Nostalgisk

Noen ganger blir jeg veldig nostalgisk.  Jeg skulle feste stearinlys i de fine lysestakene etter svigermor, og mens jeg dryppet  litt stearin nedi stakene,  kom jeg plutselig til å tenke på da jeg var barn og vi dryppet stearin på tegneseriene i avisene. 

 

Det var så artig å se trykket på stearin når den hadde stivnet. Så jeg tok likegodt og hentet en avis, og satte i gang med å dryppe.  Har jo litt tid til overs innimellom, og da kjente jeg hvor godt det er å bare sitte sånn og ikke gjøre noe annet enn akkurat den dryppinga. Jeg måtte være litt tålmodig, og når jeg klarte det som barn, burde jeg da klare det nå også 😉

 

Joda, klarte det fint jeg. Med nostalgisk og fin musikk på P1+ i bakgrunnen var det veldig hyggelig å ta noen minutter med lysdrypping 😀

Den gangen man ikke hadde pc, internett, tlf, etc. etc. Da måtte barna finne på andre ting, og jeg tror hjernene våre hadde det bedre den gangen, uten alle synsinntrykk, Ipad, youtoube o.l, som barna er helt oppslukt av.

Noen ganger lurer jeg på hvor det skal ende.  Våre barnebarn kommer sikkert til å tenke på samme måte, og Ipad, youtoube, snapchat m.m. er sikkert rolige sysler i forhold til tiden når de får barnebarn. Eller kanskje ikke. Hva er det barna holder på med da tro?

Man kan bare undres….

Nå har stearin stivna, spennende…

 

Neimen, hva slags trykksverte bruker de nå da? 

Det var nedtur  🙁

Jaja, da får jeg heller gå og sortere klærne i skapet i stedet 😉 Koste meg jo mens jeg holdt på 😀

 

#nostalgisk #gamledager #lysdrypping #blogg #hverdag #hverdagen #personlig #forandring

 

7 kommentarer
    1. Dette var nydelige lysestaker 🙂
      Jeg har aldri hørt om den drypping der tidligere. Kanskje det er noe med annen trykksverte ja hehe
      Synd at du ikke fikk det til…
      Ønsker deg en fin dag <3

    2. dryppe på tegneserier var nytt for meg,men att vi kunne legge matpapir på en tegning og tegne av det gjorde vi masse,våre barn gjorde det samme :=)
      Jeg bruker å si jeg er glad jeg fikk barn da jeg fikk dem,for jeg synes også att våre barn hadde en sunnere oppvekst enn databarna i dag

    3. Kjempefine og nydelige lysestaker 🙂
      Ja, jeg husker at vi lot stearin renne over f.eks. en rubrikk i Donald Duck, og vi fikk et bilde på trykk på stearinen 🙂 Det ble jo kjempefint 🙂 Kanskje spørsmålet må bli: “Hva slags stearin har de nå til dags” 🙂 Det var et nostalgisk minne som du skrev om 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg