Rengjøringsmodus

Ja, det er rart hva slags modus førjulstida kan gi meg.

I går ble det bare kos og lite nyttig,  noe som var veldig godt og koselig. 

I dag våknet jeg med; yes, vaskedagmodus 🙂

Om det går an, sier du? Joda, jeg har alltid vært sånn.

Ikke for at jeg må vaske og styre så fælt til jul, men det er så mye artigere å vaske når jeg gjør det for en koselig grunn, ikke bare fordi det trengs.

For jeg skal love deg en ting; Badet vårt trengte sånn grundig vask nå altså. Du vet,  sånn over og under og inni. Og ikke minst å rydde i skapene.

Så i dag var dagen, badet ble steamet og skrubbet fra topp til tå. Og toalettet også. Tok noen timer,  men du verden så godt det er etterpå! 🙂

Nå er det så blankt og rent at vi nesten ikke kan bruke det 😀

 

 

Nå skal jeg imidlertid kle meg godt, og ta en tur på butikken. 

Om jeg har trent enda? Joda,  trening i seg selv den skuringa, men jeg må trene mer etterpå. Ellers får jeg vel kjeft av fysioterapeuten 😉

Heldigvis mange timer til jeg skal fikse fredagsmiddag. 🙂 Tror jeg skal rekke alt 😉

 

#rengjøring #rengjøringsmodus #jul #bad #toalett 

 

16 kommentarer
    1. JA det må gjøres innimellom…Jeg har ikke fått det kastet over meg i dag..så jeg lar bad og hus være som det er…orker bare ikke…hihih..Skulle ønske jeg våknet med samme iver som deg…Ha en god dag!

      1. Toini: Tusen takk for det. Hehe…Ja, godt å våkne sånn men når jeg var på butikken gikk plutselig lufta ut av meg.. Så nå var sofaen god 🙂 Ha en fin fredag! <3

    2. Ingenting kommer som kastet over meg lengre. Har ikke noen julerengjøring heller. Shiner litt dagen før dagen, sånn normal ukevask. Så får det holde. Nytter ikke å være føre var med ei bikkje på 80 kilo i hus. For det er to timer, så er det ikke rent lengre. I de rommene han får lov å være da.

      1. Marit: Hehe…ser den ja. Har ingen hund og gubben gjør så lite ut av seg både når det gjelder rot og å skitne til. Stort sett jeg som gjør det, for jeg er jo mest hjemme 😉
        Var veldig lenge siden det var gjort godt rent, så det var godt å endelig orke det. Men jeg skal si deg at lufta gikk ut av meg etterpå. Var som å slå av en bryter 😉 Ble bare de viktigste øvelsene når det gjelder trening. Det får jeg ta igjen en annen dag 🙂 God helg!

      1. deveny: Tusen takk for det. På tide var det. Mannen min jobber hver dag, så da får han slippe det nå. 😉 Jobber begge to deler vi på det 🙂

    3. Så fint. Ja, det blir så rent at man nesten ikke kan bruke det. Synes det er mye terapi i skuring enkelte ganger. Her ble det vanlig helgerengjøring i dag og det er også godt. Tror det blir en trimtur med naboen i kvelden. Kos deg videre 🙂

    4. Bra jobba!! Såå deilig følelse etterpå! Juksa litt og tente røkelse i dag, jeg. Maskerer at det ikke lukter rent, om jeg kan si det sånn 😉 Vasking blir det over helga i hvert fall….

    5. Det er faktisk deilig å vaske når lysten og energien er der. Og så får man så god samvittighet etterpå. Men den veldige vaskelysten dukker ikke så veldig ofte opp her hjemme. Deilig å få tatt litt skikkelig vask innimellom 🙂

    6. Slikt må gjøres det også, men siden jeg fikk influensa kommer jeg ikke til å ta det så grundig. Vi venter til våren og til varmere dager å ta det tyngste.
      Synes du er kjempeflink jeg 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og ei kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Toril: Tusen takk for det. Nei,har man influensa er det ingen vits i å tenke tanken på rengjøring. Ikke noe som ikke kan vente, men det var godt å endelig få tatt et skikkelig tak.. Har jo ikke hatt så mye ork eller mulighet pga helsa jeg også.
        Ønsker deg god bedring, og en riktig god helg! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg