MInnebok og dagbok

Ettersom den siste tida har vært litt tung og jeg har følt meg stresset, så fant jeg ut at i dag….da skulle jeg ligge lenger. For deretter å kose meg med litt husarbeide.

Leste litt før jeg sovnet igjen, og når klokka var 8, så kjentes det godt å stå opp. Dessuten var jeg sulten 😉

Har bakt brød, de ble ikke helt vellykka, for de hevet for lenge, så når jeg stekte dem falt de litt sammen igjen. Men de smaker heldigvis bra likevel. 🙂 Sånn går det når man glemmer dem bort fordi man holder på med å ha på sengetøy og støvsuge soverommet.  Må jo stille klokka på alt snart. 😉 Nå skal det sies at jeg hørte på lydbok samtidig, så jeg ble litt oppslukt av den tror jeg.  Hører på “De syv søstre” av  Lucinda Riley. Synes hun skriver så bra.

Når jeg ryddet skap m.m. fant jeg mine gamle dagbøker, og minnebøker så nå ble jeg sittende å se litt i dem også.  Sitter her og ler for meg selv av hun som var 12-13 år og hadde mange rare formuleringer og følelser. 🙂

 

 

Når jeg ble 12 år, så var jeg kjent med hvordan det ble skrevet i minneboka, så da måtte jeg komme med litt korreks på åpningssida:

 

 

Artig å se igjen, og noen navn husker jeg godt, andre ikke like godt.  Vi flyttet så mye så jeg har gått på mange forskjellige skoler, og bodd flere steder.Skal fortelle mer om det ved en senere anledning.

Dagboka står at det er hemmelig, og hvis du leser boka, så er det sterk advarsel om hva som skjer, så jeg legger ikke ut fra den 😉 Hadde til og med nøkkel på den vet du 😀

Ønsker deg en flott onsdag!  Håper du har en god dag.  🙂

 

#dagbok #minnebok #blogg #hverdag #hverdagen #brød #husarbeid #rydde #minner #sliten #sove #slappeav #onsdag

 

 

12 kommentarer
    1. Det er så utrolig morsomt med sånne bøker. Jeg blir alltid så varm og god inni meg når jeg tenker tilbake på hvor viktig det var å få andre til å skrive hos meg – og at det var kjempeviktig at andre ville at jeg skulle skrive noe i deres bøker 🙂
      Skjønner godt at brøddeigen glemmes når De syv søstre spilles. Jeg hører alltid lydbok i bilen til og fra jobb. Og nå har det gått i historier om Maia, Ally og Star, altså de tre første bøkene i serien. Har faktisk begynt på nytt i påvente av neste bok <3

      1. Helga Sriskantharajah: Ja, det var kjempeviktig med minnebøkene. Og det er jo så artig å finne de igjen. Litt vemodig også ettersom jeg har barnebarn i samme alder nå. Tida går så altfor fort! 🙂
        Det er veldig godt å høre på lydbøker, da får man ikke tenkt på alt mulig annet! 😉

    2. om du glemmer brødeigen flere ganger er det bare å slå den ned og la den heve en gang til,så går det fint :))
      Koselig å lese minnebøker fra barndommen,jeg har også en :)) men dagbok er dagbok og den er din alene ,sånn er det med den saken

      1. fruensvilje: Ja, jeg er klar over at jeg kan slå deigen ned og heve på nytt, men den så fin ut helt til den kom i ovnen…da seg den litt sammen 😉
        Enig i at dagbok er dagbok! 🙂

    3. Koselig med minnebøker, og overs festlig å lese gamle dagbøker! De sistnevnte hadde hengelås ja, og den som smugleste blei det ikke greit for…… Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg