Renhold

Som tidligere renholder og alltid veldig opptatt av renhold, har jeg en egen rar greie når det gjelder å se på alt av kluter og mopper når jeg er på butikker. Jeg tiltrekkes alltid til den avdelingen. 

Liker å holde på med renhold. Ihvertfall gjorde jeg det tidligere når kroppen var yngre.  Også er det noe veldig tilfredsstillende etterpå, når det lukter rent og støv og bøss forsvinner.

Tilbake til kluter og mopper. Egentlig burde jeg nok jobbet med salg og kjøp av dette, for det er noe jeg synes er veldig artig. Andre damer kjøper sko, jeg kjøper kluter 😉

I dag var jeg en tur innom Europris, og selv om det ikke er den beste kvaliteten der, så måtte jeg ta med meg et par pakker med glasskluter. Har en skuff full med kluter både på Flatåsen og i Gjengstøa. Kan jo ikke risikere å gå tom 😀

Her ser du mye av de gamle klutene mine, de holder jo lenge selv om det ikke er de dyre utgavene jeg bruker privat.

Hvordan er det med deg? Liker du å ha mange slags kluter både microkluter m.m.?

Jeg har blitt veldig glad i å bruke microkluter og mopper. Det gjør renholdet så mye enklere, og jeg slipper å bruke så mye vann og såpe. Ja, for du vet vel at man helst ikke skal bruke så mye av det?

Kan holde et kurs for deg om du ønsker…hehe…har holdt mange slike i min jobb som renholder, og renholdsleder.

Men du skal slippe det i dag. 😉

Nyt dagen med eller uten microkluter 😀

Her ser du de jeg kjøpte i dag

 

#microkluter #kluter #renhold #renholdskurs #blogg #hverdagen 

20 kommentarer
    1. Mamma vaska på skolen da vi var barn 🙂 Jeg har nok ikke sååå dilla på kluter som deg..hehe.. Men “hater”dårlige kluter.. Liker godt kjøkkenklutene jeg har kjøpt på Kid 🙂 Kos deg med dagens renhold :))

      1. annebe: Takk for det. Ikke så veldig mye renhold på meg for tida, men fikk tatt litt på kjøkkenet. 😉 Dårlige kluter er noe herk, har dessverre noen av det også 😀
        Jeg har vært renholder på skoler, barnehager, sykehjem m.m.

    2. Hadde også.jobbet som renholder før. Har til og med fagbrev. Men jeg bruker ikke mye microkluter. Vi hadde mange stretch laken som jeg hadde klippet og den suger mye vann og tørker godt. Så jeg bruker dem istedet:)
      Har vaske mopp for gulvet:)

    3. Ja, vi har forskjellige interesser! 🙂 Neida, jeg bare tøyset. Klart alle vil ha det rent og pent. Jeg har en skuff full av kluter jeg også, men jeg elsker gamle frotehåndklær til å blanke med her og der også. Jeg får ta en skurings på lørdag. Skjønner ikke at det ikke kan vare, den rengjøringen, men sånn er det jo. Ha en fin dag videre:)

      1. natheless: Enig med deg. Kunne godt tenkt meg at det varte mye lenger når man først gjør rent. Har blitt veldig avslappet med renholdet jeg nå i forhold til før 😉
        Greit vi har forskjellige interesser 🙂

    4. Har litt forskjellige kluter jeg også. Selv om jeg ikke vasker SÅ ofte egentlig. Men liker enda dårligere å vaske kluter, så kjøper stadig nye 😀 SÅ plutselig er det MAAANGE når jeg skal begynne klutevasken 😀

    5. Gøy med kluter. Strikker kluter til det meste jeg. Til bilen. Til kjøkkenet
      Vasker en gang i uka, ikke så gøy lenger. Vil heller være ute….hehe

    6. Nei vet du..jeg liker best de tynne chiffong klutene…for da kan jeg kaste de ofte….Syns ofte vanlig kluter blir for tykke…og fort sure…så jeg pleier også å klippe opp de chiffongklutene…Men du…har du et tips for å få rent et svart dusjkabinett?? Blitt grått, og både kantene og glasset er fult av kalk og fett…Kjøpte skurejif…og skal prøve det….men har du noe annet tips?

      1. Toini: Skurejif tar nok dette, men er ikke lurt å bruke det for ofte. Det blir for kraftig og tar mer enn det skal. Kan også lage riper. Et kalkmiddel må nok til ved slike tilfeller som dette. Selv bruker jeg steamer når jeg tar dusjkabinettet. Da tar det alt. 🙂

    7. Jeg elsker å få strikkede kluter, og det forsyner søsteren min meg med til jul. De er kjempgode å bruke, og kan jo bare vaskes i maskin. Har lyst til å lære meg å strikke det jeg også.
      Selv har jeg litt forskjellige, både strikkede og microkluter.
      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

      1. Toril sin hverdag med musikken: Ja, det er mange som strikker kluter, og det er sikkert fine kluter å bruke, men kommer vel litt an på garnet som brukes 😉
        Holder nok en knapp på micro, men da litt dyrere micro. De syns jeg er best 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg