Nils Arne Eggen

I dag kom budskapet om at Nils Arne Eggen er død, 80 år gammel

Nils Arne Eggen

Nils Arne

 

Jeg kjente ikke ham personlig, men har sett og hørt han mye på tv og radio.

Da jeg i 2006 jobbet på Hotell St. Olav som Værelsesbetjent og Husøkonomassistent, kom han en gang sammen med kona si, og jeg tok heisen samtidig med dem.

Da fikk jeg virkelig oppleve at han var en veldig jordnær og koselig mann, som ikke så ned på renholdere, og som snakket med meg som om vi skulle kjent hverandre alltid.

 

Det var bare noen få minutter, men nok til at jeg virkelig fikk respekt for han, og den han var.

Renholdere får jo ofte følelsen av at vi er usynlige, men for Nils Arne Eggen, tror jeg alle var synlige, og ble behandlet på samme vis.

Derfor kjente jeg en sorg når jeg hørte dette på radioen i dag,  og tenkte at nå har verden mistet en herlig, rettskaffen,  ærlig og jovial personlighet. Han var tøff trener, og fikk fram det beste i spillerene han var leder for, og han var med Rosenborg helt til det siste.

Hvil i fred Nils Arne ❤

 

 

I 2019 var jeg ofte hos Fysioterapeut på Rosenborgklinikken, og da måtte jeg jo ta bilde av statuen av ham. 🙂

6 kommentarer
    1. Så fint et minne. Godt det du fortelle, for alle mennesker har absolutt den samme verdi. Vasking er faktisk en av de viktigste jobbene som blir utført. Han hadde visst hytte i min kommune, har jeg lest i dag. Det har i hvert fall vært mye heder til han i dag. Klem<3

      1. Tusen takk. Ja, han fortjener mye heder. 🙂 Jeg har aldri forstått hvorfor noen ser ned på renholdere. 3 dager uten dem, så blir skoler og andre steder stengt. Så de trengs ja ☺ God klem ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg