Timet og tilrettelagt dag

Hånda var ikke helt god i dag, så jeg bestemte meg for å ta en tur til legen. Ringte for å høre om det var noe ledig tid, og jeg kunne komme kl 10:20

Fint! Da kunne det jo hende jeg rakk både fastlege, røntgen og ortoped før fysioterapitimen kl 13:30

Med en så god start på dagen som du kan lese her, så var jo oddsen på min side, tenkte jeg.

Så bussen tok meg til Granåsen vm anlegg, og jeg gikk de siste 5 minuttene til Granåsen legesenter. Der kom jeg inn til tida, og mens jeg satt på venterommet så jeg en plakat med påminnelse om influensavaksine. Det hadde jeg glemt bort igjen, så når jeg da kom inn til legen og sa at jeg egentlig hadde tenkt å ta den, sa han at det kan du gjøre med det samme etterpå. Men du må sitte og vente 15-20 min etterpå før du kan gå.

Jeg kikket på klokka, og så at joda, jeg kunne rekke det før jeg skulle ta bussen som går kl 10:58

Som tenkt så gjort. Bussen rakk jeg med 2 minutters margin, og det bar i vei til røntgen på St. Olav’s hospital. Der måtte jeg vente 35 minutter før jeg kom inn, da var klokka 12:05

Så var det å gå ned til ortopedisk, og vente videre der.  

 

Sånn ser altså hånda mi ut innvendig 😉  Ikke brudd, sa ortopeden. Da ble jeg glad! 😀

 

.Men han ville jeg skulle ha på skinne for å beskytte hånda, slik at det ikke blir brudd, og at det kan bedres raskere. Så jeg hadde ikke før kommet ut fra ortopeden før jeg hørte sykepleier ropte navnet mitt. Så var det å finne rette str. på skinneprotesjen. 

Når det var gjort, var klokka blitt 13:11 og det var bare å skynde seg til bussen som skulle ta meg til Lerkendal og fysioterapitimen der. Ankom 13:29, og måtte vente litt over da han ikke var helt klar etter forrige pasient. 

Så var ikke dette en timet dag, så vet ikke jeg. 😀

Men ikke helt ferdig enda. Tok bussen til Munkegt. etterpå for nå var endelig albumet ferdig. Henta det, bussen hjem gikk om 3 minutter, og jeg var hjemme kl 15:10. Handlet det jeg trengte og skyndte meg hjem. 

Middagen var gjort klar til koking, så jeg satte over potetene, lagde hvit saus, og la oppi fiskepuddingen. Gulrota var ferdig raspa, så når mannen min kom inn døra var potetene akkurat ferdig, og jeg kunne tømme av vannet.

Slike dager liker jeg. Timet og tilrettelagt!

Planlagt? Vel, måtte en god dose flaks til også, kom jo an på ventetida her og der. Men godfølelsen var der hele tida, så jeg sa bare at: det går fint, rekker alt jeg skal!

Og det gjorde jeg. Herlig! 😀

På slike dager burde jeg sikkert tippa i lotto også, eller? 

 

#timet #tilrettelagt #ortoped #røntgen #fysioterapi #buss #middag #godfølelse

10 kommentarer

Siste innlegg