Sei til middag i dag igjen 🙂

Du har sikkert fått med deg nå at vi fisker mye sjøl, eller kjøper av hyttenaboen, som fisker kveite og mye mer.

Sei er det vi får mest av, så det spiser vi en gang i uka, og vi blir ikke lei. 😀

Sist så stekte jeg løk ved siden av, men i dag blir det Sei med råkost

Bruker ofte gulrot, salat, eple

Rasper eple og gulrot, og hakker opp salat.

Har oppi litt sitrondråper (hadde ikke fersk sitron for øyeblikket) og litt, bare bittelitt sukker ☺

Blander alt sammen, og setter det i kjøleskapet til vi skal spise. Lurt å lage dette litt tidlig, så det får blandet seg med sitrondråper og sukkeret.

 

Seien blandes i egg og mel, og stekes i soft margarin.  Må fjerne litt bein i fisken først da 😉

 

 

 

 

Dette er så godt, at det er bra vi lager bare porsjoner, for ellers ville vi spist altfor mye 😁

Og ja, jeg bruker mye smør, det har jeg lært av mannen min 🥰 Men det hender jeg steker uten også. Går fint det i teflonpanne  men ikke like godt.

Og mat er visst en av livets goder,  har jeg lært av en viss mann ☺❤

 

Dette smakte like godt som det ser ut ☺

I følge mannen, som er min beste matkritiker, så var fisken passe sprø utenpå, saftig inni, råkostsalaten perfekt sur og søt, og mandelpoteter til setter jo prikken over det hele 😀

Velbekomme!

12 kommentarer

Siste innlegg