Potteplanter

I går fikk jeg endelig skifta jord på plantene. Ikke det at vi har så mange, men jeg kvier meg alltid litt til den største. 

Tror det er et par år siden jeg gjorde det, så det var på høy tid. 😉

I “gamle” dager var jeg flink, og gjorde det hver vår, men har liksom blitt mer avslappet med det.

Vel, da jeg fikk den største planta ut av potta, så jeg at det var på høy tid. 

Røttene hadde vokst under den svarte plastdelen som holder jorda i slike selvvanningspotter.

Her kan du se det.

 

Og her ser du plastdekselet. Nederst skal det være bare vann, ikke røtter  😉

 

 

Vi får se om den tåler at jeg har fjernet mye av røttene. Den har vært utrolig villig til nå.

 

Fredslilja vokser og trives godt den også.

Så, bedre sent enn aldri  : D

 

#planter #blomsterpotter #selvvanningspotter #blomsterjord #blogg #hverdagen #fredslilje

12 kommentarer
    1. Kjempeflink du er, og den så kjempefin ut 🙂
      Kan ikke ha slike planter vi, for vi har jo katter, og mange av platene er giftige for kattene. jeg har gått til anskaffelse av falske blomster.
      Manen min er allergisk for de fleste plantene.
      Ønsker deg en kjempefin tirsdagskveld 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

      1. Toril sin hverdag med musikken: Takk for det. Vi har litt begge deler, for det er bare grønne planter som trives i leiligheten her. Helt greit med kunstig også 🙂 Ha en fin kveld!

    2. Så flink du er! jeg var flink til å potte om å ta vare på grønne plater før…men ikke nå mer…de er bare jobb syns jeg…så nå er det bare noe få igjen her….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg