Lørdag

Nå har det gått en god stund siden jeg har skrevet noe her. 

Ikke akkurat en spesiell grunn, men har vært mye jobb, og i tillegg forkjøla og sliten, og da får pc,n være i fred på kveldstid. 

Føler meg litt sånn innimellom, spesielt om morgenen når klokka ringer og det er tid for jobb

 

Det er morsomt å skrive blogg, men det er akkurat det jeg har tenkt det skal være; morsomt. Blir nok aldri en stor blogger som får priser for det ene og det andre, men det var jo ikke derfor jeg startet å blogge heller.  Jeg har alltid likt å skrive, og siden verden har forandret seg en del de siste 30 årene, (eller er det meg?) så skriver man ikke så mye brev lenger, og da kan jeg heller skrive brevene her, til meg selv eller andre som skulle ha lyst til å lese.

I 12 års alderen hadde jeg mange brev venner, og jeg skrev flere brev i uka.  Tenkte vel ikke på at det kostet med frimerker, det betalte jo mamma og pappa. 😉  Det som var artig var jo å treffe enkelte av brevvennene i voksen alder, og mimre litt.

Jeg hadde også ei god barndomsvenninne da jeg gikk i 1-3 klasse. Vi så hverandre en gang når vi var blitt tenåringer, men så hverken hørte vi eller så vi hverandre før jeg fant navnet hennes etter litt leting, og tok kontakt via facebook.  Det var kjempehyggelig å få kontakt igjen.  Man kan si mye om faceboock, men det har gjort verden mindre.  Fikk også kontakt med mange av mine ungdomsbekjente fra Sør-Amerika etter mange år pga facebook.

Så fra at det tok flere mnd’er for å få et brev, kan vi nå ha kontakt bare via noen tastetrykk. Og få svar ganske raskt.  Det har blitt en helt annet verden enn på 70 og 80 tallet.  Masse positivt ved disse forandringene, og en del man kunne ønsket seg tilbake til.

Det beste er at man også kan følge familie og kjente gjennom facebook, og vite litt om hva de holder på med. 

 

Så nå får jeg vel stikke innom der en tur og se om det har skjedd noe nytt…
 

God lørdag! Nyt den maks.  Her blir det snart kaffe og fersk sjokoladekake 😉

 

 

#lørdag #brev #brevvenner  #facebook #blogg #frimerker #forkjøla #sjokoladekake #ungdom #barndomsvenninne

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg