Annerledes jul

Det ble virkelig en annerledes jul, men like greit det.

 

På vei hjem fra Halden kjente jeg på forkjølelse, trodde jeg, men det skulle vise seg å være mer enn det. Jeg ble bare værre, og etter et par dager begynte Olav å kjenne på halsonde m.m. og selv om testen ikke slo positivt ut, så var det nok covid vi hadde tatt med oss.

Var samme forløp som i fjor sommer, og nå er vi heldigvis på bedringens vei.

Jeg har hatt det lettere enn mannen, så jeg har fått gått noen kveldsturer i flott måneskinn, og det har vært godt å kunne nyte det en liten stund. Bare nyte månen som lyste opp med den hvite snøen, og kunne være ute.

Det har vært en rolig jul, og vi har ikke akkurat forspist oss heller. Og det er veldig fint det også.

 

Jeg har brukt en del tid på å skrive minnetalen til mamma, og jeg synes ikke det er så enkelt. En skal jo ha med hvor hun har bodd, var født og det ene med det andre, og som mange av dere vet, så er det jo ikke få plasser foreldrene våre, og vi har bodd.

Så skal det ikke være mer enn 10 minutter, og det skal jo være med litt personlig også.

Vel, jeg har jo pappa sin minnetale, så mye kunne jeg klippe derfra, og endre på det personlige.

Til tross for sorgen denne jula, har jeg også kjent på en stor kjærlighet oppi alt, og det er godt <3

Nærmer meg å komme i havn nå, og da gjenstår det om jeg har stemme når jeg kommer så langt som til begravelsen.

En tur til Kyrksæterøra ble det for meg i går, for jeg måtte få klippet håret.

Værmeldinga neste uke viser mange kuldegrader, så det er bare å ta på ullundertøy når vi skal stå ute ved grava, og det pleier jo ikke være så varmt i kirka heller.

Ettersom vi har vært syke, så har vi kun møtte barn og barnebarn litt utenfor her, så det ble ikke mye familiejul i år. Får være glade for at vi hadde fullt utbytte i fjor 😉

I stedet har jeg fulgt med på fugle og dyrelivet utenfor vinduet 🙂

Jeg har vært så tom og med lite julefølelse, så det har vært helt greit. Har gledet meg over andre ting i stedet, som disse måneskinnsturene alene. Noen ganger er det godt.

Har ikke vært så mye inne for å lese deres blogger, men håper dere har hatt det fint. Litt bilder har jeg jo fått med meg på instagram og facebook.

I går fikk vi plutselig besøk inn døra….der kom Nemi og Lillebror løpende for litt godis. De har jo hatt byjul til nå 🙂 Så da ble det julegaver til dem litt på etterskudd <3

Fortsatt god romjul!   Jeg kommer sikkert, kanskje sterkere tilbake i 2024 😉

15 kommentarer
    1. Ja, noen ganger blir jula annerledes, men sånn er visst livet. Ikke lett med sorg i høytiden, men godt å tenke etter også i sånne dager. Tror du får bearbeidet en del ved å skrive den talen, og gå turer i måneskinn. Jeg var i begravelse til min bestefar på lille julaften da han døde. Det var så rart, men faktisk husker vi alle den jula med fine tanker også. Vemodet var der, men den var god. Håper du blir i bedre form. Klemsiklem 🙂

    2. Jula di har virkelig blitt annerledes, ja! Godt at du har kunnet kose deg med måneskinnsturer! Får håpe du er på topp igjen til du skal holde minnetalen – du er flink altså! God klem til deg <3

      1. Tusen takk Margrete. ☺️
        Vet ikke om jeg er så flink, men godt å kunne gjøre det 🥰
        annerledesjul har jeg blitt vant til, men denne ble ekstra annerledes 😊 God klem ❤️

    3. Det har blitt en annerledes jul for dere pga moren din og at dere ble syke begge to, noe man ikke har noe har noe kontroll over. Godt at dere er på bedringens vei. Mine planer for slutten av julen har også blitt forandret, for Bestisen som hadde invitert meg og flere på middag i dag har fått Corona. Hun skulle jo ha vært hos meg på Nyttårsaften, men det skjer jo ikke nå. Vi får ta det igjen på nyåret. Ønsker dere begge en fin fredda, klem 🤗

    4. Nydelige bilder! 😍 Skjønner at jula blir litt annerledes og vemodig når dere både er syke og en begravelse til mora di ligger rett forut i tillegg Jeg er sikker på at du kommer til å holde en super tale i begravelsen. ❤️

      1. Tusen takk for det. Kan nok tenkes at det blir sønnen min som holder talen jeg har skrevet, for stemmen svikter, og det er jo fint om folk hører hva som blir sagt. Og han er veldig flink til sånt også 😉 Tror jeg har skrevet den ferdig nå i ihvertfall 😀 <3

        1. Det er ikke godt å skulle holde en minnetale om stemmen svikter, nei, men det blir veldig fint om det blir sønnen din som holder talen din også. Lykke til! ❤️

    5. Du kommer sterkere tilbake <3
      Jeg har også vært her mer sporadisk i siste tiden, noe ganger blir det bare slik. Håper du begynner å føle deg bedre. Ellers syns jeg måneskinnsturer høres nydelig ut. Mange fine bilder, men det er det alltid hos deg. Fortsatt god jul og et riktig godt nyttår, sjøl om denne jula fikk et stor tap <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg