Nok en bursdag er snart over 🙂

27 ideer om Bilder med bursdag hilsen | bursdag hilsen ...

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag dukket dette minnet opp på facebook. Her sitter jeg i fanget til storesøstra mi, og mamma passer på 🥰

 

Er vel ikke 61 år siden jeg la det ut, men de valgte dagens alder….og det stemmer jo ☺️

 

Tenk at jeg er så heldig at jeg får oppleve enda en bursdag. Det er ingen selvfølge, selv om alderen i seg selv ikke tilsier at jeg ikke skulle det.

Når jeg ser nyheter, og våre minnesider, så er det mange som ikke får oppleve så mange fødselsdager, og som også velger å ikke oppleve flere. Noen har det så tungt at de velger bort livet.

Det gjør meg trist, og enda mer takknemlig over å få lov til å feire nok en fødselsdag.

 

Det er mye jeg kunne tenkt meg være annerledes…for det første at kroppen var mer samarbeidsvillig og orket mer. For det andre at jeg da igjen kunne orket en jobb, eller i det minste være frivillig til hjelp for noen som trenger det. At jeg orket en lang og god tur…

At jeg hadde orket å hjelpe barn og barnebarn mer, være en sånn perfekt mamma, bestemor og mormor som en leser om innimellom.

Men sånn er det ikke, og da velger jeg å være takknemlig for det jeg orker, og hvor godt jeg har det.  Og jeg er der for ungene uansett om jeg føler jeg får hjulpet eller ikke. Kjærligheten til dem er det ingenting som tar fra meg.❤️😍

Jeg er så heldig, og veldig takknemlig for alle våre, og tenk så heldig jeg er som har en mann som valgte meg, og som hver dag velger meg ❤️

Jeg sier ikke at han går her og duller, og bærer meg på hendene, for sånn er han ikke. Men han er tryggheten i livet mitt, og jeg vet at han alltid stiller opp om, og når jeg trenger det.🥰

Han lytter, han snakker med meg, vi diskuterer, han fikser hus og hjem, ved og bil og mye mer… Så fikser jeg ting sammen med ham, eller de tingene som er lettere for meg å gjøre (og som han ikke har så lyst til å gjøre ) 😉

Vi er ikke alltid enige, men vi blir det stort sett til slutt 😄

 

I dag har vi feiret stille og rolig. Begge er utmatta og slitne, så vi tok en god hvil etter frokost, i stillheten som er her ute ved sjøen. Ingen biler som fartet forbi, og ingen folk som gikk forbi heller i dette slapseføret.

Deretter slappet av i stua.

Jeg har bestilt middag til oss, og av meg selv…så i dag ble det kveite i form. Bedre enn den beste biff, spør du meg ☺️

Olav så i dag tidlig at han tenkte å ta meg med på Kyrksæterøra for å spise ute, men jeg har ikke lyst på kafèmiddag. Og dessuten orker jeg ikke farte sånn hele tiden..har bare lyst til å være hjemme nå. I tillegg er det snø og slaps i dag

Det ble nok farting og sosialt da vi var i Halden, og det ble byturer og tur til Øra forrige uke, så jeg har ikke rukket å roe ned så veldig enda…men litt har det hjulpet på BB 😉

Og selv om jeg kunne tenkt meg ostekaka til bakeren, så tok jeg heller opp sucksèkake, og eplekake til kaffen. Ingen av oss vil ha så mye søtt, så det passer med enkle kaker kun for å feire litt. 😀

Min asjett 😀 Toppen av en miniis passer fint til 😉

Olav sin 😊

Vi gikk en liten tur i formiddag, og lånte med oss Nemi ☺️

Det har vært en fin dag, og jeg kan stolt fortelle, at i dag har jeg fylt 61 år.  Rart å si det høyt, for det høres liksom litt gammelt ut….det er jo ikke lenge siden mamma var i samme alder. 😉

Dessuten så har jeg begynt å føle meg litt eldre også. Spesielt sammen med ungene, for de er jo så ærlige og rett fram. 😊

Da vi var i Halden var det en liten gutt på 11 år som var sammen med oss da vi var hos dattra mi, og han spurte meg:  “Hvorfor har alle gamle damer, kort hår?”  Og han mente jo meg, for jeg har både kort, og grått hår 😁 Og jeg var den eneste gamle dama der 😄

 

Han var bare rent fram nysgjerrig på det, og jeg synes det var et veldig klart og greit spørsmål.  Nå er det ikke alle gamle, eldre damer som har kort hår, men vi er vel kanskje i flertall.

Jeg svarte at for meg er det fordi det er det jeg synes jeg kler best, og at jeg synes jeg er for gammel til å ha det langt nå. Da måtte jeg ihvertfall sette det opp på et vis, og da ville det jo blitt hestehale 😂

Nei, her er jeg..ufiltrert, usminket, og sånn ser jeg ut akkurat nå 🙂 Med rynker, aldersflekker som har begynt å komme, og i hverdagsskjorta 😂

Slutta å pynte meg på bursdagen til og med 🙊

Som du sikkert kan se, så er jeg ikke helt bra av øyekatarr enda. Holdt på med det i 4 uker nå, og fordelen med det, er jo at jeg slipper å sminke meg.  Så de siste ukene har jeg vært på tur, i butikker, og med andre folk uten noe sminke.  Og det har gått helt fint ☺️

Nå sminker jeg meg jo ikke så mye til vanlig heller, men litt maskara og litt dekkstift bruker jeg jo ellers.

 

Vel, dette var litt fra dagen min, i dag. Kan jo si at jeg har blitt feiret i tre, nei 4 dager til ende. Først med familien her i påska, så med familien i Halden.. Heldige meg 😀❤️

 

Håper dagen din har vært god også. ❤️

Denne dagen i fjor

 

17 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen din, Heidi!

      Og kveite… mmmmm det er såååå godt. Lenge siden jeg har spist det 🙂 Mmmm de kakene og is til så fristende ut!

      Kos dere videre med denne mandagen 😀 DET ER DIIIN DAG I DAG 😀 klems

      1. Tusen takk for det Mette 🙂
        Ja, kveite er godt, og det smakte helt supert 😀
        Kakene gjorde susen de også 😉
        Synger den inni meg nå ja….det er miiin dag i dag! 😀 😉 God klem <3

    2. Gratulerer så mye med dagen. Jeg gjorde det samme på min 61 årsdag. Selv om det er artig å ha besøk eller spise ute, men når helsen ikke er god, da er det best å være hjemme. Jeg er også veldig takknemlig til å feire 61 år.
      Hurra for deg likevel:)

      1. Tusen takk for det Ligaya. 🙂 Ja, vi gjør det som helsa og kroppen bestemmer om vi kan. Og jeg har blitt feiret ute og hjemme, og har virkelig hatt bursdag 😉 Godt å være takknemlig for også denne alderen. Vi er jo like gamle, men du holder deg veldig ung <3

    3. Hipp hipp hurra for deg!🎉🍰🥳
      Gratulerer så mye med dagen!🥰
      Det beste med bursdag er når man kan bestemme selv og det kan være veldig deilig å bare være hjemme og kose seg med god mat og gjøre akkurat det man har lyst til.
      Det er nok veldig lurt å fokusere på det man klarer enn det man ikke klarer.😍
      Nyt resten av bursdagen!🍰🎉

      1. Tusen takk. Ja, det er godt å ha en slik rolig feiring hjemme. Og jeg har jo blitt feiret på annet vis tidligere denne mnd ☺️ Dagen har vært god 🥰

    4. Fiiin er du <3..disse åra, men det er godt de kommer. Ikke alle får de, som du sier. &0 år høres voksent ut, men det er bare i ørgangene, for vi er i den evige alderen inni hos. Man blir like gammel som sine mødrer, barna blir like gammel som en sjøl og sjøl er en alle aldrene. Får håpe kroppen er med oss, som beste den kan. Og nå er det sannelig på tide å møtes, Heidi! Jeg skal få ferdig noe til fredag nå, men neste uke – om du kan, skal vi finne på noe?

      1. Tusen takk for gode ord🥰 Du har så rett…vi er litt alle aldrene nå ☺️. Vi får satse på at kroppen vil henge med på ting en stund til. 😉 Den er lite samarbeidsvillig nå for tida, men skal få den i farta igjen 😄
        Det hadde vært veldig koselig å treffes, og du må gjerne komme hit. Vi snakkes nærmere om det. Vet ikke så mye om neste uke enda 🙂

    5. Jepp, heldige deg, og hurra for deg, kjære bursdagsbarn! 🥰 Og det er når man ikke har det sånn som man ønsker og ikke kroppen lystrer mest at det er ekstra viktig å sette pris på de små tingene. Fint at du fikk feiret på din måte! ❤️
      PS. Du har jo en ganske moderne hårfarge. 😉

      1. Hehe…ja, jeg er helt in når det gjelder hårfarge 😂 Veldig fornøyd med den jeg 😉☺️
        Det har vært fine feiringer, og godt å gjøre det som er best akkurat der og da 🙂❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg