Tenner våre lykter…..

” Og vi tenner våre lykter når det mørkner
Og når alle lyder pakkes inn i vatt……
                            
 

På vei hjem fra jobb i dag fikk jeg denne strofen på “hjernen”….og den “synger” i hodet hele tiden. Helt normalt å få denne sangen på hjernen i adventstiden. Det er jo tente lys over alt, og det er så vakkert!   Jeg liker mørketiden, den gir ro. og mer tid til avslapning.

Dagen i dag startet fint, med min vanlige frokost….havregrøt, til tente lys i “pepperkakehuset”  Da kan jeg jobbe flere timer før jeg må ha lunsj. 🙂

Hvorfor må jeg snu på hodet sier du?  Fordi jeg ikke har funnet ut hvorfor stående bilder ikke vil stå…de blir liggende uansett. 🙁

Så hvis noen har tips til hva jeg kan gjøre for å bruke høydebilder på en måte slik at de blir riktig vei,  vil jeg sette stor pris på det. 😉

Ble en fin dag på jobb i dag, litt ute på farta til kunder, og en del kontorarbeid med forberedelser til morgendagen. Alltid noe å gjøre, så jeg slipper å kjede meg. Sånn liker jeg å ha det.  

Utpå dagen ble det litt annerledes vær…


Greit å sitte på kontoret og se på uværsskyene som kommer over Fosen.  Det tar ikke lange stunda før det pisker på ruta. Så vil jeg rekke bussen før uværet kommer, er det bare å spurte akkurat nå! Venter jeg 5 minutter risikerer jeg å bli søkkbløt.

Dette været er grunnen til at mye av den fine snøen som var på trærne i går, nå er bort. Skjønner ikke hvorfor det må bli varmegrader med en gang det har blitt litt snø. 

Jaja, en ting er sikkert; været kan vi ikke gjøre noe med…..  Er det vår skyld at det er sånn sier du?  Global oppvarming, for mye hårspray og mere til? Joda, kanskje det, men jeg tror det går litt i sykluser jeg….etter noen år med kulde etc. blir det noen år med ustabilt og varmt vær…og sånn går det år ut og år inn.

Nå tenkte jeg ikke å være så alvorlig i dag da….ville helst gi deg noe du kan få på hjernen, noe koselig…

Å tenne et lys er alltid bra, da må mørket vike. Uansett hvor lite lyset er, så ser vi det når alt er mørkt rundt oss.  Derfor litt mer lys til deg i dag…..

 

 

 

 

                                      …riktig vei….                                                                  ….på siden..

               inne i huset… 🙂

“Ja vi tenner våre lykter når det mørkner
for da lyser de til kvelden si`r godnatt….

#tenner våre lykter #lys #morgenstund #vær
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg