Tror du det ble hviledag i går?

Du fikk kanskje med deg Her at jeg trengte en hviledag i går?

Etter besøket på formiddagen m.m og lunsj, så lå jeg en halv times tid på sofaen før jeg skjønte at jeg måtte legge meg i mørket og stillheten på soverommet oppe.

Kroppen var vissen, og hodet vondt, så jeg fikk beskjed av mannen å slappe av og kose meg.

Det gikk 10 minutter, så hørte jeg det gikk på trappa, og ringeklokka ringte.

Forsto med en gang hvem det var, men sto ikke opp.

Jeg hørte Olav gikk og lukket opp, så hørte jeg noen liste seg opp trappa, og deretter svak prating på korall/lekerommet.

Etter noen minutter sto jeg opp, og gikk stille til rommet de var, Tian, Sophie og ei venninne av Sophie.

Tegnesakene var funnet fram, og jeg hørte de snakket sammen.

Så sa Sophie som ikke hadde sett at jeg sto der:

“Skulle ønske bestemor ikke sov, for da hadde vi kanskje fått boller ”

Men så fikk hun øye på meg, og sa ikke mer 😄

Vi snakket litt sammen, så la jeg meg litt igjen. Foreldrene skulle komme etter at de var ferdige med å rense krabber 🙂

Klarte ikke mer enn 5 minutter, så sto jeg opp igjen.

Kan jo ikke ligge når barnebarna endelig kommer på besøk.

Jeg spurte dem om de hadde lyst på boller, og de lyste opp og svarte selvfølgelig ja.

Heldigvis hadde jeg 8 kanelboller igjen i fryseren, så de ble tint,  og melis kom på,  og vi kunne kose oss med det og saft, og en is 😉

Tian fortalte venninna at de fikk alltid noe hos bestemor og bestefar,  enten boller, som var de beste han fikk, eller is, vafler eller kake.

Vi var enige om at det skulle være sånn hos besteforeldre. ☺️

Joda, jeg vet at noen mener at besteforeldre er håpløse, som gir ungene sukker, mat i tide og utide, men herlighet da…det er ikke så ofte de er her, så jeg tror ikke de blir ødelagt av litt sånn kos.

Når foreldrene sier nei,  da blir det selvfølgelig nei. Vi går ikke over det foreldrene ønsker. Men vi vet at de synes det er koselig at ungene blir litt skjemt bort av oss, og at vi får lov til å ha litt andre regler innimellom 😍

Vi er nok mer strenge enn mange andre besteforeldre uansett, for ungene er som regel rolige og harmoniske når de kommer hjem igjen 😉

Jeg synes det er så koselig å sitte sammen med dem ved bordet, for da prater de om alt, og forteller masse.

Alltid ekstra når ikke foreldrene er til stede 😉

Etterhvert kom foreldrene også,  som er yngste dattra til Olav og svigersønn.

De fikk kaffe og boller de også.

Så fikk vi hjelp til å ta inn det store bordet på terrassen,  for nå er den sesongen på hell.

Resten rydder vi selv siden.

Stigen fikk Olav hjelp med å bære ned i butikken,  så slapp jeg det.

Det hjelper å være redd for noe med hjerte, og ikke “bare” ME 😁😉

Da var klokka blitt over 17, så nå var det på tide å spise litt igjen.

Ble en toast, for ingen av oss hadde lyst på middag, heldigvis.

Hadde ikke orket å lage det i tillegg.

Men da ble det sofaen og godstolen resten av kvelden.

Stjernekamp på tv, og Skal vi danse til slutt.

Ble altfor sent for min form, men i dag…ja, i dag skal jeg holde hviledagen hellig….skal bare stå opp og spise frokost først 😂

God søndag 🥰

10 kommentarer
    1. Det er ikke alltid det blir som man , har planlagt men det er jo koselig å få besøk av barnebarna selv om man er sliten. Håper du får en avslappende søndag, klem 🤗

      1. Det var veldig koselig, og greit de bare dukker opp uanmeldt. Setter stor pris på det 😀
        En avslappende søndag ble det etterhvert 😉
        God søndagskveld. Klem 🥰

    2. Kjempekoselig med besøk av barnebarn da selv om man er sliten. Barn gjør noe med humøret mitt i hvert fall 🥰

      Ikke alltid ting blir som planlagt. Håper du likevel får slappet av litt i dag da.

      Ønsker deg en superfin søndag ❤😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    3. Noen ganger blir ting annerledes enn planlagt! Men det var jo veldig koselig med barnebarn-besøk da! Jeg syns også at besteforeldre skal kunne servere noe godt og at det skal være såå spesielt å komme til bestemor og bestefar! Jeg håper jeg som farmor også kan få det sånn en gang! God klem <3

      1. Veldig koselig med besøk av barnebarna, og det blir litt ekstra nå som de er så store at de går den lange veien alene.
        Håper virkelig du får det sånn, alle bør få ha barnebarna på besøk 🥰 Viktig for barna, og veldig viktig for farmor/bestemor ❤️ God klem til deg 🥰❤️

    4. Klart de barnebarna skal ha litt ekstra hos oss. Koselig når de titter inn og sier at hos oss lukter det boller!!!!Men jeg hadde en av de små som dagmamma, da kunne jeg ikke skjemme han bort hver dag. Men det tenkte ingen av oss på, vi koste oss likevel vi.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg