Da ble det jul i år også

Da ble det litt mer jul i stua her også. 🙂

I gamle dager pyntet jeg alltid juletreet på lille julaften, så i år har vi fulgt den tradisjonen. ☺️

Ikke fordi vi hadde tenkt å gjøre det, for de siste årene har jeg pyntet i midten av desember, men med alt som har skjedd, så har jeg ikke hverken rukket, eller orket.

Vi kom hjem fra Halden tirsdag, og dagen før begynte jeg å kjenne på halsondt, og det gikk bare på de neste dagene.  Det ble hoste og feber, og en kropp som var vond både pga feberen, og pga mye hosting.

Nå er jeg på bedring, og nå er det mannen som hoster og har feber.  Han har takket meg for førjulsgaven, og det blir det han får av meg til jul i år 😄

Vi kjøper ikke julegaver til hverandre lenger, for vi kjøper det vi trenger, når vi trenger det, og da er det liten vits i å kjøpe bare for å kjøpe. Er egentlig litt lei å tenke ut julegaver, så i år får de fleste barnebarna penger. De ønsker seg det, så da er det jo enkelt, ikke sant?

 

I løpet av jula må vi jo også komme i havn med alt som skal gjøres til begravelsen 5. januar, og jeg skal skrive minnetalen, så jeg må bare komme i gang. Den ikke være lenger enn 10 minutter, og det går fort 😉

Klarte det til pappa, så da får jeg det vel til nå også håper jeg.

 

Nok skriving for i dag…gjenstår å stryke en duk, og litt mat, så kan julen ringes inn i morra, og julefreden senker seg…håper jeg 😊

Ønsker deg en riktig God jul, og at du kan kose deg, enten du er alene, eller med familien.  Her blir det mest bare oss to i år, og sikkert litt besøk av Olav sine barn og barnebarn innimellom.☃️

 

Kos deg! ❤️

12 kommentarer
    1. Vi blir også bare hjemme her vi to julaften 🙂 Nevøen min der jeg skulle vært har blitt syk, igjen, så der blir det ikke noe. Kanskje på 1. dag i stedet for. Men pakkene åpner jeg i morgen her 😀 Kjempefine naturbilder <3

      1. Tusen takk ☺️. Fint at vi slipper å være helt alene da. Vi ble bedt på julelunsj til ungene på hytta, men måtte selvfølgelig stå over. Litt leit, for det er koselig å se ungene litt på julaften, men det er ikke første jula 😁😍
        Kos dere. Juleklem🥰❤️

    2. Fint pynta og vakre bilder! Kos dere masse i jula! Jeg koser meg – julaften skal jeg være hos søstera mi – 3.juledag kommer ungane hit – ellers er jeg aleine, og så mye som mulig ute! God klem <3

    3. Jeg regner med julefreden har senket seg hos dere nå, og håper det blir en fin kveld for dere! ❤️ Sender varmende solstråler fra Spania ❤️ Egentlig er det solingstemeratur på terrassen, men det er godt å ligge på sofaen og spise skumnisser (medbragt) på sofaen også! 😍

      1. Tusen takk for det Kari.
        Her har julefreden senket seg ja, men en syk mann, halvsyk kone…da blir det rolig 😉😄
        Kos deg med skumnisser og sol og varme de neste dagene 🥰

    4. Huff da!😨
      Sykdom i jula er ikke noe kjekt.
      Det er lurt å gi penger i stedet fir pakker. Da kan de kjøpe seg det de ønsker seg.🎄🎁
      Håper julefeiringa har vært fin.🎅🏻🎄
      Riktig God Jul!🎄🎅🏻🎁⛄️🌟

      1. Hei, og takk for det. Vi har hatt det rolig og fint. Formen er litt oppadgående, så vi har vel snart lagt covid bak oss igjen. 😉
        Blir litt mindre fråtsing i mat ihvertfall 😀

        Fortsatt god jul! <3

    5. Mye vemod over din jul i år, men jul blir det jo likevel. Du er flink som skriver taler og klarer å holde det i en begravelse. Håper dere ikke blir verre av forkjølelsen, så dere klarer å komme dere til Halden uten problemer. Tenker på deg. Ha en fredfull romjul. Klemsiklem:)

      1. Tusen takk for gode ord Randi. Vi begynner å komme oss nå, men det er nok covid vi har hatt 😉 Nå bare håper vi at ikke det været som er meldt den dagen i Halden, slår til…15 minusgrader 😀
        Fortsatt god romjul. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg