Nå, nå, nå….er det slutt!

Hver gang jeg tenker eller sier dette, så husker jeg på en sketsj sønnen min var med på da han var 10-12 år.

Sketsjen var som følger:

Mannen gikk og stelte hjemme mens kona var ute og handlet eller gjorde andre ærend.

Han vasket og styrte på hjemme, men ble mer og mer sint på at han måtte vaske og holde huset rent, men kona var ute…

Å snakke med seg selv kan jo være lurt, og det gjorde denne mannen (sønnen min).

Han snakket og snakket, og hisset seg mer og mer opp over at han måtte vaske..

Til slutt så bestemte han seg for at han skulle si klart i fra at han ikke lenger ville gå hjemme og gjøre alt husarbeidet.

Som tenkt, så gjort…når kona kom hjem, tok han av seg forkleet, kastet fra seg langkosten og sa:

NÅ ER DET SLUTT!!!”

“På hva da,?” sa kona

“Ehhhh…..på …på..grønnsåpa!” svarte mannen en god del spakere 😁

 

Så fortsatte han å vaske.. 😄

Men det var ikke det jeg skulle skrive om, sånn i utgangspunktet.

Nei, det som det er slutt på her…det er energien i kroppen min 😳

Turen til Trondheim ble veldig koselig, innholdsrik, og med mange gjøremål, og jeg kjenner at nå kan jeg bare ikke fortsette å strekke strikken lenger.

Hodepine mer eller mindre hver dag, og influensafølelse i kroppen.Typiske ME symptomer 😳

Dagen i dag ble ikke mindre innholdsrik, og når jeg våknet i dag,  etter alt som skjedde i går, (kommer tibake til resten av dagen i går i et annet innlegg), så kjente jeg at det måtte mye viljestyrke til å stå opp.

Etter en god dusj, og en god frokost, sjekket vi ut, og dro bort på Obs.

Nå var det mat som skulle handles. Og så gikk jeg på Tillertorget igjen, for der måtte jeg hente noe jeg hadde bestilt.

Så ringte jeg Olav og ba han hente meg, for vi måtte bortom Power også. Trengte noe til advent. Det skal du få se hva er senere 😉

Så satte vi kursen hjemover,  og på Orkanger ble det et par timers stopp for å besøke eldste datter til mannen.

Koselig å se både henne, og kattene 😀

Vi kom hjem kl 15 etter en liten stopp på Kyrksæterøra.

Da var det bare å bære inne julegaver, mat, m.m.

Så måtte vi ha oss litt mat, før jeg vakumerte både fisk og kjøtt. Det tok en god time det også.

Olav måtte en tur til på Øra, og når han kom hjem var det mer å rydde.

Men da var kroppen min så vond at jeg kreket meg inn på sofaen, og her blir jeg resten av kvelden. 🤪

Får håpe det blir likar i morra 😁

Skal ihvertfall ikke gjøre mye da…blir kun avslapning og bitte litt pynting til advent. 😀

Tror liksom jeg er helt frisk jeg, men kroppen er ikke enig.

Ihvertfall ikke når jeg kjører den så hardt over tid.

Så sånn er det bare ☺️

God fredagskveld! 🥰

11 kommentarer
    1. Kjenner meg veldig igjen.🤗
      Man har jo så lyst til å gjøre masse og så sier kroppen fra at nå er det nok lenge før hodet gjør det.
      Du trenger nok masse hvile nå.🥰
      Nyt en rooooolig fredagskveld!🤗

    2. Skjønner at du blir sliten…Du har kjørt et høy tempo nå….<3 Bare det være sosial og prate med folk tapper jo energi…
      For meg gjør det det i hvertfall…
      Ha en fin kveld 🙂 <3 klem….

      1. Tusen takk for det.
        Ja, det er nesten noe av det som tapper mest for energi.
        Og når mannen i tillegg er veldig pratsom til tider, ja, da blir det for mye 😁
        Jeg har kjørt et altfor høyt tempo, men det blir heldigvis bare vanlig husarbeid og adventskos nå fremover 😀
        Ha en fin kveld. Klem 🥰

      1. Tusen takk. Det skal jeg gjøre ☺️ Er bare nødt 😉
        Koser meg med sjokolade og brus 😁 Ikke det lureste, men litt godt nå ☺️
        Kos deg du også. Klem ❤️

      1. Huff, ja, vi må nok høre etter kroppen. Og jeg har jo kjent det i lengre tid, at jeg ikke burde holde på sånn. Nå er det mest kos fremover ☺️
        Slapp av og lad kroppen din 🥰❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg