Tror du jeg kom meg opp i tide?

Hvis du leste innlegget mitt i går, så fikk du sikkert med deg at jeg er veldig god på å dumme meg ut.

Når huseier kom i dag, smilte han godt når jeg sa at jeg snart skulle lære meg klokka 😉  Han forsto at jeg kunne misforstå siden han pleide å komme på kveld eller lørdag, men det var høstferie vet du, og da kunne han komme tidlig på morran.

Og det gjorde han. Klokka hadde ikke passert mye over 08:00 før han dukket opp, og jeg hadde selvfølgelig klart å komme meg opp tidsnok. Sov ganske dårlig i natt, for det blir jo litt sånn når en vet at en må opp tidlig, og at noen dukker opp på døra.

Og når noen dukker opp på døra mi, altså ikke inngangsdøra nede, da kommer de rett inn i stua, og ser rett inn på soverommet.  Så da er det greit å ha kommet ut av pysjen, og fått i seg frokost m.m.

 

Jeg våknet 06:25 i dag, og alarmen skulle lage lyd 06:35, så det gikk veldig bra det ☺️

Først ble springen på kjøkkenet skiftet..tror han har valgt den høyeste springen han fant 🤭 Men den fungerer fint. Den gamle løsnet hele tiden om en brukte oppvaskmaskin eller flyttet for ofte på den, så det var på tide med en ny.

Deretter ble det nye lyspærer i alle spottene i taket på badet.

Så sto vinduet på soverommet for tur. Det var veldig råttent i treverket, og punktert. Det fører selvfølgelig til mye fukt, og det var på tide å få det skifta.  Når de tok det ut, kom den hundrevis av fluer, det viste seg at det var et fluebol i karmen. Ikke rart jeg hele tiden har måtte slå ihjel fluer når jeg hadde oppet vinduet for å lufte litt. 🙂

En 3 person kom også, og hjalp til med det siste av snekkerarbeidet. I med glava, foring og lister.

Deretter kunne jeg vaske vinduet, og gjøre rent soverommet til slutt.   Jeg var jo her hele tiden, for jeg har ikke energi til å gå lang tur, eller noe annet,så jeg satt med hekletøyet, og etterhvert malte jeg litt igjen også.

Veldig fornøyd med at de har fikset dette nå.  I tillegg fjernet han den lille oppvaskmaskinen, for med den nye springen så får jeg ikke koblet den til, og jeg har heller ikke brukt den. Går veldig greit å vaske opp for hånd synes jeg. Maskina tar jo 2,5 timer, og å vaske opp bare noen minutter.

Skal heller få kjøpt meg et litt større kjøleskap, for det som står her er altfor lite. Greit at jeg bare er en person, men med melk, pålegg og diverse, så blir det fort fullt.  Jeg liker ikke å måtte ut og handle for ofte.

Det var dagens oppdatering. 😉

Ble faktisk veldig sliten av dette, og måtte ha en hvil etter lunsj.

 

I går ettermiddag ble jeg bedt på middag hos Sven og Billy, og da var Sarah, barnebarnet mitt der også. Det var så godt å se henne igjen. Hun flyttet til Kristiansand samme helga som jeg flyttet inn i leiligheten her.

Hun skal komme hit en tur også, før hun drar igjen på søndag. Jenta blir 20 år denne mnd, så hun må komme og hente bursdagsgava ☺️

Resten av dagen blir det bare avslapning, pc og tv på meg. Kanskje litt mer hekling 😀

6 kommentarer
      1. Takk for det ☺️
        Ja, i dag ordnet de det meste, og det var godt å få det gjort.
        Greit å stå opp tidlig en gang i blant så jeg husker hvordan det var når jeg jobba 😄
        Ha en god natt. klem ❤️

    1. 20-årsdag er en stor bursdag! 😀 Du fikk sannelig fikset mye på samme dag. Ekkelt med de fluene, men bra at de fant “lekkasjen”. Jeg sover også dårlig når jeg skal noe og må ha på vekkeklokke til neste dag. Og det må jeg i morgen, for da skal jeg rekke et fly. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg