Noen gjøremål skrev jeg…

Jeg skrev Her at jeg trengte en liten bloggpause fordi vi hadde litt å holde på med.

Kjenner at jeg nok trenger litt mer pause, for med alle gjøremål m.m. så har jeg visst fått en liten betennelse fra nakken og nedover i høyre arm, så jeg kan ikke bruke pc, tlf for mye.

Bare litt da 😁😉

Onsdag 24. jobbet Olav med å få inn resten av veden som vi har plass til i kjelleren.

Og flyttet et lite vedla over til det store, så får det mer luft. Ble litt for tett der der sto.

Her er det stablet i kjelleren. 2 slike vedla har vi der

Jeg skrapte et trappetrinn igjen, og hjalp Olav på slutten. Det skal jo ryddes, feies m.m. Han går ikke ifra noe ugjort ☺️

I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å gjøre noe den dagen, for vi skulle i bursdag. Men ettersom det var meldt regn, ja, da måtte veden inn.

Vi kjørte til Orkanger utpå ettermiddagen. Var bedt i bursdag til Caisa kl 17.

Jeg var slett ikke i form, men noen ganger må jeg presse meg til slike ting, for det betyr mye for oss alle at vi er med 🙂

Det ble veldig koselig, og en storfornøyd 14 åring 🥰

Det var ei som også var i bursdagen, som hadde lagd kaka, og hun har håndlagd all pynten også 😀

 

En skikkelig kul 14 åring 😍

Dagen etterpå ventet vi feieren igjen, for sist fikk han ikke gjort alt han skulle.

Så opp i høyden bar det med ham 😯😀

Alt ble godkjent, og det var lite sot i pipa. Den nye vedovn ble også godkjent, så nå kan det bare bli kaldt. Ved har vi, og feid pipe…kan ikke bli bedre ☺️

Jeg la teppeflis i trappa,  og vi hadde søskenbarnet til Olav på kaffe. Ellers ble det en rolig dag, for vi var begge litt forkjøla. I tillegg til PEM på meg.

Jeg malte  et par små bilder, fordi jeg hadde såå lyst 😄 Det er jo så artig 😀

Ellers ble det sofatjeneste ☺️

Fredag var det sol og lettskyet, så nå var det på tide å male ferdig muren.

Det er visst min jobb, så nå måtte jeg få det gjort.

Jeg tok noen gode pauser, og lunsj innimellom, men ble ferdig, og endelig kunne jeg gjøre rent malekost og ruller 😀

Ferdig 😀

 

 

Olav fikset bilen med svart lakk på nederste listene, da ble den som “ny” igjen 🙂

Da var det helg.

Taco til middag, og bare hvile resten.

I går hadde vi planlagt en rolig dag, med vafler og friidrett på tv. Kanskje male et bilde..

Men så kom naboene fra Snøsentoppen og ba oss med på båttur til Hellandsjøen,  og vi kunne jo ikke si nei til det 🙂

Så da gikk det nesten 4 timer til det

Jeg begynte å bli i litt bedre form, men disse timene var nok til at jeg i dag er værre igjen.

Kjedelig at alt som er koselig skal tappe for så mye krefter, men jeg må gjøre litt av det også. Så må jeg bare ta smellen dagen etterpå.

Greit det er søndag i dag da 😀

Tok en liten tur til sjøen, og til kommunekaia. 1,5 km totalt. Gikk med sakte skritt, men kom meg både fram og tilbake,  og har stort sett liggi på sofaen etterpå. Måtte bare nyte finværet litt 😍

Olav har stekt hjortestek, og jeg lagde sausen. Det smakte veldig godt 😀

Selv om du kanskje ikke syns det er så mange gjøremål, så er det det for meg.

Og spesielt denne uka når kroppen har vært i dårlig form. Heldigvis var jeg bedre den dagen jeg malte muren, ellers kunne jeg jo ikke gjort det.

Men nå begynner vi å komme i mål ute før høsten,  og det er godt 🙂

Kommer sterkere tilbake med å lese og kommentere hos deg, men nå må jeg hvile den betente armen…og kroppen ☺️😄

Fortsatt god søndag. 😀

20 kommentarer
    1. Med all den veden og jobbinga, ligger det vel an til rolige dager innendørs foran ovnen fremover? 😊 Kul fjortis, ja! Jeg tror forresten du trenger lengre hvilepauser! 😉

      1. Det blir nok mange rolige dager foran ovnen framover 🥰 Må bare bli kaldt først 😉
        Ja, jeg bør nok ha lengre hvilepauser. Det er jo en del husarbeid og matlaging innimellom alt også 😁
        Har liggi mest på sofaen i dag da…veldig trøtt, og svetter og hjertebank ☺️
        Blir ikke så mye til uka…tror jeg 😄

        1. Huff, ikke bra med utmattelse, svette og hjertebank. Spørs om det er kroppen din som prøver å si fra om noe. Best å høre etter… 🥰 Min kropp vil bare hvile og sove. Og spise sjokolade, men det får den ikke! 😁

            1. Jeg har slår deg… Har spist nesten en kilo hver dag i lang tid nå, så jeg er på “avrusing”!

    2. jeg synes du /dere gjør masse ,å jobbe med ved er ingen liten jobb å male er kjedelig dermed en stor jobb ha ha ,selskap er også hyggelig men med mange personer litt slitsomt også ,men du verden for en lekker kake og tøff bursdagsbarn :=) båtturen hadde jeg også sagt ja til ,det hørtes skikkelig kjekt ut ,vaffel ,tror jammen jeg skal lage en liten røre

      1. Det bør du gjøre…det var veldig godt ☺️
        Det er ikke småjobber, men jeg synes maling er artig jeg, bare jeg kommer i gang 😄
        Blir jo husarbeid innimellom alt også, men lite rengjøring 😁
        Godt med rolige dager innimellom ☺️

    3. Skjønner godt at du måtte ha en bloggpause 🙂 du hadde jo masse annet å ordne med også! Muren din blei fin – gleder meg til å bli ferdig med min! Håper på godvær i morra, tirsdag og onsdag – kryss fingre for meg 🙂 masse fine bilder, Heidi! Klemmer <3

      1. Tusen takk. Ja, det trengtes bloggpause, for jeg må roe ned hode litt også. Var godt det ☺️
        Så at du også maler mur…bare ikke kommentert enda 😉 Får håpe du får oppholdsvær så du får gjort det ferdig. Lenge siden jeg begynte, så det var godt å bli ferdig 😀
        God søndagskveld. Klem ❤️

    4. Du viser fram fine dager, sjøl om forma er hanglende. Og 14-åringen var tøff. En helt fantastisk kake.
      Du har aktive dager, syns jeg, til tross for helseutfordringene. Ønsker deg en riktig fin mandag <3

      1. Tusen takk Ingvild 🥰
        Formen er ikke god, men arbeidslysta er stor 😉
        Det heter seg for oss med ME at vi ikke skal gjøre ting når kroppen protesterer, men da kunne jeg jo aldri gjort noe. Så det får bære eller briste….jeg MÅ gjøre noe. Går ikke å overlate alt til mannen, eller at ingen av oss gjør det.
        Så smått om senn, kommer vi i mål med det ene og det andre 😄
        Heldige vi som tross alt er to 😍
        Håper formen din er bedre. Nå vel få til en tur til deg snart 😉😀
        Og det er et par naboer her som venter på at jeg skal orke gåtur også 😁
        God mandag. Klem ❤️

    5. Det er viktig å tenke på og ta vare på kroppen først, så en pause er nok veldig lurt 🥰 Den bursdagskaka var helt fantastisk. Syntes i grunnen at det virket som om du har hatt mer enn nok å gjøre jeg. Sliter litt med betennelse i nakke og skuldre selv, så den armen jeg skulle begynne på til crush genseren er fortsatt ikke kommet i gang. Ønsker deg en fin mandag, klems 🤗

      1. Tusen takk VeraLynn 😍
        Ja, det er mer enn nok å gjøre, og arbeidslysten er større enn kroppen orker, men litt etter hvert blir ting gjort 😉
        Kjedelig med sånn betennelse. Vi får la kroppen/armen hvile litt, så bedres det nok snart. God mandag. Klem ❤️

    6. Flott kake og gratulerer med jubilanten på 14. Koselig å samles. Men jeg synes du er supereffektiv jeg. Jammen klarer du mye, men husk å hvile deg og male litt bilder. Dette kan du, for du har talent du. Ha en fin ny uke. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg