Pepperkakehus

Da er tiden kommet for å pynte med pepperkakehus igjen.

Og du som har vært med meg mange år nå, kan hoppe over dette innlegget, for du har sett dem før 😉

Først skal du få se pepperkakehus jeg har bakt gjennom mange år. Første gang var det året mitt eldste barn ble født i 1982.

HER kan du se dem 🙂

Og i 2016 var det på tide å finne en annen mulighet for å få samme følelsen med pepperkakehus, uten å måtte bake det. Jeg begynte å bli for sliten, og med artrose i fingrene og hendene,  var det ikke så enkelt med pynting lenger. Nå vet jeg jo at jeg mest sannsynlig hadde ME allerede da, så det er ikke så rart jeg måtte finne andre alternativer. Og det var ikke enkelt å hekle heller,  men det gikk greit den gangen. Nå hadde det vært værre å gjøre det.

HER kan du se hva jeg gjorde det året.

Og nå har jeg to ferdige hus hvert år.

Et heklet, og et strikket hus.

Jeg er veldig fornøyd med å ha dem, for de gir meg samme følelsen som pepperkakehusa jeg bakte.

Og det er så koselig med lys og julefigurer ☺

Ser du nøye etter, kan du se at det er et utedo mellom husene også.

Det må det jo være. 😉

Det som er fint med husa, er at de kan leses med. Lille Sophie synes det er veldig artig. Det er hun som har fått mest glede av dem. De eldste barnebarna var heldige og fikk være med å pynte og spise de ekte ☺

Burde vel ha heklet og strikket 5 hus til, for vi har 7 barnebarn tilsammen,  men de får heller krangle om disse to når den tid kommer 😄


 

8 kommentarer

Siste innlegg