Sliten.no

Da er dag nr 3 på jobb overstått, og i dag ble det litt mye rot.  Fra min side altså.  😉

Jeg kom til den nye jobben midt i en veldig kaotisk uke for dem, og ingen som kunne lære meg opp i ro og mak, så jeg ble kastet litt ut i det.  Har fulgt ei i hælene, og hun har vært veldig flink til å informere og forklare, men det har blitt så altfor mye.

Jeg har kun rukket å notere meg litt, og når det er forskjellige etasjer, forskjellige avdelinger, forskjellige heiser til de forskjellige etg. og tidspunkter for det ene og det andre, ja, da ble forvirringen total for meg. I dag skulle jeg gjøre en forholdsvis enkel oppgave, men ettersom det ble veldig mye info rundt det, i tillegg til mye annen info, så gjorde jeg for mye på noe, og for lite på annet. Resulterte i mye bortkasta tid, og vi fikk ikke gjort alt vi skulle.

Men så er det nå en gang slik at jeg er på arbeidstrening, og de kan ikke vente så mye hjelp i meg enda.  Og når det er så kaotisk som det er der denne uka, så er det ikke enkelt å finne ut av rutiner etc. Hodet er jo ikke helt på plass når det gjelder å tenke jobb enda heller, for ikke å snakke om privat. Det kan du lese om her. 😉

Det går seg nok til, men i dag ble jeg innmari sliten, og det var godt at Olav lagde middagen i dag.  Selv satt jeg bare i koma i sofaen, og det har jeg gjort i hele ettermiddag. Blir nok det resten av kvelden også.

Og vet du hva?  Jeg måtte, bare måtte ha sjokolade! 😉  Først kaffe og mørk sjokolade 70 %. Er det jeg skal holde meg til i uka nå…egentlig…men kroppen og hodet ropte på melkehjertene som lå ute i boden.  Og til slutt, etter laaang tid så sier Oav; “nei, jeg henter meg litt lakris jeg”  ” Noe du skal ha?”   

“JA, melkesjokoladehjerter vil jeg ha”! 😀

Olav ble glad han, for det er ikke så ofte jeg er så kjapp til å svare ja når jeg har bestemt meg for å ikke spise så mye godteri.  Men når jeg MÅ ha det, ja, da er svaret JA tvert.  😉

Da har jeg vel spist kvota for hele helga tenker jeg.  🙂

Gjenstår å se. 😀

(Jeg spiste opp bare et av de 4 bolkene med hjerter altså, ikke hele esken, men det er mye nok det 😉  )

 

Det var snø og fint da jeg dro på jobb før kl 07 i dag, og når jeg kom hjem var mesteparten smeltet bort.  Og nå er det vind og regn, så det blir vel ikke mye snø igjen.  Får se hvor mye som kommer i helga. For et vekslende vær vi har nå.  Glad vi kan kose oss inne i en varm og god stue! Har det godt vi ja <3

 

Morgenbilder

 

 

Bilder ved 13 tida…

 

 

#sliten #jobb #sjokolade #kaos #hverdagen

16 kommentarer
    1. For mye innputt på kort tid er slitsomt..så forstår godt at du trang litt sjokolade..hehe.. Flotte vinterbilder var det også.. kan fortsatt bli mye vinter..og mye værvariasjon :)) Klem til deg <3

      1. annebe.blogg.no: Tusen takk for det. Ja, sjokolade hjelper på mye det 😉 Blir nok mye vær og variasjoner fortsatt ja. Er jo bare januar enda 😀 Klem til deg også! <3

    2. Vel overstått arbeidstrening! Man blir sliten etter dager med arbeidstrening, og jeg håper det blir litt mer tid etter hvert slik at du får den opplæringen du har krav på. Krysser fingre og tær for at du vil trives, og at det går bra <3 🙂
      Jeg skjønner deg kjempegodt det med sjokoladen jeg 🙂
      Kjempefine og nydelige bilder du har tatt <3 🙂
      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Toril: Tusen takk for det. Godt det er flere som skjønner sjokoladesuget 😉
        Det går nok bedre etterhvert. Er ikke annet å vente etter så lang tid borte fra alt som heter jobbrutiner. Ha en fin kveld! Klem <3

    3. Tungt når man får vite så mye på så kort tid. Å så vil man da så gjerne gjøre alt rett med en gang <3 Og sjokolade er da så godt 😀 Her kom det snø i går. Men i dag ble alt borte igjen. Så vinteren varte ikke lenge denne gangen heller.

    4. Det tar på å skal lære seg en hel masse nye ting, spesielt hvis forholdene rundt opplæringen er litt kaotisk. Det går seg vel til tenker jeg 😊 Selv skal jeg begynne i en ny avdeling når ferien min er over om 1,5 uke. Jeg har gjort jobben før, men da på en helt annen måte. Alt er nytt, så det blir jo litt utfordrende.
      Syntes det hørtes ut som du har fortjent sjokoladen jeg 😊

      1. Vera Lynn: Tusen takk for det. Ja, det tar på. Men jeg håper hodet følger litt med etterhvert. 😉
        Ja, i går fortjente jeg nok sjokoladen 🙂
        God fredag!

    5. det går seg nok til,men jeg synes dei skulle vært flinkere til å faktisk gi seg tid til å lære deg litt opp,en kan jo nesten bli litt mørkeredd om ikke :=) lykke til videre

      1. fruensvilje: Tusen takk for det. Ja, det burde vært litt roligere opplæring, men de får ikke gjort så mye med det. I utgangspunktet burde de nok ventet med å ta i mot meg til ihvertfall neste uke når de hadde fått ting på plass. Men det gikk nå på et vis 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg