Snadderkaker

I dag hadde jeg bestemt meg for å ihvertfall bake et slag småkaker til jul. 

Disse enkle og gode snadderkakene, er kjempegode til kaffen.  Og aller best er de før jul 🙂

Oppskriften kommer til slutt, fotografert fra min oppskriftsbok. 

Her er det ikke kjevling, eller mye jobb.  Kun smør og sukker som skal røres hvitt som kan ta litt tid. Mandler og kokesjokoladen hakkes grovt, og blandes i til slutt.  Har man mandel eller nøtteallergi, går det fint å bruke kun kokesjokolade.

Disse snadderkakene er i utgangspunktet ikke tradisjonelle julekaker, men siden jeg synes de er så gode, valgte jeg for sånn ca 30 år siden å gjøre det til “mine” julekaker blant alle de tradisjonelle. 

Kanskje du også vil velge dem til dine julekaker om du vil teste oppskriften?

 

 

 

 

 

 

 

Nå har det allerede minket i haugen etter bildet ble tatt, mannen min forsyner seg gjerne av kakene når de er helt ferske 😉

 

 

 

Stekes til de er gyllenbrune under, og lyse oppå.

Send gjerne en kommentar om du skulle få lyst til å prøve kakene, og om du er enig i at de smaker godt….

 

#julekaker #enkelt #jul #kaker

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg