Måker

“Jeg hater måker”

20190618_070538

Bildet lånt fra nett for øyeblikket. Har et dusin bilder hjemme 😉

 

Neida, egentlig hater jeg dem ikke, men jeg liker ikke bymåkene.  De skriker og skråler,  de lager unger, og skriker enda mer for å passe på dem.

Ikke nok med det, de jager oss når vi går forbi redet, og etterhvert også når disse små søte duna forlater redet. 🙂

20190618_071522

Jeg forstår at de må passe unga sine, men de kan da vel vente til de ser om vi har tenkt å ta dem! 🙄

Du kan lese mer om måker her

Også forstår jeg ikke hvorfor de skal være oppe sent og tidlig. Må jo tenke på oss gammel folk som legger seg forholdsvis tidlig.😁

Jeg sier til dem at de kan dra til sjøs, det er der de passer inn. Og der skriker de ikke hele tida. Bare når de får mat, eller jager kråka. Og der er jeg nede ved sjøen og mater dem med 5 brød og 2 fisk 😁 Da er de fine da! 😀

Vel, vel, jeg får vel i år som i fjor bare venne meg til dem, og ta med paraply når de stuper i hodet som verst.

Men de får tåle at jeg kjefter litt. Også får jeg sånne rare frysninger når de nærmer seg hodet mitt som et jetfly, og panikken brer seg.

Vet jo at de stort sett ikke gjør meg noe, men allikevel…..

Hvordan er det med deg? Liker du bymåkene? 🙄😁🙂

Hører Odd Børretsen i hodet mitt… (regner med at du har hørt “sangen” om måkene) 😉

God tirsdag med eller uten måkeskrik. 🙂

 

 

#måker #måke #måkeunge #fugler #naturen #tirsdag

18 kommentarer
    1. Ja…måker til glede og besvær….sånn er naturen..De passer best der de hører hjemme…som måken..ved sjøen…Vi bor jo ved sjøen og har måker rundt oss..men de holder seg mest nede ved vannet….Kjenner igjen den følelsen av å dukke når de kommer i full fart….Men..da går jeg bare en omvei..så får de fred…når det går da…Så joda..jeg liker måker….og syns de er flotte å se på!

      1. Ja, jeg liker måker ved sjøen jeg også. Og de er flotte. 🙂 Litt vanskelig å gå en omvei når de holder på rett utenfor døra vi skal inn, så da dukker jeg 😉

    2. Måsen (som vi sier….) er ikke der den en gang var, i alle fall ikke alle. Vi er jo i Lofoten en tur hvert år, og der savner an nesten ,,, måsen 😛 😀 Så du får kjøre kurs for de bymåkene dine – “Hvordan finne tilbake til havet….” 😀

      1. Ja, det var lurt. Skal invitere dem inn på balkongen min, og holde kurs 😀 Da blir mannen glad! 😉 De kan jo sitte på med oss utover også 🙂

    3. Jeg missliker dem ikke, men de er noen ordentlig bråkebøtter som begynner å skrike tidlig om morgenen. Tar man seg til til å se på dem, så er de utrolig vakre ;o))

    4. nå bor ikke jeg i by,men da vi reiste gjennom helgeland i fjor sommer låg halv voksne måsunger midt i veien ,vi kunne klappe dem om vi ville og hvor foreldrene var aner jeg ikke ,vi så dem iallefall ikke hi hi .Vi har et par tjeld,dei skriker slik du beskriver måsene dine i byen

    5. Det første jeg tenkte da jeg leste “Jeg hater måker” var Odd Børrtesen, som er en av mine favoritter av han 😉 “De skriker som syke sjeler”, og “Noen måker som prøver å voldta en plastflaske som ligger og dupper i vannet”, hehe..
      Jepp, jeg liker måker! Lyden av måker minner meg om sjøen, og jeg liker sjøen 😀

    6. Den sangen har jeg hørt ja… hihi…. er generelt sett glad i alt som flakser og flyr, men disse måkene som er helt sprø rundt bygget på jobben er ikke greit….. nå får de nok snart unger, og da….. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg