Metrobuss

Vet ikke om du har fått med deg at vi har fått nye busser, og nytt system i kollektivtrafikken her i Trondheim.

Det startet 3. august, så det var litt kaosdager til å begynne med når alle ruter var endret, og det er nye nummer på bussene m.m.

Mange er skeptiske, og der er nok jeg litt også, men har hele tiden sagt at, jeg er positiv til det motsatte er bevist. Vi er spente på vinteren, når snøslaps og skikkelig snøvær setter inn for fullt 😉

Første turen gikk forsåvidt greit, men det var mye ulyder, nye pipelyder på dører som gikk opp og igjen. Dame, eller mannsstemme som ropte ut stoppestedene, så høyt at man nesten måtte holde for øra.

Stakkars busssjåfører tenkte jeg, de som må sitte og høre dette i flere timer. Og de også har vært, og er nok ganske frustrerte.

Det har jo gått et par uker nå, og det begynner å gå seg til. De har til og med senket volumet på enkelte av bussene når det gjelder stemmen som sier ifra hvor bussen er.

Men pipinga er den samme. Velger å ha noe på øra, så går det greit. Behagelig ellers å sitte på metrobussen, og de er jo ganske stilige da. Ikke sant?

Har også vært heldig med ruta, for jeg må gå på et litt annet sted enn tidligere, men så går den nesten helt fram til stedet jeg jobber. Må bare gå av på Sentralstasjon og gå 5 minutter. Og det er jo bare godt med litt frisk luft 😉

På det ene bildet ser du en av ladestasjonene for de minste bussene like ved Hurtigbåtkaia. På det andre er bussen jeg pleier å ta. Den laange metrobussen 😀

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg