Det ble melk, planter og korona

Det er sikkert veldig mange som lurer fælt på om jeg fikk kjøpt melk til helga,😁 og joda, jeg gjorde det og mere til. 😉

Heimsvatnet

Jeg tok en tur på Øra igjen fredag, og da fikk jeg handlet planter til gravene, skjorter til svigerfar, og melk m.m.   Det var sol og fint vær, så jeg fikk endelig tatt turen til Vinje kirke og fikk klippet rundt gravene, og plantet for sommeren.  Det var virkelig på tide.

Både før og etter var jeg innom svigerfar på Helsesenteret, for da fikk han prøvd de nye skjortene mens jeg var på Vinjeøra.

Heldigvis passet skjortene, så jeg slapp på bytte dem igjen.

Svigerfar var ikke helt i form forrige uke, og vi var innom han onsdagen også, og mens jeg var der fredag ble han dårlig i beina og klarte ikke gå selv.  De fikk han i seng, og når vi snakket med dem senere, så mente legen at han hadde lungebetennelse igjen. Han hadde merket det på pusten noen dager, Så de ga behandling for det.

Jeg handlet ferdig og kom meg hjem. Og fikk plantet litt i bedet hos oss også. Tulipanene er jo ferdige nå.  Lørdag dro Olav til faren igjen, og jeg ble hjemme og gjorde rent soverom, og skiftet sengetøy. Det var også på tide.  Har ikke hatt så mye ekstra energi at jeg har orket så mye.

Naboen vår rett over veien tapte kampen mot kreften, og døde torsdag, noe vi synes er så leit. Han hadde gledet seg til vi skulle flytte hit, og at han skulle se mer liv rundt seg daglig, så vi synes også det blir tomt nå uten at vi ser han hente posten eller kjører en tur.  Men vi var forberedt for vi så hvor dårlig han begynte å bli, og jeg fikk vært innom han før han havnet på sykehjemmet igjen, og da ble nok det siste bilde av ham i godstolen tatt 😥..  Det blir begravelse i morgen.

Mandag fikk vi tlf fra sykehjemmet, de hadde tatt test på sivgerfar, og han hadde korona.  Det er visst litt oppblussing, og flere på sykehjemmet som har det.

Så vi tok også test, for etter at jeg hadde gjort alt du leste over her, og mere til, så kjente jeg at det var noe som ikke var helt bra, og jeg tok tempen. Det viste seg at jeg hadde feber.

Og testen min ble positiv. Olav testet negativt, men kjente at han begynte å få det også.  Så nå har vi hatt noen dager med feber mellom 38 og 39, og det har ikke vært bare gode dager. Olav henger en dag etter meg, så han har det værst nå. Jeg begynner å bli litt bedre, og har ikke feber så langt i dag.

Har til og med orket en dusj. Var på tide det også 😊

 

Så vi har vekslet mellom soverommet og stua, annenhver gang på sofaen, og det har blitt mye soving. Jeg har sovet mye dagtid, og når jeg da i tillegg sover fra rundt kl 20 på kvelden til 8 på morran, ja, da er det noe som ikke er helt bra. 😁

 

Det har vært regnvær hele uka, så det har i grunn vært perfekt, men vi hadde tenkt å bruke dagene inne til å få gjort ferdig ting, som de siste flisene på badet, og montere senger m.m. oppe. Men vi har jo ikke orket noenting. Så vidt vi har orket å lage oss mat, for ikke å si orket å spise.

 

Nå satser vi på en bedre kommende uke, og begravelse i morra blir det ikke på oss dessverre. Kan ikke gå dit og risikere å smitte andre selv om vi nok snart er smittefrie. Men Olav er såpass dårlig enda,  og jeg sjøl er veldig slapp fortsatt, så vi har det best her hjemme foreløpig.

 

Naboen har sagt at vi må si ifra om vi trenger noe, vi snakker med dem gjennom vinduet når de går forbi og lufter Nemi 😀

Svigerfar er på bedringens vei, og selv om de en stund trodde at det kom til å gå galt, så gikk det bra denne gangen også ☺️

 

Da ble det endelig et innlegg igjen! Nå må jeg bare få lagt til bilder fra forrige fredag når sola skinte, før jeg kan legge ut innlegget. Tenkte å sortere litt bilder også, men det er noen som ikke har satt pc,n i kontakta, 😲😉så det var litt lite batteri igjen, så jeg får få ladet den først. Orker ikke sitte ved skrivebordet oppe enda.

 

Nå skal jeg se om jeg kan få i Olav noe mat. Han har så vondt i halsen, så det er vondt å svelge vann til og med. Så det kan hende at vi endelig kan ha fløyelsgrøt! 😀  Han er ikke så glad i det, men i dag foreslo han det gitt…så rart 😄

 

Ser at det er flere her som har sol og sommer, så fortsett og nyt det. Vi får sikkert det her til slutt også, men foreløpig så bryr jeg meg ikke så veldig. Får bare håpe vi får ut terrassemøblene i det hele tatt i sommer☺️

 

Fortsatt god sommer til deg!  Skal snart få tatt en tur innom deg også for å lese meg opp litt. Har vært innom noen få blogger, men det har ikke vært mye ork gitt ☺️

Legger ved de siste solbildene fra fredag og lørdag,for etter det har det bare vært regn.

 

15 kommentarer
    1. masse god bedring ,tenker liksom ikke på korona lenger ,men er vist ute og går skjønner eg ,trist med naboen ,men livet er desverre sånn ,nydelig bilde og jeg håper vi får masse sommer og sol ,men enn så lenge er det vått og litt småkjølig hos oss også nå

      1. Tusen takk. Nei, vi tenker ikke så mye på korona lenger, og det er bel derfor det blusser opp igjen.
        Selv om jeg tenker på det når jeg er på butikk etc.og spriter og passer på, så er jeg ikke like “streng” som før, og det er nok mange med meg.
        Vi får satse på sommer og sol snart ☺️ Trenger det nå, ihvertfall få litt følelse av at det er sommer 😀

    2. Har savnet deg på bloggen, nå skjønner jeg…
      Det var nye på en gang…masse god bedring fra meg…
      Trodde corona var på hell jeg…….
      Klem..

      1. Ja, det ble litt mye på en gang. Koselig at noen savnet meg da ☺️ Det er oppblomstring her, og det blir sikkert mer etter ferier etc. Vi er nok ikke ferdige, men må vel leve med at det dukker opp innimellom. Vi har klart oss så langt som hit 🙄 Takk, og god klem tilbake 🥰

    3. Jeg begynte å lure hvor det var blitt av deg, for det har vært så stille på bloggen din. Som Connie så må jeg si at jeg ikke tenker så mye på Korona lenger, men det er nok greit å være litt forsiktig tenker jeg. Ønsker dere alle 3 en riktig god bedring. Mange varme klemmer 🤗

      1. Tusen takk. Ja, det er nok fortsatt korona, så det er dumt å glemme det 😁 Har ikke orket noe denne uka jeg…kun det lille som må til for å få i oss næring ☺️ Vi er vel gjennom det verste snart, ihvertfall svigerfar og jeg. 😉 Gode klemmer tilbake 🥰

    4. Kjempefine og nydelige bilder du har tatt 😊 Håper svigerfaren din blir frisk igjen.

      I pinsehelgen hadde jeg sår hals og jeg nøs og nøs på pinseaften og 1.pinsedag. Ikke noe mer. Jeg var 100% sikker på at dette var allergien min, for jeg er allergisk. Forrige torsdag blir mannen min skikkelig forkjølt. Han tok koronatest, og det var korona. Nå er han tilbake på jobb.

      Tok en bare for å se, og jo da. Der stod det to røde streker.

      Vi gikk turer, og holdt oss i aktivitet.

      Tror vi glemmer at det finnes korona, men smitten øker i Norge, og vi må bare være flinke til å ta hensyn.

      God bedring ❤❤❤

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk for det. Da fikk dere det lett denne gangen da. Vi har ikke hatt det like lett. Med sånn feber og kroppsvondt har ikke vi orket noenting disse dagene, og fortsatt orker jeg ikke mye, og mannen enda mindre. Vi håper vi snart er ferdige, og svigerfar er på bedringens vei han heldigvis 🙂
        Ha en fin kveld! Klem ❤️

    5. Uffameg – ja, da blei det mye greier for dere! Godt at både du og svigerfar er på bedringens vei – så kommer Olav snart etter! God bedring iallfall! De vakreste bilder her også…. lekkert med det lyset på de nederste bildene <3

      1. Tusen takk. Ja, det er så flott når sola stråler gjennom skyene 🥰
        Vi er fortsatt redusert, og det tar nok litt lenger tid enn det virket som. Hår litt opp og ned 😁 Men sola skinner i dag ihvertfall 🌞❤️

    6. Der kom svaret på hvorfor det ikke var oppdatering fra deg. Håper du snart blir bedre, du har vel for lite energi i utgangspunktet du også, så da er det ikke enkelt når siste rest også forsvinner. Her har både mannen og jeg sluppet unna korona, så langt.
      Her har uken bydd på regn, regn, regn. Men nå ser det ut til at vi får en dag med noe sol og oppholdsvær på formiddag, i alle fall, det blir godt!
      Håper helgen din blir bedre enn uken har vært🙂

      1. Tusen takk. Ja, det gikk litt tid mellom oppdateringene hos meg nå. Vi har jo klart oss til nå vi også, og vi var ikke helt forberedt. Det kom fort 😳 Energien er på lavmål nå ja, og ettersom Olav er værre enn meg nå, så blir det litt mer å gjøre for meg. Men bare litt 😁
        Fikk vasket og hengt ut klærne, det trengtes. Og fint å benytte en soldag til det 🌞 Vi håper på bedring, men må nok regne med en dårlig helg igjen. Begynner å bli litt lei å være i dårlig form, men håper ikke jeg blir værre på sikt. Tror ikke det ☺️

    7. Fantastisk fine bilder, spesielt de mot slutten her, med solstrålene som sildrer gjennom skylaget.
      Trist med naboen din, jeg syntes det var så fint i et tidligere innlegg da du skreiv om at du hadde sagt han måtte si i fra om dere kunne hjelpe han med noe. Han fikk oppleve at dere flytta dit, i hvert fall. Ja, det er nok oppblomstring av korona. Men godt å høre at svigerfaren din er på bedringens vei.
      Og i dag er det sol, det er så godt. Her rakk graset å vokse seg himmelhøyt, så nå duger ikke plenklipperen. Men innsikta får kose seg inn til videre :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg