Vindusvask i snøvær

Noen ganger må det til, og spesielt før jul, ikke sant?

 

Det har vært så mye vind og regn her i det siste, og da blir det så mye salt og støv på vinduene. Og det er så trist å se ut igjennom. Så jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle vaske kjøkken, og stuevinduene før jul.

Det skal bli litt kuldegrader, så det er greit å få bort saltet. Om det snør og regner litt, så blir det jo ikke så ille av det.

Så, som tenkt, så gjort! Vinduene ble vasket, og de ble blanke og fine.

Dermed kan jeg ta bilder ut av dem uten at det blir uklart pga skitne vinduer.

 

Ellers er det lite juleforberedelser på meg. Vi tar livet med ro, og gjøre bare det vi må.

 

Jeg var en tur på Kyrksæterøra i går, til svigerfar, og handla inn til jul.

Det var rundt 0 grader, så jeg var litt redd for at det var glatt, og jeg skal love deg at det var glatt.  Ingen vits i å prøve å bremse, eller kjøre fort ihvertfall.

Vurderte å snu, men måtte bare kjøre ettersom jeg hadde et avtalt møte.

 

Nå har jeg inntatt divanen igjen for e’nte gang i dag, og blir avbrutt av at det ringer på døra gang på gang.  Har du hørt på maken!  Det ringer oftere på døra her ute i Huset, enn på Flatåsen.😀

Første gangen var det postbudet, (som nå har funnet ut hvor vi “bor”)  Hun kom med pakke fra sønnen min.  Han har forstått at det ikke er noen vits i å sende pakker til Flatåsen før jul hvis den sendes sent 😉

Og nå ringte det på igjen, da var det en hyttenabo som kom med fersk torsk. Han har vært ute og fiska både i går og i dag, så nå ligger den i salt noen timer. Nysalta torsk er godt!

Men hva har alt dette med vindusvask å gjøre tenker du sikkert.

Ingen verdens ting, men du kjenner jo meg; begynner jeg først å skrive, så er jeg innom litt av hvert. 😁

 

Tok ikke bilde av at jeg vasket vinduer, men du skal få et til, så du ser hvor blankt det ble! Litt må jeg jo skryte, ikke sant 😄

 

6 kommentarer
    1. Knallbra vinduer! Herlig med naboer som kommer med fisk da. Koselig det kommer folk innom. Jeg fikk besøk i dag og det ble kaffe og prat en stund. Snart jul så det er litt av hvert som skal på plass. Koselig du skriver om det. Nyt kvelden 🙂

    2. Takk for det 😊 Koser oss i kveld 🥰 Han som kom med fisken hadde ikke tid til å komme inn, men han var hos oss på søndag kveld et par timer 😀 Nyt resten av kvelden du også. Klem 🙂❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg