Søndagstur

Ja, du leste riktig. Vi har gått en søndagstur, på hele 2 km. Vel, gikk det veldig sakte, men jeg klarte det. Og det uten for mye vondt.  Det er tredje dagen uten smertestillende, så det virker som ting/betennelse er på retur. Nå er det bare vondt der alt startet, så det blir spennende å se fortsettelsen. Veldig godt ihvertfall! 😀

Vi gikk en veldig kort tur i går, sånn for å kjenne litt etter om jeg klarte det, og ettersom jeg ikke fikk mer vondt, så spurte Olav meg i dag om vi skulle ta en tur til Haukvannet. Det er veldig fint å gå rundt det, asfalt, og man kan velge litt grus på kantene. Mange fine stier og sitteplasser også, så det er noe for enhvert.

Haukvannet ligger like ved et rehabiliteringssenter. 

Du kan lese mer om det HER

Det ligger i naturskjønne omgivelser, og når vi går tidlig på formiddagen er det ikke så mye folk der.  De begynte å komme da vi var ferdige med runden.

Du skal få se litt mer av området, for som vanlig så knipsa jeg litt bilder 😉

 

Denne satt bare og fulgte oss med blikket uten å løfte hodet

 

 

 

Det var litt tyttebær, men det kommer ikke så godt fram på bildet

 

 

Mange fine plasser for en pause

 

 

Det er alltid mye ender her, og hver gang sier vi: “Å, vi glemte å ta med brød” 😉

 

 

 

 

Og her er vi 🙂

 

Og her er Olav <3

 

 

 

 

 

 

 

Mulighet for volleyball ved stranda

 

Og her er jeg 😉  Står på den fine sandstranda ved Haukvannet.

 

Der var det nok for meg, så vi kjørte hjem igjen. Olav låste meg inn også fortsatte han med en trimtur. Blir jo litt sakte fart, og kort distanse for han nå. Da kan jo jeg blogge litt da 🙂

Og der kom han inn døra akkurat da jeg var ferdig 😀

God søndag til deg! <3

 

#søndagstur #søndag #haukvannet #blogg #natur #naturbilder #foto #ender #sakte

12 kommentarer
      1. Mimremor: Tusen takk for det. Mange fine turmuligheter rundt oss her, og det er ikke så rart jeg trives i trøndelag 🙂 Vi har det veldig fint vi to! <3

    1. Kjempekoselig å lese blogginnlegget ditt 🙂
      Flott at du klarte å gå tur da uten alt for mye vondt! Så kjedelig at du kjenner betennelsen komme tilbake <3 Jeg kjenner til dette med betennelser. Har selv kronisk betennelsesreumatisme med tilbakevennende betennelser i hæler, ankler, håndledd, albuer og skulder.
      Det er det som var gamle Haukåsen. Da jeg gikk spes.ped. 2.avdeling hadde jeg praksis på skolen for barn- og ungdommer som var på sykehuset. Jeg skrev oppgave om ungdom med psykiske vansker i avslutningsoppgaven min. Vi gikk ofte turer med elevene ved Haukvannet. Haukvannet er jo kjempefin tursti som også er beregnet for rullestorbrukere, og lett fremkommelighet for funksjonshemmede.
      Ønsker deg en kjempefin og god søndag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

      1. Toril sin hverdag med musikken: >Ja, det er veldig fint der. Og det var et av de første stedene Olav tok meg med til da jeg var på besøk hos ham i høstferien 2005 😉 Etter det ville jeg bare tilbake gitt 😀
        Jeg tror ikke betennelsen kommer tilbake, men kjenner jeg må være veldig forsiktig så den ikke gjør det.
        Håper på det beste nå 🙂
        Leit at du skal ha det slik, har forstått det utifra blogginnleggene dine. Du er nå flink til å trene 🙂

    2. Veldig lurt å komme seg ut å få litt “innputt” men pass på så du ikke overanstrenger deg nå..så det blusser opp igjen…Sliter selv med overbelastet legger…og må ta det med ro..men når det er litt bedre…som i dag…så måtte jeg gå litt lengre..men tok ikke den lengste turen da…Men du trenger nok litt frisk luft og følelsen av at det går fremover! Så bra…..Flotte bilder!

      1. Toini: Takk for det. Ja, jeg trenger virkelig friskt luft, og følelsen av at ting normaliserer seg igjen. Føles litt som om jeg har vært i et vakuum siste mnd. Og jeg var jo så vant til å gå lange turer nesten hver dag, og trene, så det ble litt bråstopp, som jeg nå håper er på opptur igjen.
        Greit å vite og kjenne når man må ta det med ro, så det ikke blir overbelastning og tilbakeslag. Regner med at du er godt kjent med kroppen din når du har det slik.

    3. Fint å høre at det “går seg til”.. bokstavelig talt 🙂 Fint å komme seg ut å få litt bevegelse ..og det var et fint sted ser det ut til 🙂 Fiiiiine bilder <3

      1. annebe: Tusen takk for det. 🙂 Ja, det er et fint sted, og så mange muligheter til lengre turer utfra dette vannet. Så vi får se om det blir lenger tur om litt. 🙂

    4. Så fint at du er bedre og kunne gå en tur i det fri. Det er virkelig skjønne der. Takk for at jeg fikk se stedet:)
      Vandret sammen med dere❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg