Stoppe sokker

Det hender det blir hull på strikka sokker, og det er så kjedelig.  Er jo så godt med disse sokkene.

Så da er det bare å ta fram stoppesoppen og stoppe i vei. 😃

Hvis du lurer på hva en stoppesopp er så kan du se det her

 

 

Jeg lærte å stoppe sokker av mora mi som ung, og har stoppet noen sokker disse åra. Blir mindre nå, men hjemmestrikka sokker tar jeg vare på. 😉

Så i går kveld stoppa jeg begge sokkene.

20190308_131753

 

Ble bra det vel? Du ser hvor hullet har vært, der det er mest svart. 🙂

20190307_200002

 

#stoppesokker #stoppesopp #hull #strikkasokker #hverdagen

12 kommentarer
    1. Husker sånne stoppesopper ja..og jeg har stoppa sokker før jeg også 🙂 Om bare hælen eller et annet parti på sokken er slitt/ har hull er det jo dumt å kaste sånne fine sokker 🙂 God helg og klem til deg <3

        1. Hei. Har ikke brukt denne bloggen på veldig lenge, så beklager om du ikke fikk svar på dette. Stoppesoppen lå i et syskrin jeg kjøpte på auksjon 🙂

    2. Så koselig å se en “stoppesopp”. Jeg har hørt om dem og sikkert sett bilde, men aldri tatt i en selv. Jeg stopper også sokker og votter når det går hull på, for nesten hele sokken eller votten ellers er jo helt brukbar. Jeg husker ikke hvem som lærte meg å stoppe, men det må nok ha vært mamma eller mormor…for sånt lærer man vel ikke på skolen? Flott arbeid du gjorde. God helg 🙂

    3. noen sokker er greit å stoppe ja,disse var jo veldig fine :=) stoppesopp har jeg ikke ,skulle gjerne hatt en jeg :=) selv om det ikke er ofte det trengs stopping av sokker her i huset

    4. Jeg husker godt stopping av sokker fra min barndom/ungdom og jeg gjorde det da, men ikke som voksen. Kanskje fordi jeg og min familie ikke bruker strikkede ullsokker lenger. Vet ikke hvorfor, men bare blitt sånn. Men stoppekopp har jeg hverken sett eller hørt om før, så det var ny lærdom for meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg