Noen ganger er jeg lite smart, og har mye flaks 🙈

Som du sikkert har fått med deg nå, så har vi ferie, og er vi på besøk hos familien min.

I går var vi på Middagsbesøk og vi fikk mye god mat og drikke.

Minuset med å sitte ute og spise fisk m.m, er at det tiltrekker både fluer og veps, og det ble mange av dem etterhvert.

Jeg tømte innholdet i det alkoholfrie ølet i et glass, og ettersom jeg har lært at det er lurt å sette boksen med en liten slump av ølet litt lenger unna, så veps og fluer trekkes dit i stedet, så gjorde jeg det..

Vel, det hjalp kanskje litt, og vi fikk spist ferdig.

Etter at vi hadde ryddet inn, og mannfolka vært på epleslang,  fikk jeg plutselig et innfall at jeg skulle drikke opp resten i boksen.

 

Jeg helte innpå, og før jeg rakk å svelge (heldigvis), kjente jeg det var mer enn bare drikke. Jeg spyttet ut alt, og der var det jammen meg en veps 😳…og den levde 😲

Tenk om jeg hadde prøvd å svelge, og den hadde rukket å stikke meg i munnen, eller halsen 😳

Da kunne det gått ille…for jeg hovner opp tvert ved vepsestikk. Akkurat sånn så den ut, så det var nok jordveps..

Mannen min syntes jeg kunne spytta ut utafor verandaen, men tror du jeg rakk å tenke på det da… 😄

 

Husker en gang for mange år siden, jeg var med ungene på en badestrand i Skjeberg. En veps stakk meg på ringfingeren, og heldigvis var jeg kjapp i tankegangen, og tok raskt av meg ringen.

Det gjorde innmari vondt, og fingeren ble dobbelt så tykk.

 

Gutta fikk seg en god latter etterpå i går, men jeg tviler på om de hadde ledd om de måtte kjørt meg på legevakta 😉

Heldigvis har jeg mer flaks enn jeg fortjener noen ganger, så det ble bare et artig minne denne gangen. ☺️

 

12 kommentarer
    1. Her satt jeg med store øyne og las, og visste bare hva som kom, ut fra den resten i ølboks 🙈🙈🙈 Gud hjelpe meg om du hadde svelget den 🙉🙊 Huff…. 😆😅 klem

      1. Ja, det kunne gått riktig ille, så gjett om jeg er glad for at jeg var rask i reaksjon denne gangen.
        Folk har jo dødd av vepseskrekk til og med. 🙄 God klem 🥰

    2. Godt det gikk bra.
      Jeg spiste skolebrød med veps en gang som barn, og fikk et stikk på leppa. Det var på en tilstelning, jeg var liten og fordi det gjorde vondt ble det litt skrik og tårer. En voksen skulle trøste meg og ga meg et pappkrus med saft. Pappkrus med saft – og ny veps som jeg ikke så på grunn av tårer. Så da fikk jeg et vepsestikk på innsiden av kinnet i tillegg til det på leppa. Ansiktet hovnet opp til det ugjenkjennelige, men det gikk bra med pust og sånt.

    3. Jeg er veldig allergisk for insektsstikk. Blir stooore stikk hos meg. Har også fått sånn tredobbelt size 😡Bra det gikk fint denne gangen 🙂

      1. Ja, det er skummelt med vepsestikk, og spesielt jordvepsen er lei. Jeg hovner også veldig opp, så det kunne blitt tett 😳 Men godt med flaks og rask reaksjon 😉🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg