Tilbake til normalen

Vi fikk noen varme, fine dager her i trøndelag også,  men i helga er vi tilbake til normalen. Våknet i dag til 13 grader og regn.

Helt ærlig så passet det meg fint i dag. Vi var på tur i hele går, besøkte familien til Olav, og jeg var veldig sliten og trøtt i dag. Så når det ble sånn temperatur, og jeg hørte regnet som trommet på ruta, sov jeg veldig godt i natt.

Jeg er fortsatt veldig trøtt, så jeg orker ikke skrive noen lange blogginnlegg, men du skal nå få se hvordan vi har det i dag. 😉

 

Innimellom bygene holdt Olav på og rydde opp i støa. Han støpte der på fredag, så det var greit å få ryddet bort presenninger før vinden satte inn for fullt.

 

Må dekke til så ikke sjøen tar all støpen.

 

Det ble da bra. Drømmen er jo å få hit en betongbil med støp til hele dekket, men det koster jo flesk, så det får bli en annen gang, kanskje…

 

Etter en god søndagsmiddag, koteletter med godt tilbehør, (tok ikke bilde av det) ble det rips med vaniljesaus til dessert. Enkelt, og veldig godt! Svigerfar er også veldig glad i dette. 😉

 

 

Og å sitte inne, tørt og varmt, og se ut av vinduet på dette været er jo bare godt da! 🙂

 

 

Deilig søndagsvær når formen er litt sånn laber. Er trøtt som en dupp jeg.  Vet ikke hvorfor det heter det, eller kanskje det bare er jeg som sier, trøtt som en dupp. En dupp kan jo ikke være trøtt? Eller? 🙂

 

Hehe…dårlig humor i dag. Skulle nok heller tatt en dupp, så kanskje jeg ble litt mer “normal” i hue. Om jeg noen gang blir det. Hva er egentlig normalt?

Nei, dette får være nok, nå ser jeg at fingrene mine skriver så mye rart, så jeg skal slutte med en gang. 😉

Nyt søndagen uansett vær og vind! 😀

 

 

 

 

#søndag #trøtt #dupp #støpe #støa #blogg #helg #gjengstøa #rips #vaniljesaus #trøndelag #natur #regn #vind #grader

 

 

6 kommentarer
    1. Koselige bilder fra dagen :)) I dag er det nydelig her sol , men ikke for varmt.. :)) Rips er jeg glad i , før kunne jeg plukke hos mormor..skal vi ha nå må di kjøpes .. :)) En dupp..ligger jo å dupper..så om det ikke er en fisk som biter på holder den vel på å sovne da…hehe.. Ha en fin kveld <3

      1. annebe: Hehe..ja, fiskedupp tenkte jeg ikke på 😉 Takk for koselig tilbakemelding <3 Kjøpe rips er dyrt, vi har så langt mer enn vi trenger. Pleier å plukke litt og ha i fryseren, men har sluttet å sylte og safte.
        Deilig å ha noen busker 🙂
        Nyt søndagskvelden! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg