Lørdagen i Gjengstøa

I dag regnet jeg med at det ble en rolig dag her i Huset ved sjøen.

Olav skulle være med og rydde inn uteliggerene til båtene, og det pleier å ta noen timer.

En liten stund etter at han gikk, ville jeg kose meg med å male et bilde igjen.

Formen er heldigvis litt bedre, så jeg tenkte at ettersom vi ikke har noen planer i dag, så kan jeg tillate meg å bruke litt energi på det.

Det er ikke helt tørt enda, derfor får du bare en liten sniktitt 😉

Kanskje det blir en julegave, eller kanskje ikke..gjenstår å se.

Synes ikke det er så enkelt å gi egne bilder i gave uten at det er ønsket.

Jeg var så vidt ferdig da tlf ringte…det var hyttenaboen Heidi.

Hun hadde sendt meg melding en time tidligere, men jeg hadde tlf på lading og hadde ikke hørt den.

Hun ble litt bekymret, for hun visste at jeg var alene også. Mannen hennes var nemlig også med på jobben ned ved sjøen.

Hun spurte om jeg ville komme en tur, og det ville jeg selvfølgelig.

Gjorde meg ferdig med maleutstyret, fikk vasket og ryddet bort.

Skiftet klær, og sminket meg så jeg så litt våken ut…

Vel, det var det jeg rakk før det gikk i døra, og mannen kom tilbake. De var nesten ferdig allerede…noen hadde gjort litt i går også, dermed ble de raskere ferdig.

Heidi måtte hjelpe til med litt mat til de som hadde jobbet, og kom og hentet meg da hun var ferdig.

Gikk opp til henne en liten tur, og hun fikk maleriet hun Bestilte    tidligere 😀

Hun ble veldig fornøyd, og det kom raskt opp på veggen.

Passet så fint inn 😍

Det er så koselig at andre kan ha glede av det jeg lager, så jeg skulle gjerne tatt på meg mange bestillinger, men det får bli når formen er en annen enn nå.

Vi satt og pratet vel en time, og Lucy, hunden de passer for sønnen, kom og satte seg ved siden av meg og ville ha litt kos.😀

De har fin utsikt mot Magerøya

Da jeg kom hjem var det tid for lunsj, og deretter slappet vi av med tv.

Gikk ikke lange stund før det ringte på døra, og der sto en annen hyttenabo, han Atle.

Men da kunne jeg fortsette å hvile etter å ha servert kaffe og eplekake, for mannfolka trenger også å få være litt i fred 😉

Den rolige dagen, ble ikke så rolig likevel, men veldig koselig 😍

Vi skal nok få mange rolige dager utover vinteren, for nå kommer de fleste hyttefolka til å stenge for vinteren, eller komme veldig sjelden.

Så vi får nyte besøk når vi kan 😀

Håper lørdagen din har vært fin også.

Her blir det Stjernekamp på tv etterhvert og kanskje litt mer mat..vi får se om vi blir sultne nok ☺️

10 kommentarer
    1. Ble en koselig lørdag det, selv om den store hviledagen uteble…
      Men som du sier, snart er det tomt i hyttene og da kan man tenke på koselige besøk som har vært. Og roe helt ned..
      Bildet ble helt nydelig. Klem…

      1. Tusen takk. Det ble en veldig koselig lørdag, og ro skal vi nok få mye av tenker jeg. ☺️ Vi har blitt flinke til å roe ned mellom slaga 😉
        God lørdagskveld. Klem ❤️

    2. Spennende sniktitten du ga og bildet du hadde malt passet veldig godt inn der det hang. Men det ble ikke så mye malt med så mye folk innom, hørtes likevel ut som en nydelig lørdag. Ble Stjernekamp her også.
      Klem <3

    3. Det er ikke alltid dagene blir som man har tenkt seg, og noen ganger er det kanskje godt også. Spesielt om det er noe hyggelig som skjer. Liker godt fargekomboen du har på bildene dine 🥰 Forstår godt den følelsen av å være litt bekymret for å gi bort egne verk som ikke er bestilt, men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg 🥰 Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klems 🤗

      1. Tusen takk for det. ☺️
        Koselig ar du liker fargene. Veldig glad i sterke farger, så det bli en del av det. 😉
        Artig med impulsive besøk, så det setter vi stor pris på.
        Mange ganger enklere det, da blir det noe ihvertfall 😀
        God søndag. Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg