Siste dagen i 2022

Dette året har gått så fort, og inneholdt så mye at jeg ikke orker å tenke på det en gang. Nei, jeg vil bare konsentrere meg om i dag.

Det er 31.12.2022 og vi går snart over i 2023.

Jeg har kjøpt denne, så jeg er klar for nye notater fra 01.01 🙂

Jeg blir alltid litt tenkende når jeg går inn i et nytt år.  Har aldri nyttårsforsett, for jeg har heller slike forsetter i løpet av hele året. Venter ikke til et nytt år, eller til mandag om det er noe jeg trenger å gjøre for å snu om på ting i livet mitt.

Om jeg alltid klarer å holde slike forsetter?  Nope, det gjør jeg dessverre ikke. Men minner meg selv på det, og tar tak i det gang på gang, og noe forandres, andre ting ligger så sterkt i min personlighet, at det tyter fram uansett hvor mye jeg tenker at jeg ikke skal gjøre si, eller så…

Jeg leste dette innlegget jeg skrev 30.12 i fjor, og da skrev jeg blant annet igjen om at jeg tar altfor mange bilder, og at jeg måtte skjerpe meg fremover.

Tror du jeg har klart å holde det? Å ikke ta så mange bilder?

Nei, langt ifra. Jeg har ikke engang klart å sortere alt sånn helt ferdig enda. Og nå har jeg tatt så mange naturbilder, at det jeg har gjort, er å ha de fleste naturbildene i en mappe for seg selv, på hver mnd. Og den mappa skal ikke føres over på felles harddisk.  Og ikke skal jeg så mange naturbilder i albumet jeg snart må se å få begynt med heller.

Så jeg får prøve å skjerpe meg i år da.  Begynte i dag, for jeg la igjen mobilen hjemme når jeg gikk tur med Nemi 😉 Så ja, kanskje jeg har et nyttårsforsett likevel da 😉

Har tenkt å nyte turene litt uten kamera innimellom, og ikke hele tiden tenke bilder til bloggen, insta eller snap. Det stresser meg litt, så jeg kjenner at jeg trenger å roe hodet med å bare gå og se på naturen, og avvenne meg med bildetaking.

 

Å joda, det kommer til å bli bilder, ikke vær redd, men jeg trenger ikke ta 20 bilder av mye av det samme motivet på hver tur 😁

 

Blir jo lei å sortere bilder sjøl, og mister litt motet, og rot i bildene liker jeg ikke, så da må jeg ta meg sammen!  Da tror jeg mannen blir glad også. At vi kan gå tur og snakke sammen uten at jeg MÅÅÅ knipse bilder ☺️

4 583 filer, 67 mapper  Det er totalen av bilder i 2022 nå og etter at jeg har sortert en del.. Så du skjønner, jeg har en jobb å gjøre 🙂  Det er over dobbelt så mange som jeg satt igjen med i fjor, så jeg har gjort motsatt av det jeg lovte meg sjøl …

 

Jaja, det er jo ingen andre enn meg selv som plages av det da…for mannen har sagt opp den jobben med å sortere bilder for mange år siden 😄

Ellers så slapper vi i dag av med hver vår pc, ski på tv, og julebrus.

Kalkun står i ovnen, og den er mannen sitt selvvalgte oppdrag, så lager jeg saus, ordner poteter og tilbehør. Da skal vi nok bli mette i dag også.

Vi har ikke spist tung mat siden 1. juledag, så nå skal det bli godt med poteter og saus kjenner jeg. Godt med fisk, for da blir det ekstra godt med maten vi skal ha i dag.

 

Håper du har en fin siste dag, og at det nye året blir godt for oss alle!

En liten hilsen fra oss og rådyra som spaserte gjennom hagen vår og ut på veien i dag 🥰 Og det regner og blåser 🙂

16 kommentarer
    1. Så koselig innlegg☺️ Nyttårsforsetter har jeg slutta med også, nesten😅Sier i hvert fall ikke til noen hva jeg skal prøve å endre på😂 Bare fortsett å ta bilder, du, for koselig med bilder på bloggen. Men er kanskje enig med deg. Jeg tenker også ofte på billedmotiver når jeg er ute og går…🤓 Bør kanskje være mer til stede. Men det er artig å ta bilder også, da, så hvis vi koser oss med det, fortsetter vi🙋🏼‍♀️ Godt nyttår🥰

      1. Takk for det. Ja, jeg koser meg veldig med det. Er bare når jeg skal sortere at jeg ikke koser meg like mye 😉 Men det blir mange blinkskudd innimellom de dårlige da 🙂
        Godt nytt år! <3

    2. Du tar utrolig mange bilder, ja, og du er nok litt som meg at du vil ha bildebevis på alt det flotte og fine du ser og opplever 😀 Men det blir for mye å holde orden på etter hvert. Tror forresten du har mye bedre systemer for bildene dine! God nyttårsfeiring! 💥

      1. Tusen takk for det. 🥰
        Ja, det blir altfor mange bilder, men jeg har heldigvis system, bare altfor mange bilder innenfor det systemet 😄
        Kos deg i kveld! Klem 🥰

    3. Riktig godt nyttår! Jeg har heller ingen nyttårsforsetter – veien blir til mens jeg går 🙂 Gøy å ta masse bilder, og da blir det alltid noen flotte blinkskudd!

    4. Har heller ikke nyttårsforsetter.. prøver heller å ta tak i ting når det trengs 😊
      Tar også sykt mye bilder – men jeg er faktisk veldig flink til å sortere etter hver “fotoshoot” og tar vare på kun de aller, aller beste. Resten blir sletta tvert, hehe
      Ha en nydeligvakker kveld videre 🥰 og Godt Nytt År 🎉 Klemmerz

    5. Hihi, kjenner meg igjen med maaaaange bilder og knipsing i hytt og gevær….! Forskjellen på oss er jo at det ikke er noen som må vente på meg mens jeg knipser! Så jeg fortsetter jeg – med bøttevis av bilder og tenker blogg 24/7…. det er det jeg har lissom som opptar meg! Kos dere masse med god mat og nyttårsaften! Godt nytt år – og stor klem <3

    6. Dette innlegget hadde jeg ikke fått med meg. Ja, det er greit å rydde i bilder, men for en jobb. Jeg har klart å minisere mye. Men som unnskyldning for mange bilder før, så var det jo jobben min. Bildene måtte bli bra og da tok jeg mange da for å være sikker. Der har jeg mengder å rydde i fortsatt. Jeg går ofte tur uten å ta et eneste bilde nå og det går så fint så. Men er det fine ting å se på, så knipser jeg med telefonen, for den er jo med på tur. Kos deg i det nye året og rydd på. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk for det. Ja, nå har jeg ryddet nesten ferdig, og så vidt startet med albumet. 😀
        Henger etter med å lese blogger jeg, så nå er det en del jeg ikke har fått med meg heller. Ikke så lett å få med alt 😘
        Ha en fin dag! Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg