Skirenn

Neida, ikke barneskirenn. 😉

I dag har det igjen vært skirenn på tv. Er litt metta på det, men det har nå stått på i bakgrunnen. 

 

Når jeg lager mat eller gjør andre ting samtidig som jeg hører på kommentatorer og løpere, kommer det så mange tanker i hue mitt. 

Noen av svarene fra løperne er slik at man kan få litt rare tanker og idéer.

Som feks når Klæbu svarer at han får ta “Ett skirenn om gangen”.

“Ja, så klart du må gjøre det Johannes Høsflot Klæbu. Nøtter,nte å ta flere på en gang. Det trodde jeg du hadde forstått nå da.” 😉 Ellers ville du vært rimelig sliten når du kom i mål..

Og så var det han som fikk ta “med seg denne 6. plassen”…

Herlighet! Det går da ikke an å legge den igjen. Er du nr 6 i mål, så er du nr 6.  

Ikke helt sikker på hvordan du skal ta med deg 6. plassen egentlig… ? Tar du den i sekken, eller i lomma?

Så, som du skjønner…i dag kan det dukke opp mye rart i topplokket mitt 😀

Ja, altså…topplokket er hodet. Hehe…akkurat som om du ikke forsto det  🙂

 

Når jeg nå leser igjennom innlegget mitt så slår det meg:

Er vel kanskje det mange av oss gjør, tar flere “renn” (gjøremål) på en gang. Ihvertfall gjør jeg det ofte i tankene

Kan være noe å lære av idrettsfolk der. Skal man bli god, klare å gjøre jobben godt, så må man ha riktig fokus. 

Fokus på det jeg gjør akkurat her og nå!

Ja, det skal jeg ta med meg i dag, og i morgen….og i fremtiden! 🙂

Sånn kan det også gå.. Fra tull og tøys til ramme alvor  🙂

 

 

#skirenn #barneskirenn #fokus #gjøremål #blogg #tanker #idéer #tullogtøys

 

 

 

8 kommentarer
    1. Litt av en flokk på tur ut i skogen..hehe.. jeg har ikke sett noe i dag, men ble jo litt under OL ..
      Artig å gjøre seg noen betraktninger om ting som blir sagt…Jeg tar et kvarter av gangen jeg….

      1. annebe: Det holder lenge det ja. Og veldig lurt.
        Jeg skal liksom alltid gjøre så mye…ellers tror jeg liksom at jeg er lat 😉
        Noe je ikke vet hva er, i følge min nå avdøde venninne. 🙂

    2. Ja ikke sant..mye rart som egentlig blir sagt i daglig talen ellers også…om man begynner å tenke etter…hihih Ha en god søndagskveld!

    3. Ja, man kan få litt rare tanker innimellom 😀 Jeg har også hatt det på i bakgrunn i dag..og sett litt 🙂 Ha en fin søndagskveld 🙂

    4. He-he! Her var det “sære” refleksjoner. Men flott med livlig fantasi! Minner meg om en revy jeg var med på for mange år siden. Der var det en sketsj noe i samme gata. Det er mye en kan få ut av slike sportsuttalelser. Jeg må si at jeg egentlig er “antisportsidiot”, ser lite og ingenting. Men får med meg mye, da TV`n står på grunn av at mannen min er sportsidiot. Lever fint med det, he-he! Godnattaklem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg