort om det skulle skje på leasingbilen.

 

Er du nysgjerrig på hva slags bil det er?

 

En Hundai Kona, helelktrisk kjører vi nå. 😀

Er den ikke fin?  Og ikke minst, den er god å sitte i, god å kjøre, og stooort bagasjerom.  Vi slet med Renault Capture på å få med ting, det var jo så lite bagasjerom.  Kunne ikke ha med to vanlig str på kofferter engang, de måtte være veldig små.  Og handletur ble også en utfordring pga lite bagasjerom. Og vi er ikke de som handler så store kvanta hver gang akkurat.

 

Jeg kjørte Peugeot til Kyrksæterøra.

Der spiste vi middag (måtte feire litt), vi var såå sultne, og handla litt etterpå.

Hjem kjørte jeg nybilen Måtte jo få testa den litt.☺️

Det var som sagt en nydelig dag, og det måtte bli bilder av bil i solnedgang

Nå gjenstår bare å sette seg inni denne nye computeren, for det er jo nesten som en datamaskin alt som skal legges inn av diverse for å fungere optimalt slik vi vil ha det.

Hvis du lurer på hvorfor vi har to biler, er det fordi vi bor slik vi bor. En kan ikke være alene her uten bil, så derfor var det fint vi fikk svigerfar sin gamle Peugeot 😉

Jeg har også malt et bilde igjen, men synes det ble for mørkt.  Usikker på om jeg beholder det sånn, eller maler over. Får se. Har jo både lerretark og lerretplater, så jeg trenger ikke male over med en gang 😉

Må finne riktig sammensetning av fargene, så ikke det mørke tar over.

Her har jeg brukt, hvit, to orange nyanser og lilla

 

Kos deg og nyt onsdagen slik bare du kan!  🥰  Det gjør jeg 😉

 

 

14 kommentarer
    1. God onsdag, og gratulerer med ny bil! Så veldig fin ut denne. Dere er jo avhengig av en bil også,…Så man må sikkert bare ta og hoppe i det. God klem og masse god bedring <3

      1. Tusen takk. Ja, vi må ha 2 biler, og elbil er jo framtida, så det var like greit å prøve det nå.
        Spennende å lease også. det har vi ikke gjort før ☺️ God klem ❤️

    2. Så bra du har blitt bedre og gratulerer med ny bil. Den var fin.
      Vettu, jeg går og tror det er mandag i dag… så gjett om jeg ble litt perpleks når du ønsker god mandag 😀

      Det er fine dager, og du har sola hos deg. Her er den gått bort, så får se om jeg finner et sted å gå i dag. Kjører nok opp i fjellet. Men først brødbaking.

      Bildet ditt fikk meg til å tenke på blomster og engler 🙂
      Klem og nydelig onsdag til deg <3

      1. Tusen takk.
        Blomster og engler ja…kan se det jeg også ☺️
        Litt sol har vi, men den kommer ikke høyt nå, og ikke lenge 😉
        Kos deg med brødbaking og tur.
        Og nei, det er ikke mandag 😂Ha en fin dag. Klem ❤️

    3. Gratulerer med leasingavtale og Kona! Når dere er fornøyde i starten, blir dere det nok videre også! 😉 Nydelige himmelbilder, og fortsatt god bedring til deg! ❤️

    4. gratulere med ny bil ,nei dett passer ikke alltid å bli syk ,jeg hadde det i forrige uke ,hoster litt ennå men føler meg frisk ,mannen fikk det denne uke ,men det er kun forkjølelse så vi lever oover :=)) ha en fin dag

    5. Gratulerer med ny bil, Heidi! Den er stilig, ja! Fin fasong 🙂 håper dere blir fornøyde med helelektrisk da! Godt at du blei ganske raskt bedre – du måtte jo bli med på hentinga! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg