Oppdatering

Ja, jeg regner jo med at du har venta i spenning på oppdatering når det gjelder benet mitt. 😉 Ikke? Vel. da kan du hoppe over dette innlegget. Men om du er litt nysgjerrig så kan du jo først lese her. Deretter dette innlegget. 😀

I dag har jeg vært til ny vurdering hos Ortoped. Denne gang på Rosenborgklinikken.  Når jeg kom inn til ortopeden, var det også en fysioterapeut der, og de ville begge se på meg. Bøye og tøye m.m.

Men det første ortopeden sa var jo at det sto at jeg hadde sklidd/glippa i stigen. “Nei, det har jeg ikke”, svarte jeg. “Men det står jo her”, sier ortopeden.

“Ja, jeg vet ikke hvorfor det står der, for jeg har aldri sagt at jeg har sklidd eller glippa i stigen. Jeg gikk vanlig, og det skjedde når jeg var på vei ned. Ikke noe spesielt som skjedde, det bare ble akutt vondt oppe i låret. “

Merkelig at ingen hører hva jeg sier da!  Nå hørte ortopeden på meg i dag, han nekta ikke for det jeg sa.

Den forrige ortopeden så ikke på meg i det hele tatt. Han bare så på bildene.

I følge MR bilde som de tok sist, og som også den første ortopeden fikk, så har jeg et betydelig tretthetsbrudd.

“Åja,” sa jeg, “har jeg det? Men i følge den første ortopeden så var det jo ikke så veldig til brudd. Og slitasjen i hofta var heller ikke så ille”.

“Åjoda, du har brudd i hele hoftekula du, og i tillegg over den igjen. Og dessuten er det nesten ikke brusk igjen, så du bør nok operere snart. Men først tar vi et MR bilde til.”

“Javel, det bør jeg ja. Er kanskje en grunn til at jeg har hatt og har vondt da?” “Ja, ikke noe vanskelig å skjønne det. Dessuten er du veldig stiv og lite bøyelig i hofte så det er tydelig hofteslitasje i tillegg til tretthetsbrudd.”

Så sånn går no dagan her i huset. Fra det ene til det andre. Nå skal jeg trene forsiktig på ergometersykkel, også en tur til fysioterapeut for enkle øvelser. Dere kan stole på at jeg velger fysioterapeuten som var med i dag fra Rosenborgklinikken. Kanskje fotballfysioterapeuter er flinkere enn skiguttfysioterapeuter? 

Neida, skal ikke være slem…eller det har jeg allerede vært da, 😉   men det var frustrerende å føle at de kun så en gammel dame med hofteslitasje ved de første konsultasjonene. Nå følte jeg at de så meg. Fikk ikke følelsen av at jeg var en gammel dame. Vel, jo kanskje litt da…hofteslitasje er jo standard gamle damer stort sett, er det ikke? 😉

Men det er vel arvelig, mora mi har jo bytta begge hofteledda, så det er vel ingen bønn etterhvert. Det er jo ikke noe problem stort sett det da. 

 

Legger ved litt bilder fra hotellet ved Lerkendal og Rosenborg fotballklubb. Flotte portretter var det også! 😀

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#ortoped #bein #hofteslitasje #lege #fysioterapeut #rosenborgklinikken #hverdagen #blogg

 

20 kommentarer
    1. Da håper jeg du får fiksa det og at det hjelper raskt.. Dumt det skal være så vanskelig å ta folk på alvor..og gjøre skikkelig vurdering med en gang.. Høyt og smalt hotell..tror ikke jeg hadde likt meg i øverste etasje..hehe.. portrettene var flotte da 🙂 Ha en fin kveld <3

    2. Veldig dårlig at de sier så forskjellig!! Man stoler jo på dem. Godt at denne fant ut hvert fall da 🙂 Håper du får orden på det nå, selv om du må operere, ikke så gøy men..

    3. Så bra du ble hørt…og det er jo så rart at de ser forskjellig!! Da kan man jo ikke stole på noen….ish….Trasig..men samtidig godt å vite…tenker jeg….Fortsatt god bedring og ha en god kveld!

    4. Kjære vene..! Her var det mange grunner til å måpe.. MEN, godt du fikk svar til slutt, og jeg heier på deg og gode løsninger <3 Ha en fin kveld! 🙂

      1. Aina: Tusen takk for det. Ja, det er mange grunner til å måpe her. Det gjelder å ikke gi seg 😉 Også når det gjelder leger og spesialister 🙂
        Ha en fin kveld du også! 🙂

    5. Hofteslitasje ja, mamma var også operert for det! Så jeg er spent…. er jo hofteopererte som 11-åring… så bra at du endelig fant noen som hørte etter! På Scandic Lerkendal bor vi alltid når vi besøker prinsessa i Trondheim. Ho bor på Lerkendal studentby rett over veien der…. fint sted! Klemmer <3

      1. Margrethe: Ja, det er fint der. Har bare sett lobbyen på hotellet ;
        Har jo vært forberedt på at jeg kanskje måtte ha operasjon etterhvert, men synes det kom raskere enn forventet 🙂 Tar ikke det så tungt da. ; Klem <3

    6. Veldig morsomt når de ikke en gang hører på hva pasienten selv sier! Åååååh! Kan bli forbanna av mindre. Håper du får riktig hjelp nå da, og at de er enige i hva som er galt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg