Siste dagen i Halden for denne gang 🌞

I går ble det ikke blogginnlegg, for tida gikk fort, og jeg rakk ikke så mye annet enn litt hvile innimellom 🙂

Prioriterte besøk flere ganger, og fikk brukt meg opp 😄

Ikke vits i å spare på energien når vi skal hjem (selv om jeg kunne trengt litt mer batteri i dag)  😁

Vi startet med en tur på Biltema så Olav fikk kjøpt det han hadde på handlelista. Kjekt når det er så nærme 🙂 Ellers har det ikke blitt noe shopping annet enn mat og blomster. Bruker ikke energien på det 😉

 

Så ble det litt hviletid, hvor jeg sov litt igjen, før vi gikk til Sven og Billy.

De hadde bedt oss på formiddagen.

Vi rakk det nesten akkurat før regnet satte inn for fullt. Paraplyene lot vi ligge igjen på rommet 😄

Det var meldt regn og tordenvær, og det fikk vi til gangs.

Etter en liten stund ble det opphold og fint, og sønnen min er veldig glad i å sitte ute, så han tørket av møblene, og dekket på i full fart.

Det ble vafler, bær og is ☺️

Nå har jeg spurt dem om å få bruke bildene ☺️

Sarah Louise, eldste barnebarnet mitt ønsket også å treffe oss, og snille sønnen min hadde bedt henne også. 🥰 Det gjorde det litt enklere å få timet alt siste dagen 😀

Vi er så stolte av den flinke jenta vår. Hun studerer til å bli akuttsykepleier, og er nå i lærlingsperioden og jobber på Bergheim sykehjem og i hjemmesykepleien.

Det var så koselig å få god og rolig tid til en prat med henne igjen. Vi snakker på tlf innimellom også, og mormor storkoser seg 🥰

Vi var ikke før ferdige med å spise, før det mørknet igjen, og det kom noen regndråper.

Vi ryddet inn i full fart alle sammen, og ble akkurat ferdig før det plaskregnet, lynte og tordnet. Det holdt på i lang tid, og vi kunne se siksaklyn gjennom vinduet, og høre tordenbrak rett over oss.

Det var tid for å gå tilbake til hotellet for en hvil igjen. Ungdommen skulle gå og trene, mens vi “gamlingene” slapper av ☺️ Sånn det skal være, ikke sant? 😄

Godt å ligge i senga og høre tordenen brake over oss, og se ut på regnet gjennom skiitne vinduer.

Det slo ned ikke så langt unna, og internettet var ute resten av dagen 😊

Det ble ikke så lang hvil, for jeg ville en siste tur til mamma igjen.

Det er alltid ekstra tungt å reise fra henne. ❤️

Hun er veldig glad i en klem, og vi får til mange klemmer mens jeg er der. Godt det er lov til å klemme nå 🥰

Plutselig begynte hun å be for oss barna hennes, og jeg fikk det på film 😍

Her ser hun på bildene av oss, og ber. Hun har brukt mange timer opp igjennom årene til å be for familien, og spesielt oss barna.

Fikk hun ikke sove, brukte hun tiden på å be. Da slapp hun ligge og gruble 😊

Jeg filmer henne en del når jeg er det, og hun får se det etterpå. Godt å ha ❤️

Jeg har aldri lyst til å gå når jeg er hos henne, det er så godt å bare være der. Snakke litt, lytte til henne når hun snakker om ting som ikke er så reelt, eller til folk hun ser, som ikke er der..

Sånn er sykdommen demens. En vond sykdom, men hun har det godt sa hun.

Og når jeg sier at jeg er glad i henne, kommer det alltid tilbake:

“Jeg er glad i deg også, jenta mi” ❤️

Og i går sa hun helt til slutt:

“Jeg har det bra, nå skal du tenke på deg selv jenta mi” ❤️

Gode ord å ta med meg 🥰

Gode mamma,n min 🥰

Jeg går derfra med gråt i halsen, men også med veldig gode følelser ❤️

Vi spiste en liten matbit når jeg var tilbake på hotellet.

Sønnen min ville gjerne at vi skulle komme på middag, han hadde vel ordnet det flere dager om han hadde fått lov 😉 Han og Billy er så gjestfrie, og serverer noe så fort de kan, men vi står over middag noen dager, for det er bedre for kroppen føler vi…

Veldig koselig at de har flyttet til Halden. Lettere å treffes litt mer da, selv om Sven alltid har gjort mye for å treffe oss. Han har kjørt ens ærend fra Lørenskog mange ganger bare for oss treffe oss. 🥰

Dattra mi har jo bodd i Halden i mange år, så de har vi vært mer hjemme hos. Der får vi også god forpleining når vi bor der ☺️

Hos Siv mai 2022

April 2023

 

Jeg klarte ikke la være å gå en liten tur til over veien….

Sven og Billy hadde ingen planer for kvelden, og da må mamma/svigermor benytte tiden så godt hun kan ☺️

Trodde først jeg ikke skulle klare det, for når jeg satt hos mamma kjentes kroppen plutselig veldig tom, men hvilte et par timer, og da orket jeg en tur likevel.

De bor jo såå nærme 😉

Da fikk jeg tilbud om mat igjen, men det holdt med en god prat ☺️

Sarah var der igjen hun også 😍 Så fin i olajakke fra 80 tallet, arvet etter mamma,n sin, og tanta til mamma ☺️

Sven plukket litt epler igjen, Olav ønsket seg det 😀

Selv om jeg har følt at jeg ikke har klart alt jeg ønsket, så har jeg/vi klart mye, og det har vært en fin ferie, med mye familiekos 🥰

Denne gangen var dattra mi, og de to yngste barnebarna borte på ferie, så de fikk vi ikke truffet, men vi satser på at de er hjemme i oktober 😉

Takk for at du fulgte meg i ferien 🌞

Nå har jeg fått brukt tiden i passasjersetet til å blogge, og da går jo turen fort 😄

14 kommentarer
    1. Synes det virker som dere har fått gjort veldig mye jeg, men du har kanskje en tidligere definisjon på hva MYE er som jeg ikke kjenner til 😂 For meg høres det ut som massevis 😀Mye fint med familien ❤️

      1. Vi har fått gjort mye, det er nok jeg som har vært for godt vant, og orket å treffe mange flere på kort tid.
        Haldenferie har i 18 år vært fullt kjør, uten så mye avslapning for meg 😁🙈 Vi har fått mye kvalitetstid med færre, og det er så mye verdt ❤️

    2. Flotte bilder av familie og masse hygge, herlig å se..
      Dessverre hadde jeg ikke anledning. til å komme en tur til Halden og hilse på i 5 minutter. Men en gang får vi det til.
      Har fulgt deg gjennom turen og har koset meg med alle innleggende dine.
      Jeg er stor fan av Halden og syntes denne byen har så mye å by på og så vakkert og det har du fått frem gjennom dine bilder.
      Klemz…<3 God tur! Kjør pent…

      1. Tusen takk. ☺️
        Koselig at du synes det. Og ja, vi skal nok få til å treffes en gang.
        Hadde vært koselig å se deg 😀
        Nå er vi på Stai, så turen går fint 🙂 God klem ❤️

    3. Veldig koselig å høre om alle dine som dere har truffet 😊Mora di ga deg et godt rå på veien, og det må ha vært godt for deg å høre. Torden kan være skummelt når det tordner som værst!

      1. Tusen takk. ☺️
        Et veldig godt råd, og litt spesielt at hun sier det, for hun er ikke ofte sånn tilstede, og det var pappa som pleide å si det ❤️
        Blir fascinert av tordenvær jeg, men holder meg unna vinduer, og åpne sletter blant annet 😉

    4. Dette innlegget var så stort og så nydelig at jeg sitter med tårer i øynene. Så mye kjærlighet og godhet <3
      Bra du fikk møtt dem du møtte og så må du høre etter mora di… om å ta vare på deg sjøl.
      Klem <3 <3

    5. Her kom tårene nå….. skjønner godt at det er vanskelig å ta farvel med mamma di! <3<3<3 utenom det…. så koselig at du har fått besøkt og snakka med så mange! Det gjør godt for hjertet, det! God tur hjemover – mange gode klemmer <3

      1. Tusen takk ☺️ Ja, denne turen, og all tid med mine gjorde veldig godt 🥰
        Så blir det andre i familien i tillegg neste gang 😘🙂
        God klemme til deg ❤️❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg