Svigerfar ❤️

Om du synes det er stille på meg om dagen, så er det gode grunner.

Bare så du kan få et lite innblikk i den siste mnd, så legger jeg ved en link HER

Det ble en hard tørn denne coronaen, både for oss og svigerfar, og vi er ikke helt friske enda. Kjennes som en kraftig forkjølelse nå.

Olav har hatt tlf kontakt med faren sin, og jeg har ringt sykehjemmet ofte for å høre hvordan det gikk med han. Og de ringte oss om det var noe.

Søndag kveld ringte tlf kl 21, rett før vi skulle legge oss. Da var svigerfar mye dårligere,  og de visste ikke helt hvordan det ville gå.

Jeg kjørte sporenstreks til Kyrksæterøra,  og sykehjemmet,  og var hos han til rundt midnatt. Han lyste opp da han et lite øyeblikk kjente meg igjen, og det var godt å se.

Vi så at han var noe bedre, og han ble godt passet på, så jeg kjørte hjem igjen i den lyse sommernatta.

På veien så jeg rådyr, hjort, elg og rev, så jeg kjørte rolig så jeg skulle slippe å kjøre på dem

Elgen var for rask, så den ble ikke med på bilde ☺️

Vel hjemme, tok det litt tid for å få sove, så det ble en urolig natt.

Mandag våknet vi ved 9 tida, og jeg gjorde meg klar og dro på sykehjemmet igjen. Der ble jeg fra 11 til 16.

Da var jeg sliten, og måtte hjem for å hvile. Men med lovnad om at de skulle ringe om det ble forverring. Og de leide inn ekstra hjelp som satt hos han hele nattan

Totalt utmatta, la jeg meg og sov nesten uavbrutt fra kl 20 på kvelden. Hadde mobilen ved siden av meg om de skulle ringe.

Litt over kl 5 ringte de igjen fra sykehjemmet,  og jeg kom meg opp i en fart, og dro innover.

Der våket jeg over svigerfar til han sovnet stille inn kl 7:15

Det var godt å være der hos han på slutten, og jeg holdt han i hånda da livet ebbet ut.

En flott mann har forlatt oss, og det er tungt og trist, samtidig som det var godt for han å slippe nå. Han var jo veldig redusert helsemessig før han fikk corona, så det er ikke så rart kroppen ikke orket mer.

Veldig glad jeg har fått lære svigerfar så godt å kjenne, og han og jeg hadde mange samtaler, både om tro, og mat, og vi hadde samme humor,  så vi gikk godt i lag 😀 ❤️

I dag har vi vært på begravelsesbyrået, og fått tømt rommet han bodde i på sykehjemmet, og i morgen blir det møte med presten før det så blir begravelse tirsdag 28.06  På svigermors fødselsdag 🥰

Så det skjer litt mye for tiden, og livet tok igjen en ny vending.

Noe vi var forberedt på, men samtidig skjedde det tidligere enn vi ventet…

Takk for mange gode stunder svigerfar! ❤️

 

24 kommentarer
    1. Han var heldig som hadde deg hos seg til det siste. Godt at du vet det også ❤️ Møtet i morgen kommer til å gå greit, og så blir det viktig for deg med intensiv hvile fremover! Klem ❤️

      1. Takk for det Kari, og takk for omtanken du har for meg, både her og på meldinger. 🥰 Setter stor pris på det ❤️ Skal nok få hvile etterhvert 😉☺️

    2. Kondolerer til familien – så trist..Jeg vet du var veldig glad i svigerfar.
      Vakre ord i annonsen, disse ordene hadde vi i dødsannonsen til pappa også! Klem..

      1. Tusen takk for det Solveig. Ja, jeg ble veldig glad i svigerfar. Vi gikk så godt sammen ☺️
        Ja, når vi skulle velge ord i dag, så traff disse så utrolig sterkt og vi bare måtte ha de ordene. Passer så godt til han 🥰 God klem ☺️

    3. Kondolerer – så trist å lese ❤️ Men godt han hadde deg der.

      Det er alltid tungt å miste noen selv om de er opp i alder.

      Mange klemmer fra meg

      1. Tusen takk for det Vibeke. Ja, det er trist, men han var klar for det selv, og har hatt et godt og langt liv, så vi får trøste oss med det.Gode klemmer tilbake ❤️

    4. Så det på fb, kjente jeg ble trist. Opplever det er så mange som går bort om dagen, du hadde først naboen og nå var det svigerfaren din. Trist når det skjer, men godt du fikk være der sammen med han da livet for. Ta vare på hverandre. Varm klem <3

      1. Tusen takk for det Ingvild. Ja, det er trist, men veldig glad jeg fikk være der hos han. Det var noe jeg trengte å være ❤️ Han var jo 90 år, så han fikk mange gode år, om enn også med en del sykdom. Livet og generasjonene går videre, og vi må bare leve i og med alt som skjer. God klem til deg 🥰

    5. Mange varme tanker til både deg og mannen ❤️ Jeg har forstått ut av det du har skrevet tidligere at du var glad i svigerfaren din, og at han var en fin mann. Trist når noen man er glad i går bort, men det er allikevel fint å kunne få være der når det skjer. Klem ❤️

      1. Tusen takk for det Vera Lynn ☺️ Ja, han har kjøpet inn i hjertet mitt, og der blir han 🥰
        Det er trist, men forventet også ettersom vi har sett siste året at han nok nærmet seg. Så kom corona, og satte et stopp raskere enn forventet. Det var veldig godt å få være der. ❤️

    6. Kondolerer til dere alle.
      Det er trist når nære familiemedlemmer går bort.
      Veldig fint at du fikk være sammen med ham til det siste.
      Ta godt vare på deg selv opp i alt dette. <3

      1. Tusen takk 🥰 Ja, det er trist og uvirkelig. Jeg er glad jeg var der med han, det var godt. Og veldig godt å tenke på nå etterpå.
        Skal nok ta litt vare på meg selv også 😉☺️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg