Mandag i august

Etter en natt med mye regn og vind, våknet vi i dag også til gråvær og regn. Synes ikke det gjorde noe jeg. 😉

Slik så det ut i natt

 

 

Olav gikk ned og ryddet videre i naustet. Jeg ryddet litt inne, og bakte saltkake.

 

En stund siden nå, og svigerfar er så glad i den kaka. Og siden jeg liker å bake, er det hyggelig å ha noen å bake til. Olav og er glad i kaker, også blir det litt til naboen som også er alene. 🙂

Er jo noe med det at den største gleden man kan ha, det er å gjøre andre glad! 🙂

Etter lunsj ble det plutselig fint vær . Skyene forsvant, og det ble blå himmel og sol.

18 ° i skyggen, men i sola ble det 28 °. 

Vi satt en stund ute, men gikk inn til kveldsmat. Ble litt kald luft uansett sol.

Jeg gikk en tur ned til sjøen for å gi måkene litt “gammelt” brød. (Gjemmer alltid litt til dem)

Fint, men jeg burde tatt på meg jakke. Så det ble ikke lange stunda jeg ble der.  Men rakk å ta bilder da 😉

 

 

 

 

 

Ble skyggebilde her også 😉

 

Så hørte jeg plutselig en velkjent lyd….

Disse er nok på vei til sørligere breddegrader igjen.  🙂

Ble ikke så bra bilde med mobilen, men du ser de vel håper jeg 😉

 

#mandag #overskyet #bake #saltkake #sol #måker #sjø #sjøen #gjess #gåsetrekk #gjengstøa #trøndelag #hemne #blogg 

 

11 kommentarer
    1. Saltkake..hva er det? Flotte bilder her og den fugleformasjonen håper jeg at er på øvelsestur, sånn at de ikke drar riktig enda. Jeg vil holde på sommeren i flere uker fortsatt 🙂

      1. Helga Sriskantharajah: Tusen takk for det. 🙂 De klager ikke på å få hjemmebakt nei 😉 Også er jeg jo glad i å bake, så det blir vinn, vinn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg