Legetime, og levering av kake 🙂

I dag var det bare å komme meg opp, fikse hår og klær, og kjøre avgårde til Kyrksæterøra.

Legetime ventet, og 35 minutter forsinket kom jeg inn. Litt samtale om denne slitsomme kroppen min, og blodtrykksmåling før de tok en haug med blodprøver.

Så nå er det bare å vente på svar.

Jeg sliter virkelig med kroppen for tida, og går tom før vi har kommet til ettermiddagen. Vondt i hodet, og smerter ellers.

Det kan være prolaps igjen, isjias, revmatisme, eller bivirkninger av kolesterolmedisin. Eller så mener legen at jeg må godta at jeg har ME, men også gå turer, og gjøre noe som gir meg glede og overskudd.

Enkelt å si, ikke like enkelt å gjennomføre når kroppen ikke vil. Vet ikke om hun kan så mye om ME, får ikke helt den følelsen.

Uansett så går jeg jo ganske mye, både i hagen, til sjøen og litt småturer. For ikke å glemme alle gjøremål inne og ute. Så egentlig så gjør jeg nok for mye, men samtidig så er ikke bare rolige dager bedre.  Tappes like mye da.

I følge folk som har hatt ME i mange år, og som har vært mye dårligere enn det jeg er og har vært, så må man ligge i mange dager i et mørkt rom uten stimuli for å få opp energi og kroppsbatteriet.

Men hvem er det som gjør det før de må når de har ting som må gjøres og man ikke bor alene?

Folk med barn må jo gjøre ting, og det uansett dagsform. Jaja, tiden vil vise om jeg gjør alt feil, eller noe riktig.

Jeg vil nå heller “leve” (gjøre ting) så lenge jeg kan med eller uten sykdom.

Jeg får følge det jeg kjenner er best for meg sjøl, uavhengig av hva legen sier. Hører på henne altså, men ikke like mye som jeg hørte på legene før 😉

Når alt det er skrevet, så stakk jeg innom Helsesenteret med Kake etterpå.

Dessverre var ingen av pleierne jeg kjenner på vakt, så det ble bare å levere kaka, og forklare hvorfor, til ei som takket, og synes det var fint gjort.

Får heller stikke innom en annen dag, og se om de jeg kjenner er på vakt…men da uten kake. ☺️

 

Det regnet mye i dag, så det var greit å komme meg inn på Extra for å handle der vi trengte. Heldigvis ikke så mye i dag, for jammen meg blir sluttsummen på kassalappen høy uansett. Merker at mye har blitt dyrere. 🙄

Måtte innom apoteket også, for jeg fikk resept på øyedråper for allergi. Kan virke som at det er det som er problemet med øynene nå.

Blodprøvene vil vise om det er riktig.

 

Vel hjemme spiste vi lunsj, for så å flate ut på sofaen hvor jeg nesten sovnet.

 

Har vært en liten tur ute, og nå blir det rolig resten av dagen. 🙂

Det blomstrer fint i bedet ☺️

6 kommentarer
    1. Gode tanker og veien videre med blodprøver og hva som kommer ut av det.
      Tråkig at det bare var ukjente når du tok deg tid til kake ..Men sånn er det, mange ansatte på et sykehjem.
      Ønsker deg en fin ettermiddag.

      1. Tusen takk for det. Ja, det er mange ansatte, så neste gang treffer jeg sikkert noen av dem. 🙂 Kan jo ha skjedd endringer med de som har jobbet der, og kanskje ikke er der lenger også.. det vet jeg jo ikke.
        Men koselig å gi dem kake uansett ☺️
        Ha en fin kveld. Klem ❤️

    2. Trist å lese at du sliter så mye, det skulle du ha sluppet. Veldig kjedelig når kroppen ikke vil. Men du verden hvor snill du er, baker kake og tar med <3. Ellers blomster det vakkert hos deg.
      Prøver å sende deg en styrkeklem <3

      1. Tusen takk for klemmen 🥰
        Ja, kjedelig når kroppen protesterer, men håper det går seg til snart.
        Er vel en smell etter terrassejobbing m.m.. 😉
        Ønsker deg en god dag. Klem ❤️

    3. Hmm – får håpe de finner ut noe lurt sånn at du får det bedre! <3 synd at ikke det var noen kjente på vakt da du leverte kaka da – du får ta en ny tur, ja! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg