Morgenturen om Granåsen

Skoa gjorde susen! 🙂

De var så gode at den turen jeg tenkte å gå, ble halv time lenger. 😉  Og de holdt tett når jeg gikk i vått gras også. Det regnet jo ikke akkurat i dag, men dugg i graset gjorde nytten for testing av å holde seg tørr  på beina! 😀

Turen gikk fra Nedre Flatåsen, sola skinner flott gjennom skylaget. Så gikk veien videre opp til Øvre Flatåsen før jeg tok veien gjennom skogen. Det er flott utsikt mot Trondheim og Fosen når man kommer litt opp i høyden. 🙂

 

 

Så gikk veien videre mot Granåsen og skianlegget.  Først må jeg gjennom en undergang for å komme “over” veien, før jeg følger veien videre.

Her kan man se hoppbakken gjennom trærne, så det er bare å følge retningen.

Vel framme ble jeg møtt av ender, spesielt en kom svømmende i full fart når jeg kom. Trodde vel den skulle få noe mat. Dessverre hadde jeg ikke med brød i lomma 😀  Ikke bare endene, plutselig kom en hel haug med måker flygende også. De fortalte jeg at hvis de flyr til Gjengstøa, så skal jeg gi dem mat der. Mater ikke måkene her i “byen” og omegn. De blir så inni granskauen plagsomme. 😉

Så var det bare resten av turen igjen. Gjennom skogen et lite stykke, så innom butikk og post, før jeg så er hjemme igjen. Og nå venter litt husarbeid.

Godt å starte dagen med en tur, og kjenne at formen bare går oppover! 😀

Nyt mandagen du også! 🙂

 

#foto #natur #naturbilder #blogg #bloggno #hverdagen #mandag #flatåsen #granåsen #hverdagsbilder #gå #trimtur #sko #joggesko

 

 

 

10 kommentarer
      1. frodith: Ja, vi er heldige som har det i nærområde. For meg som har bodd mange år langt inni skogen i Østfold, så er det godt jeg finner skogen her også. 🙂

    1. Det hørtes ut som en herlig tur 🙂 er så godt å være ute å gå i naturen. Jeg personlig er ikke så veldig flinkt til det, men skulle vært det. Litt dårlig med fine turmuligheter her jeg bor desverre. Savner å gå i fjellområder

      1. kosekaos: Det er helse i en gåtur, og jeg har alltid hatt behov for å komme meg ut på den måten. Blir litt avhengig 😉 Så uansett turmuligheter anbefaler jeg det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg