Tinnitus

last ned

Vet du hvor mange lyder som gjør at tinnitus øker i omfang?

Jeg vet ikke, men for meg blir det visst flere og flere ser det ut til.  Våknet i dag med denne intense pipinga i hodet, og det bare øker ettersom lyder kommer til.  For meg er det for det meste slike høye pipelyder som kan skape mer tinnitus.

De nye metrobussen i Trondheim har slike lyder hver gang dørene går opp og igjen, og derfor må jeg ta på en lydbok eller lignende på øra når jeg skal sitte på bussen. Håper det går seg til, for i utgangspunktet liker jeg å sitte uten noe, og bare la tankene fly, eller stillheten råde oppe i hodet.

Det er jo ikke så enkelt på en buss, men det hender det er ganske stille sånn på ettermiddagen når folk er slitne etter jobb..men nå får jeg bruke ørepropper så lenge.

Hadde håpet at tinnitusen skulle bedres, men dessverre har det bare forverret seg. Og jeg merker det ekstra godt når jeg er sliten.  Lengter etter stillhet, men må ha på radio eller musikk for om mulig å overdøve pipinga litt.

Og tror du ikke de da skal sende lyder, eller musikk som har høyfrekvente lyder…makan!

Jaja, jeg vet at jeg er bare en av mange, og andre sliter med suselyder og andre lyder som trigger det.  Jeg kan også til tider få suselyd, da er det akkurat som om det skiftes gir og lydene endres inni hodet/øra.

Kan jo hende det er verre nå fordi jeg er konstant tett i nesa også.  Får se om de kan finne ut noe om det når jeg får tatt CT.  Skal liksom være noe, men er jo småtteri likevel mot hva andre kan ha. Så jeg skal ikke klage, bare littegrann i dag. hehe….litt sliten se….

Har bare lyst til å sove og sove for tida, men det går jo ikke. Skal egentlig sortere bildene fra sommerferien, men er jo så mange så jeg mister motet. Så jeg får se å komme i mål med det. (og ta mindre bilder i mellomtida) 😉

Vel, det var dagens utblåsning, nå er det freddan, og jeg gjør ingenting. Skal lage mat til mannen kommer hjem da, skulle bare mangle liksom. Får håpe han blir fornøyd med fiskeburger 🙂

 

#tinnitus #lyder #stillhet #sliten #CT #fredag

8 kommentarer
    1. Skjønner godt at det er frustrerende..hender jeg har en pipelyd men den er heldigvis raskt forbigående 🙂 Å ha noe sånt stadig..eller konstant ..må være pyton.. Håper det bedrer seg for deg.. uansett god helg..og fiskeburger hørtes godt ut <3

      1. Tusen takk for det Anne. Fiskeburger var veldig godt, også er det ikke så mektig som vanlig hamburger. 🙂
        Håper det bedrer seg jeg også, for jeg blir veldig sliten av den pipinga. 😉 God helg! 🙂❤

    2. Håper pipingen blir bedre etterhvert. Jeg vet ikke om det hjelper, men har du prøvd headsett med støyreduksjon? Jeg bruker det på fly for å stenge ute litt lyd, og du trenger jo ikke ha musikk eller lydbok på for å bruke det.

    3. Jeg har også øresus. Men jeg klarer å glemme det, og da ER det ikke der på en måte 🙂 Så det funker som regel. Har vel ikke så HØY kanskje jeg.. Men nok til at det er irriterende når jeg kommer på det..

      1. Det hender jeg ikke “hører” det innimellom, og helst hvis jeg er ute og det er litt vind og sus i lufta. Klarer også å glemme det, men ikke akkurat slik det har vært de siste dagene. Går litt opp og ned det der, så jeg tenker det bedrer seg igjen snart 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg